Jump to content

html-tecken i kassan


ande85

Recommended Posts

Jag har ett problem, när jag lägger en produkt där titeln innehåller åäö i varukorgen och går till kassan så visas html-tecken upp istället för dess korrekta bokstäver.

 

Exempelvis när jag lägger in ett par Björn Borg solglasögon i varukorgen och går till kassan så visar fälet beskrivning(som visar titeln) upp följande;

Björn Borg 10 Sun Svart/Vit

 

 

Det är bara detta fältet som beter sig på detta sättat, alla andra visar upp åäö korrekt.

 

Är det någon som har upplevt något liknande eller har en aning om hur jag ska kunna lösa det?

 

Om ni vill kolla själva eller kika i firebug på sidan eller liknande så är adressen: http://www.trendystuff.se

 

Tack på förhand för svar!

Link to comment
Share on other sites

Hej Ande,

 

Jag provade att lägga till "Silverfärgat Banglearmband" och det såg fint ut så det verkar inte vara något övergripande fel. Jag gjorde en sökning på "borg" men fick inga träffar alls. Jag misstänker att något blivit fel vid inmatandet. Prova lägg till produkten igen eller ändra namnet fram och tillbaka.

 

//Carl

Link to comment
Share on other sites

Hej Ande,

 

Jag provade att lägga till "Silverfärgat Banglearmband" och det såg fint ut så det verkar inte vara något övergripande fel. Jag gjorde en sökning på "borg" men fick inga träffar alls. Jag misstänker att något blivit fel vid inmatandet. Prova lägg till produkten igen eller ändra namnet fram och tillbaka.

 

//Carl

 

 

Okej låter märkligt för hos mig ser det ut så här:

 

error.png

Link to comment
Share on other sites

När jag kollar källkoden (i Firefox 9) för ett exempel så ser det ut så här:

 

Björn Borg 10 Sun Mörkbrun

 

Det har alltså smugit sig in ett annat html-tecken & (&) före varje "felaktig" bokstav. Har ännu inte listat ut varför, men det kanske är en ledtråd som kan föra dig i rätt riktning.

Link to comment
Share on other sites

När jag kollar källkoden (i Firefox 9) för ett exempel så ser det ut så här:

 

Björn Borg 10 Sun Mörkbrun

 

Det har alltså smugit sig in ett annat html-tecken & (&) före varje "felaktig" bokstav. Har ännu inte listat ut varför, men det kanske är en ledtråd som kan föra dig i rätt riktning.

 

Jag plockade bort utf-8 kodning som fanns på description variabeln för kassan och då verkar det funka!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...