Jump to content

[SOLVED] csv upload van kleur, maat etc


artel

Recommended Posts

Hallo,

 

ik ben nieuw met Prestashop maar kom een heel eind. Ik loop nu alleen tegen het feit aan dat het me niet lukt zaken als kleur en maat in het CSV bestand op te nemen. Kan iemand mij daar bij helpen?

 

PS ik heb een topic hierover gezien maar de link erin werkte niet meer.

 

Alvast bedankt!!

Link to comment
Share on other sites

De eerste stap is het aanmaken van de verschillende opties als attributen:

http://doc.prestasho...oductAttributes

 

Daarna kan je een aparte CSV file maken met combinaties van die attributen voor je producten. Een voorbeeld CSV file kan je downloaden in je beheersysteem als je versie 1.6.4.2 gebruikt bij 'Tools-->CSV Import'. Kijk dan rechtsboven op je scherm bij 'Sample CSV Import Files'.

 

Tegelijk combinaties importeren met je product import kan volgens mij niet. Dus je zult eerst je producten moeten importeren en daarna apart de combinaties.

 

Als je veel verschillende combinaties hebt, dan kan je beter eerst apart de attributen importeren. Bijv. de schoenmaten en de kleuren apart. Daarna ga je naar je producten in je beheersysteem en kan je de 'Product Combinations Generator; gebruiken om alle combinaties automatisch te genereren:

http://doc.prestasho...uctCombinations

Scroll door naar de 'Advanced method' uitleg.

 

Let wel: je kunt ong. 1000 combinaties per product hebben in Prestashop. Als je meer combinaties hebt, dan gaat het waarschijnlijk mis. Bij alleen schoenmaten en kleuren zal dit geen probleem zijn, denk ik. Bijv. 20 schoenmaten en 5 kleuren levert 100 combinaties op. Maar als je dan ook nog 10 verschillende veterkleuren aanbiedt, dan zit je al op 1000 combinaties. Er is een betaalde module beschikbaar waarbij je deze limiet niet hebt, maar kijk eerst maar eens of het zo lukt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...