Jump to content

ARGH! PS smider selv ekstra varer på ordrer!


NickKK

Recommended Posts

PS 1.4.6.2 er begyndt at smide ekstra varer på, efter betaling og tjek-ud:

 

Kunden bestiller en dims og betaler. PS smider nu en eller 2 ekstra varer (som i øvrigt er slettede fra kataloget - men den finder dem alligevel...) på ordren, men det sker først EFTER betalingen, så kunden betaler det rigtige.

 

MEN kigger kunden på sin ordrehistorik, er der en eller flere "fremmede" varer på ordren.

 

OG pludselig får hverken kunden eller jeg mails mere. Ingen order_conf, ingen andre mails. Mails fra den hostende server virker fint.

 

Har I nogle gode idéer? Det er jo ret kritisk...!

 

På forhånd tak for hjælpen.

Link to comment
Share on other sites

Og hvad kan man så lære af det!

Aldrig slette order.

Heller aldrig slette kunder, for så kan de ikke oprette sig igen.

 

Set i bakspejlet, så har jeg også gjort det i en testshop, hvor jeg slettede både mig selv som kunde, og de ordrer jag havde lavet.

Da den blev overført som levende shop skete det samme.

 

Morale: ALDRIG slette noget, uden at man er helt sikker på, at der er ryddet op hele vejen rundt. Og det gør Prestashop ikke. Så skal man direkte ned i tabellerne og rydde op, og så skal man have tungen lige i munden for at finde de entiteter, der skal slettes.

 

For ikke at slette for meget.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Undgå at slette. Det er også en dårlig idé at slette varer. Nøjes med at deaktivere dem. Hvis en kunde sender noget retur eller man på anden måde skal kigge på historien, kan man stadig se billede, beskrivelse m.m. selv om varen ikke føres længere.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Jeg tilslutter mig Kjeld og Pertho, specielt hvis man bruger integration til et regnskabsprogram (jeg fik selv en frygtelig masse problemer med e-conomic på et tidspunkt - som Kjeld så hjalp mig med).

 

Hvis man ikke gider se på de deaktiverede varer, kan man evt. oprette en kategori til formålet, deaktivere den og tilknytte varene her, så popper de ikke op i de forskellige kategorier, man jævnligt redigerer i.

Fra version 1.4 og frem er det muligt at slette kunder og slette kunder helt - så det kan man gøre uden problemer (og det gør jeg jævnligt, da folk her fra forum af uransaglige årsager synes de skal benytte min shop til test :wacko: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes hellere i skal bruge produkterne igen. Specielt hvis man sælger produkter hvor der er SEO værdi i produkterne, kan man så på en eller anden fix måde tilknytte det nye produkt til samme ID, så har man faktisk vundet værdi.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...