[email protected] Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Hej! Är en ny användare och har ett problem med ett textstycke i blocket för nya produkter. Jag använder Prestaworks gratistema PS design 1,5. Under produkten står det "en savoir plus" som standard, både i den engelska och den svenska översättningen. Jag har gått in på översättning, modul: blocknewproducts och skrivit in min översättning, tryckt på uppdater och fått meddelandet att uppdateringen är gjord. varje gång jag går in står den kvar, men det ändras inte i shoppen. Från supporten får jag svaret att: "ibland kan det finnas overrides för modulerna i temat och ibland är det inte alltid rätt ställe man ändrar på." Har letat och letat men inte hittat något annat ställe. Någon som kan hjälpa mig? /Jenny Holmer , www.irlashop.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Prova att stänga av cache och sätta på kompilering under Preferences->Performance. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Posted January 17, 2012 Author Share Posted January 17, 2012 Tack, men det funkar tyvär inte ändå... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomped Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 Om du framöver bara ska ha svenska som språk på sajten så kan du gå in och ändra i filen blocknewproducts.tpl som finns i modul-mappen med liknande namn. Om ditt tema har en modifierad variant av denna modul så är det där du ska ändra. Rimligen borde du hitta detta: {l s='En savoir plus' mod='blocknewproducts'} i denna fil. Ladda sedan upp den ändrade .tpl-filen genom FTP till rätt mapp och slå av cache / slå på force compile i backoffice - och uppdatera därefter butikens startsida Men som sagt, denna workaround är bara lämplig om du tänkt använda ett språk i butiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Posted January 17, 2012 Author Share Posted January 17, 2012 Tack, snälla! Men jag har tre språk i butiken... Avvaktar svar från skaparen av temat också... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomped Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 Enligt denna tråden så ska det gå att översätta i backoffice om du ändrar {l s='En savoir plus' mod='blocknewproducts'} till exempelvis {l s='Learn more' mod='blocknewproducts'} Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts