tomped Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 (edited) Hej, Jag använder Prestashops standard-modul productscomments (Recensioner 2.1), där jag själv godkänner varje kundrecension innan de publiceras (för att undvika spam osv). Allt har fungerat smärtfritt fram tills för ett par dagar sedan - då jag upptäckt att det trillat in en hel del märkligt spam. Detta kan dock vara tillfälligt, då jag också sett att besöksantalet ökat dramatiskt under vissa tidpunkter (robotar som besöker sidan gissar jag på). Men jag tänkte höra om någon har ett förslag på hur man kan undvika detta, t.ex om det är enkelt att lägga till en captcha-funktion eller liknande? Vet att det finns mer avancerade moduler för kundrecensioner, men hade hoppats på att kunna fortsätta använda standard-modulen. Här är ett exempel på hur det kan se ut: Edit: Verkar vara problem att lägga till attached files (hamnar längst ner på sidan...) Här kommer en bättre bild iaf: Edited February 19, 2012 by Vaggur.se (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
FutureLED Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 I'd like to know this too, I'm fed up with the spamming on product comments.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Källans Posted July 23, 2012 Share Posted July 23, 2012 Har du hittat någon lösning? Jag råkade ut för samma sak. Tills vidare har jag ställt in det så att jag kollar innan jag tillåter kommentarer. /Weronicha Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomped Posted July 23, 2012 Author Share Posted July 23, 2012 Det lugnade faktiskt ner sig efter jag skrev detta inlägget. Har kommit spam då och då efter, men det är sällan. Jag gör precis som du, dvs kollar kommentarerna innan de publiceras - men det hade jag troligen gjort även om det inte spammats. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts