Jump to content

Spam i "product comments"


tomped

Recommended Posts

Hej,

 

Jag använder Prestashops standard-modul productscomments (Recensioner 2.1), där jag själv godkänner varje kundrecension innan de publiceras (för att undvika spam osv). Allt har fungerat smärtfritt fram tills för ett par dagar sedan - då jag upptäckt att det trillat in en hel del märkligt spam. Detta kan dock vara tillfälligt, då jag också sett att besöksantalet ökat dramatiskt under vissa tidpunkter (robotar som besöker sidan gissar jag på). Men jag tänkte höra om någon har ett förslag på hur man kan undvika detta, t.ex om det är enkelt att lägga till en captcha-funktion eller liknande?

 

Vet att det finns mer avancerade moduler för kundrecensioner, men hade hoppats på att kunna fortsätta använda standard-modulen.

 

Här är ett exempel på hur det kan se ut:

 

Edit: Verkar vara problem att lägga till attached files (hamnar längst ner på sidan...) Här kommer en bättre bild iaf:

 

spam.jpg

post-271362-0-68891000-1329659628_thumb.jpg

Edited by Vaggur.se (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Det lugnade faktiskt ner sig efter jag skrev detta inlägget. Har kommit spam då och då efter, men det är sällan. Jag gör precis som du, dvs kollar kommentarerna innan de publiceras - men det hade jag troligen gjort även om det inte spammats.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...