Jump to content

CSV bestand koppelen of centraal csv bestand?


Bartjuh1994

Recommended Posts

Beste prestashoppers,

 

Ik wil graag een webshop bouwen met prestashop en daarbij producten importeren d.m.v. een CSV file.

Nu is het dat er in het magazijn een csv beschikbaar is met alle producten, deze producten worden ingescand en het aantal producten worden direct in dit bestand aangepast.

 

Nu wil ik deze csv file in mijn shop importeren maar dan is er sprake van 2 csv bestanden waarbij de voorraad van het ene product bijv. hoger kan zijn in het magazijn dan die van de webshop.

 

Hebben jullie een idee om dit op te lossen? Is er een manier om deze gegevens direct bij te werken in het csv bestand van het magazijn o.i.d.?

 

Bedankt alvast

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor je reactie. Dit is zeker wel mogelijk om het 1 keer per dag up te loaden, het probleem is dat het om ongeveer 100.000 producten gaat, dit gaat erg lang duren om elke keer deze export en import te starten.

 

In prestashop gaat het al erg langzaam als ik +- 1500 producten importeer..

Is hier misschien een andere oplossing voor?

Link to comment
Share on other sites

Wellicht een open deur, maar dan is het in ieder geval gemeld:

 

Kun je de artikelen die uit het magazijn gaan niet scannen (en daarmee stand magazijn beheren) en via PrestaShop in de shop je voorraad laten aanpassen als er een order word geplaatst?

 

Als je alleen verkoopt via je shop zou je zo altijd gelijk moeten lopen qua aantallen en hoef je alleen na nieuwe ontvangst in je magazijn de nieuwe csv te importeren in je shop.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

In ben hiermee ook aan het expirimenteren.

Heb van de betreffende leverancier 'n virtueel magazijn aangemaakt, probeer nu het cvs bestand vd leverancier eerst te impoteren in dit magazijn en daarna de producten die ik op stock heb te importen naar m'n shop magazijn.

Weet iemand 'n manier om de test bestellingen te verwijderen?

Mvg Generaal

Link to comment
Share on other sites

In ben hiermee ook aan het expirimenteren.

Heb van de betreffende leverancier 'n virtueel magazijn aangemaakt, probeer nu het cvs bestand vd leverancier eerst te importeren in dit magazijn en daarna de producten die ik op stock heb te importen naar m'n shop magazijn.

Weet iemand 'n manier om de test bestellingen te verwijderen?

Mvg Generaal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...