Jump to content

Ik krijg de auto-installer niet aan de praat


Recommended Posts

Via de Plesk server van mijn webhost heb ik Prestashop geïnstalleerd. Ik kan goed bij mijn database en bij de 'achterkant' van de shop, alleen krijg ik de auto installer niet werkend en als ik naar mijn domein ga zie ik daar alleen mijn logo en het paypal logo, verder niets.

 

Ik heb al bij mijn webhost geklaagd en die opperde dat Plesk misschien al een deel van de installatie heeft overgenomen.

 

Nu heb ik de online handleiding nog even doorgelezen en ik loop hier vast:

Launching the auto-installer

 

Now comes the part where it all comes together: installing PrestaShop.

The installation process is quite easy, as it is streamlined by PrestaShop's auto-installer. To launch it, simply browse to PrestaShop's location on your hosting: the script will automatically detect that it is not yet installed, and will take you to the auto-installer. From there on, you just have to read and click.

 

Nu denk ik dat ik bovenstaande misschien verkeerd heb geïnterpreteerd.

Waar moet ik nu precies heen browsen om de auto-installer te activeren?

www.mijndomein.nl/xadmin ?

of ergens anders heen?

 

BVD

Link to comment
Share on other sites

Ik begrijp je verhaal niet helemaal, maar dat kan aan mij liggen :)

 

Je hebt dus Prestashop al geinstalleerd via Plesk en de database is al aangemaakt (en gevuld) en je kan al inloggen in

backoffice van Prestashop? Dan heb je dus niets aan de auto-installer van Prestashop, deze is juist bedoeld om Prestashop te installeren vanaf scratch maar dit heb je dus al gedaan via je hosting systeem.

 

Dat je frontend niet goed uitziet is een ander probleem en heeft niets met de auto-installer te maken. Dit is waarschijnlijk een probleem met de schrijfrechten/eigenaar van de Prestashop bestanden.

 

Als je net begonnen bent, dan kan je wellicht beter helemaal opnieuw beginnen. Gooi alles weg van je eerdere installatie, leeg je database (of maak een nieuwe aan) en upload de Prestashop installatie bestanden (via FTP). Maak dan geen gebruik van Plesk maar ga in je webbrowser naar www.mijndomein.nl/. De Prestashop auto-installer zal dan de installatie afhandelen.

 

Op zich zou de installatie via Plesk ook moeten lukken maar bovenstaande is wellicht voor jou een beter alternatief.

Link to comment
Share on other sites

Heel hartelijk bedankt voor je antwoord.

Op zich zou ik zeggen dat ik wel schrijfrechten heb. Ik kan dingen veranderen, toevoegen, en via mijn FTP programma kopiëren en verplaatsen. Alleen in de frontend komt het niet bij elkaar maar blijven het losse stukken die getoond worden. It doesn't 'all come together' om de woorden van Prestashop te gebruikenk....

 

In mijn submenu Beheersysteem separator_breadcrum.png Employees separator_breadcrum.png Quick Access

staat Myshop ../ ingeschakeld.

Alle andere opties zoals Home, New Catagory New Shop en New Voucher staan uitgeschakeld.

Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?

Link to comment
Share on other sites

Heel hartelijk bedankt voor je antwoord.

Op zich zou ik zeggen dat ik wel schrijfrechten heb. Ik kan dingen veranderen, toevoegen, en via mijn FTP programma kopiëren en verplaatsen. Alleen in de frontend komt het niet bij elkaar maar blijven het losse stukken die getoond worden. It doesn't 'all come together' om de woorden van Prestashop te gebruikenk....

 

In mijn submenu Beheersysteem separator_breadcrum.png Employees separator_breadcrum.png Quick Access

staat Myshop ../ ingeschakeld.

Alle andere opties zoals Home, New Catagory New Shop en New Voucher staan uitgeschakeld.

Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?

 

 

Welke versie van Prestashop gebruik je eigenlijk?

Een link naar je website zou kunnen helpen om je probleem inzichtelijker te maken...

 

De Quick Access is slechts een lijst met snelkoppelingen naar bepaalde functies en heeft niets te maken met je frontend.

 

Wat je kan doen is de debug modus aanzetten, dan zie je meestal een foutmelding op je frontend ipv een witte scherm of lege vlakken. Verander daarvoor in /config/config.inc.php deze code:

@ini_set('display_errors', 'off');
define('_PS_DEBUG_SQL_', false);

in dit:

@ini_set('display_errors', 'on');
define('_PS_DEBUG_SQL_', true);

 

Als je een foutmelding ziet dan kan je dat hier posten zodat we misschien kunnen achterhalen wat er precies mis gaat.

Link to comment
Share on other sites

Met mijn FTP programma en PHP editor heb ik de wijziging aangebracht in /config/config.inc.php.

 

Mijn configuratie is als volgt:

 

 

 

Duurzame deal van de Dag

S. OWNER [ uitloggen ] - Mijn winkel bekijken - employee.gif Mijn voorkeuren

 

 

 

 

 

 

Beheersysteem separator_breadcrum.png Tools separator_breadcrum.png Configuration Information

Informatie

AdminInformation.gif Help

This information must be indicated when you report a bug on our bug tracker or if you report a problem on our forum.

AdminInformation.gif Informatie over uw configuratie

Server gegevens

 

PrestaShop versie: 1.4.6.2

Server gegevens: Linux #1 SMP Mon Oct 24 20:15:15 MSD 2011 i686

Server software versie: Apache/2.0.54 (Fedora)

PHP version: 5.2.17

MySQL versie: 5.1.47

Winkel gegevens

 

URL van uw website: http://duurzaamvoorminder.nl/

Naam gebruikte thema: prestashop

Mail gegevens

 

Mail methode: U gebruikt de PHP mail() functie.

Uw gegevens

 

Gegevens van u zelf: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:9.0.1) Gecko/20100101 Firefox/9.0.1

AdminInformation.gif Controleer uw configuratie

Verplichte parameters: OK

Optionele parameters: OK

Laadtijd: 0.782s

| Contact | Bug Tracker | Forum

Link to comment
Share on other sites

Zie je daarna geen foutmelding in je frontend?

 

Zo niet, dan is het lastig te achterhalen wat er fout is gegaan en raad ik je aan Prestashop opnieuw te installeren. Maar dan handmatig (dus niet via Plesk) zoals beschreven in mijn eerste post.

Link to comment
Share on other sites

Dat was een goed advies van je.

Ik vond het natuurlijk zonde van mijn werk en heb het eerst nog via een update geprobeerd, maar toen kreeg ik de foutmelding dat ik 2 databases had.

Uiteindelijk al het oude weggegooid en opnieuw begonnen.

Niet alles werkt nog perfect maar ik ga eerst even rondsnuffelen in mijn back office.

 

Bij deze heel hartelijk bedankt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Probleem opgelost.

Je hebt als je vanuit Plesk installeert de Auto Installer helemaal niet nodig.

Wat je moet doen is naar het tabblad 'Modules' gaan en daar als eerste maar eens de home page tekst editor installeren.

Daarna andere modules die je nodig hebt installeren en voila!

Klaar is je Prestashop.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...