Jump to content

Telefonorder, fraktsystem, update


Ezequiel

Recommended Posts

Hej skulle behöva hjälp med nedastående, tacksam för all hjälp jag kan få.

 

Finns det någon modul för att kunna ta emot ordrar genom att registrera kunden genom kontrollpanelen och lägga ordern därigenom utan att behöva be kunden om att email, etc. Tänker mest här på de beställningar som jag får via telefon.

 

Någon som vet hur man skall få till så att man kan använda sig av Schenker och Posten Fraktsystem utan att behöva knappa in alla uppgifter på Schenkers sida, dvs att man skall kunna trycka på någon kanpp så skickas en fraktorder iväg med kunden uppgifter från Prestashop, vikt etc och skapar en fraktorder och skickar ett sändningnummer etc.

 

Någon som vet om man kan uppgradera till sista versionen av Prestashop från 1.3 utan att det kommer att bli en massa problem, någon som testat?

 

Tacksam för alla svar.

Link to comment
Share on other sites

Lägga order i backoffice kan du göra med denna lilla gratismodul:

http://addons-module...op-13x-14x.html

 

Frakt är nog lite knepigare, men fraktjakt har en api som du skulle kunna koppla ihop med prestashop för att få till det, mig veterligen så finns det ingen färdig modul för detta dock så det blir lite knackande. Men de klarar iaf alla de stora fraktbolagen (dhl, schenker, posten osv), med bokning, priser och avisering.

Finns en modul till oscommerce att tjuvtitta lite på. och när du är färdig så kan du sälja modulen till oss andra lata as :D

 

Ang uppdatering så finns det ett gäng trådar, är väl aldrig helt smärtfritt och designen kommer ju behöva lite omvårdnad. De moduler du byggt/köpt måste uppdateras osv. Tog chansen och byggde om webbshopen från grunden, gör om gör rätt så att säga, så jag kan tyvärr ej ge några tips om uppdateringsprocessen.

 

mvh

/Max

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...