Jump to content

Een paar vragen ivm aanpasssen layout


KathyC

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Een paar dagen geleden heb ik me eraan gewaagd om Prestashop te installeren. Nu draait mijn webwinkel nog op een programma van Logivert, maar ik wil overstappen, omdat de mogelijkheden beperkt zijn voor het geld dat het programma kost.

Ik heb al heel veel goeds gelezen over Prestashop, vandaar dan ook mijn keuze.

 

Gisteren heb ik al heel veel teruggevonden om dingen aan te passen enzo, maar ik blijf toch op een aantal zaken botsen, waar ik maar niet uitkom.

Heb al gezocht op het forum en voor een deel antwoorden gevonden, maar er zijn ook dingen die ik niet terugvind.

 

Eerst eventjes een link, zodat jullie kunnen meekijken http://shop.kindjedragen.be/.

 

1. Categorieën, zou ik willen aanpassen naar 'Producten'. Is dat mogelijk? Als ik met Google chrome of Firefox naar element inspecteren ga, kom ik op een index.html document uit, daar kan het blijkbaar gewijzigd worden, maar vind het nergens terug in mijn mappen. Misschien is er een andere manier?

 

2. Ik zou verlanglijsten, extra informatie, nieuwe producten en fabrikanten ook in het wit willen zetten, zoals categorieën en winkelmand, waar kan ik die dingen terugvinden.

 

--> Dit is opgelost

 

3. Het woordje winkelmand is deels verdwenen onder de balk van het afrekenen? Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit niet meer het geval is?

 

--> opgelost

 

4. De achtergrond is nu volledig wit. Ik had het graag een kleur gegeven. Via dit forum heb ik een aantal topics teruggevonden met uitleg en een code, maar het lukt niet bij mij. Ik zie waarschijniljk iets over het hoofd?

 

5. Is het mogelijk om nog onderaan de pagina een footer (?) te krijgen, waar ik links en verdere informatie kwijt kan of kan dit enkel door een extra module aan te kopen?

 

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen en dat ik niet weer één van de zoveelste domme vragen gesteld heb.

 

Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Hoi

 

1 Kijk eens bij translations>> modules >>.blockcategories,

hier kun je vertalen/veranderen

 

4 achtergrond kleur in je themes/css/global.css zie

body { background:#FFFFFF ;

 

 

5 hoe kom je aan deze template ? footer zit er standaard bij, alles is een beetje door elkaar geschud

Link to comment
Share on other sites

Dan heb je iets verkeerd gedaan , waardoor je de voet niet meer ziet

 

die paarse kleurtjes die je weg wilt , waren die ook standaard?

 

 

edit

 

Je footer is in elk geval leeg, of je hebt er bij modules >>positions, alles uitgegooid, in hoeverre dat kan

 

<div id="footer">hier geen code</div>

Link to comment
Share on other sites

Paarse kleurtjes hoeven niet weg.

Kon het al denken, dat ik ergens iets fout gedaan had, waardoor ik de voet niet meer zie.

 

Had niet gezien dat ik bij translations nog meer kon aanpassen dan enkel het winkeloverzicht, dit komt wel in orde.

 

De achtergrond overweeg ik om toch wit te laten, het zal anders misschien een te grote kleurboek worden.

 

Alvast bedankt voor de tips!

Link to comment
Share on other sites

ok nou staat pagina weer in het midden scherm

 

de rechterkolom staat nog iets naar buiten, heb je die breder gemaakt zodat woord winkelwagen erin past of iets in die zin ?

 

Het woord winkelwagen is eigenlijk te lang in het NL of er is in elk geval standaard geen rekening mee gehouden

Link to comment
Share on other sites

Die kolom heb ik idd breder gemaakt voor dat woord.

 

Ik heb ook eerst wel wat zitten veranderen aan de maten van de linkerkolom, omdat de woorden draagconsult/workshops er niet in pasten. Deze heb ik dan uiteindelijk gewijzigd naar draagconsulten & workshops.

Link to comment
Share on other sites

je kunt die kolommen rustig wat breder maken ,

 

global.css

 

#left_column, #center_column, #right_column

 

maar dan geef je de page (980px) dat totaal ook meer, eventueel ook de kop en voet , al is dit hier dacht ik niet nodig

Link to comment
Share on other sites

Je voet staat er nog , is alleen leeg , je kan eventueel de originele code erover plakken, ervan uitgaand dat daar meer in staat

 

themes/Kindjedragen/footer.tpl

 

of je kan bij

Modules Positions

 

 

 

Positioneer een module

 

 

bv;; permanente links inhaken bij footer

permanente links is hier een voorbeeld , niet alles kan in de footer, hangt ook een beetje van je template af

Link to comment
Share on other sites

Ok, ik denk dat ik niet helemaal wakker meer ben, je moet natuurlijk doorklikken om af te rekenen.

Ik laat het voor nu eventjes rusten en herbekijk vanavond nog eens alles opnieuw.

 

In ieder geval heel erg bedankt voor de hulp.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...