Jump to content

Website /en weghalen [Solved]


wesjuhnl

Recommended Posts

Hallo,

 

Sinds een tijdje mijn webshop online maar de /en bestaat nog steeds tevens wil ik de website alleen in het nederlands hebben en heb ik dit ook in het nederlands alleen gemaakt.

 

Maar toch bestaat de url/en nog steeds en deze word ook in google weergeven, dit moet niet van deze link klopt namelijk helemaal niks op de site, geen text geen producten de producten niet in de juiste categorie !

 

Hoe haal ik dit weg, ? je kunt de en taal niet uitschakelen.

Link to comment
Share on other sites

Hoi wesjuhnl,

 

Welke Prestashop versie gebruik je?

 

Je kunt de Engelse taal wel op 'disable' zetten (getest in 1.4.4) en dan heb je geen /nl in je URL meer.

 

 

Ik gebruik versie

1.4.6.2 maar als ik dit doe dan krijg ik op de index een error pagina.

Link to comment
Share on other sites

ik heb het gedaan maar nu krijg ik bij de index dus de directe url of welke dan ook een pagina niet gevonden 404 fout dit is alleen bij home welke link ik ook gebruik op de site van home ze geven allemaal dezelfde fout. Ga ik naar contact of dergelijken doet hij het wel.

Link to comment
Share on other sites

hallo macco ik heb het volgende gevonden, als ik engels uitzet, nieuwe htaccess aanmaak en cache leegmaak is engels weg en het /nl ook dit is mooi. Nu echter het volgende probleem mijn categorien menu met zon 400 producten staat gelinkt naar mijndomein.nl/nl/productpagina Nu is het geval als ik dus al het bovenstaande doe de .nl/nl niet meer bestaat dus hij ook de producten niet meer vind hoe los ik dit op ?

 

Tevens sta ik met heel veel van die 400 producten hoog gerankt in google, dit betekent als die /nl weg is dat dit straks ook weg is.

Link to comment
Share on other sites

1) Ik begrijp niet waarom de links vanuit je categorie-blok (er van uitgaande dat dit gewoon de standaard Prestashop module is) niet worden geupdated. Dit gebeurt bij mij wel (in test omgeving) en zo hoort het ook.

 

2) Weet niet zeker wat dit met je pageranking doet... Volgens mij niets zolang je je sitemap ook update. Maar misschien kan een SEO expert daar meer over zeggen.

 

3) Als je alleen je homepage zonder /nl wilt en de rest van je pagina's met /nl, dan is daar een module voor:

http://www.prestasho...t-friendly-url/

Deze module kost niet veel en ik gebruik het ook: mijn homepage is standaard zonder /nl en alle andere links /nl of /en

Link to comment
Share on other sites

1) Ik begrijp niet waarom de links vanuit je categorie-blok (er van uitgaande dat dit gewoon de standaard Prestashop module is) niet worden geupdated. Dit gebeurt bij mij wel (in test omgeving) en zo hoort het ook.

 

2) Weet niet zeker wat dit met je pageranking doet... Volgens mij niets zolang je je sitemap ook update. Maar misschien kan een SEO expert daar meer over zeggen.

 

3) Als je alleen je homepage zonder /nl wilt en de rest van je pagina's met /nl, dan is daar een module voor:

http://www.prestasho...t-friendly-url/

Deze module kost niet veel en ik gebruik het ook: mijn homepage is standaard zonder /nl en alle andere links /nl of /en

 

Maar dan moet het dus als ik en uitzet hij automatisch de /nl links ook weghalen uit de producten als ik htaccces genereer ?

Link to comment
Share on other sites

Ik krijg nog steeds de error pagina...

 

Als het goed is moet het weg zijn. Je moet je browser geschiedenis ook verwijderen.

 

Hij werkt nu naar behoren, zo ver ik kan zien alleen alle links op google waar ik dus 1e stond zijn nu een 404 kan niet gevonden worden .

 

Ik hoop dat ik wel weer bovenaan kom te staan.

Link to comment
Share on other sites

hoi wesjuh

je kan eventueel om de google bezoekers op te vangen in de 404 pagina een redirect ingeven

staat iets profesioneler dacht ik ( ok mijn mening dan :unsure: )

deze had hetzelfde probleem :

http://www.prestasho...__fromsearch__1

 

hallo maconl,

 

Ik snap niet veel van wat ze er bedoelen. Mijn website werkt naar behoren " zover als ik nu weet" Het enige wat niet klopt nu is de pagina's die google geindexeert heeft voor mij. Bijvoorbeeld als je bij google zoekt naar acer aspire 1200 adapter dan komt mijn website laptop*ma*nia.nl bovenaan zonder de * * als je vervolgens op de link klikt in google krijg je dus de 404 error omdat dit verwijst naar de oude link .nl/nl

 

Mijn zorg is dus zal google de links aanpassen en zo ja hoelang duurt dit, en verlies ik hierdoor mijn rang niet.

Link to comment
Share on other sites

hoi ,

 

die persoon had dus hetzelfde probleem ,,

in eerste instantie iets meer maar lag gewoon aan zijn pc ,

het ander probleem was dus ook dat de google links allemaal naar de 404 kwamen,,

 

het kan soms een tijdje duren voordat google je weer opnieuw indexeert

de ene keer komt de google bot enkele keren per maand langs en de andere keer maar bv 2 keer of 1 keer

en dan is de vraag neemt deze direct alles mee of niet ,

soms zie ik hem in onze webshop een paar uur aan het zoeken en de ene keer dan zie ik hem toevallig net op de site komen en heeft ie 1 pagina en is weer foetsjie ,,

 

echter als ik inderdaad je zoekwoord "acer aspire 1200 adapter" via google zoek dan zie ik je inderdaad

 

als ik op de eerste klik dan kom ik echter gewoon direct op de goede pagina ,,

 

www.weetjewel.nl/32-acer-aspire-1200-blu-adapter-65w.html

 

de tweede en derde dus idd de 404 pagina

 

dus even wachten tot google je weer goed geindexeerd heeft

Link to comment
Share on other sites

hoi ,

 

die persoon had dus hetzelfde probleem ,,

in eerste instantie iets meer maar lag gewoon aan zijn pc ,

het ander probleem was dus ook dat de google links allemaal naar de 404 kwamen,,

 

het kan soms een tijdje duren voordat google je weer opnieuw indexeert

de ene keer komt de google bot enkele keren per maand langs en de andere keer maar bv 2 keer of 1 keer

en dan is de vraag neemt deze direct alles mee of niet ,

soms zie ik hem in onze webshop een paar uur aan het zoeken en de ene keer dan zie ik hem toevallig net op de site komen en heeft ie 1 pagina en is weer foetsjie ,,

 

echter als ik inderdaad je zoekwoord "acer aspire 1200 adapter" via google zoek dan zie ik je inderdaad

 

als ik op de eerste klik dan kom ik echter gewoon direct op de goede pagina ,,

 

www.weetjewel.nl/32-acer-aspire-1200-blu-adapter-65w.html

 

de tweede en derde dus idd de 404 pagina

 

dus even wachten tot google je weer goed geindexeerd heeft

 

ja inderdaad en hier kan ik dus niks aan doen, tevens krijg ik nu wel een dikke fout te zijn bij webmaster tools deze zegt : Er zijn ernstige statusproblemen op uw site gevonden.

 

Verder heb ik opnieuw de sitemap verzonden naar google en een addurl gedaan.

 

Dus nu is het afwachten en duimen dat ik weer bovenaankom met de goede link ik zal morgen google ook even bellen en vragen hoe en wat, vragen staat vrij :D

Link to comment
Share on other sites

Ik had een bericht op het google forum geplaats en kreeg hier te horen dat dit waarschijnlijk niet aangepast kon worden of dat die heel lang kon duren. Is er een mogelijkheid om to een /nl voor producten toe te voegen aan de website.

 

Dus als je gewoon op de home zit dan zit je op www.domein.nl ga je naar producten of categorien dan word het www.domein.nl/nl/producten en andere info hier.

 

Dat er ergens de mogelijk is om in te stellen dan het een /nl achter het domein doet.

 

Als die mogelijkheid er niet is is er dan wel een mogelijkheid om een redirect te doen van een 404pagina die linkt naar de link waarhij op gezocht werd -nl Bijv: via google word geklikt op www.domein.nl/nl/product 1 de 404 pagina linkt hem weer door naar www.domein.nl/product1

Link to comment
Share on other sites

Ik had een bericht op het google forum geplaats en kreeg hier te horen dat dit waarschijnlijk niet aangepast kon worden of dat die heel lang kon duren. Is er een mogelijkheid om to een /nl voor producten toe te voegen aan de website.

 

Dus als je gewoon op de home zit dan zit je op www.domein.nl ga je naar producten of categorien dan word het www.domein.nl/nl/producten en andere info hier.

 

Dat er ergens de mogelijk is om in te stellen dan het een /nl achter het domein doet.

 

Als die mogelijkheid er niet is is er dan wel een mogelijkheid om een redirect te doen van een 404pagina die linkt naar de link waarhij op gezocht werd -nl Bijv: via google word geklikt op www.domein.nl/nl/product 1 de 404 pagina linkt hem weer door naar www.domein.nl/product1

Kijk eens in mijn eerdere post (#9), daar vermeld ik een link naar een module die je zorgt dat je www.domein.nl als homepage hebt en www.domein.nl/nl/product1 als productpage. Je moet daarvoor waarschijnlijk wel weer de Engelse taal activeren maar als je die niet gebruikt en niet als keuze aanbiedt op je webshop kunnen je bezoekers ook niet bij je Engelstalige pagina's. Het enige probleem is dat je gegenereerde sitemap dan wel weer de Engelstalige links weergeeft. Die links in je sitemap kan je wel handmatig verwijderen maar dat moet je dan elke keer doen zodra je de sitemap opnieuw genereert.

 

Een andere en betere optie is om het zo te laten als het nu is en een 301 redirect voor al je voormalige www.domein.nl/nl/ pagina's naar de versie zonder /nl in je .htaccess te plaatsen. Met een 301 redirect laat je de zoekmachines weten dat de pagina's permanent zijn verplaatst en worden de pagerankings van die pagina's automatisch meegenomen naar de nieuwe pagina's. Het moet mogelijk zijn om met slechts een paar coderegels alles om te leiden maar hoe precies weet ik ook niet...

 

Ik heb iets vergelijkbaars in mijn .htaccess voor de 301 redirect van www.domein.nl naar domein.nl (dus zonder www prefix).

Je kan in het Google forum vragen wat voor code je moet opnemen in je .htaccess voor een 301 redirect voor alle www.domein.nl/nl/* links naar www.domein.nl/*

Link to comment
Share on other sites

Dit probleem is ook opgelost, zoek maar eens op google naar acer aspire 1551 adapter en dan mijn link klikken, is de oude link maar word geredirect naar de nieuwe.

 

Gelukkig maar, mijn top ranked pages zijn niet onbruikbaar :D

 

heb gebruik gemaakt van een redirect in de htaccess dmv de /nl/ te redirecten naar de /

Link to comment
Share on other sites

Dit probleem is ook opgelost, zoek maar eens op google naar acer aspire 1551 adapter en dan mijn link klikken, is de oude link maar word geredirect naar de nieuwe.

 

Gelukkig maar, mijn top ranked pages zijn niet onbruikbaar :D

 

heb gebruik gemaakt van een redirect in de htaccess dmv de /nl/ te redirecten naar de /

Is dat dan wel via een 301 redirect?

Zo niet, dan ben ik bang dat je pagerankings na verloop van tijd zullen dalen: de links met /nl zullen gaandeweg verdwijnen en de nieuwe links zonder /nl moeten opnieuw hun pageranking opbouwen.

Link to comment
Share on other sites

Is dat dan wel via een 301 redirect?

Zo niet, dan ben ik bang dat je pagerankings na verloop van tijd zullen dalen: de links met /nl zullen gaandeweg verdwijnen en de nieuwe links zonder /nl moeten opnieuw hun pageranking opbouwen.

 

Jep via 301 redirect in .htaccess

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...