Jump to content

Nytt Template


camilla@graneborg.se

Recommended Posts

Har "standardversionen" av Prestashop men är sugen att installera en template så att min shop inte ser ut som "alla andras" om ni förstår vad jag menar.

 

Har även gjort mastodont mycket översättningar i standardversionen som fattades eller var felaktigt översatta.

 

Min fråga är - Om jag byter template, är det risk att alla översättningar försvinner eller kan jag känna mig trygg med att de finns kvar?

 

Tack på förhand! :-)

Link to comment
Share on other sites

Har "standardversionen" av Prestashop men är sugen att installera en template så att min shop inte ser ut som "alla andras" om ni förstår vad jag menar.

 

Har även gjort mastodont mycket översättningar i standardversionen som fattades eller var felaktigt översatta.

 

Min fråga är - Om jag byter template, är det risk att alla översättningar försvinner eller kan jag känna mig trygg med att de finns kvar?

 

Tack på förhand! :-)

Befintliga översättningar ska inte påverkas, då temat kommer ligga i en separat mapp. Däremot kommer temat innehålla sidor, funktioner, moduler osv som behöver översättas. Du översätter allt detta på samma ställe som tidigare (tema-specifika saker är även separerade från grundinnehållet på översättningssidan i backoffice).

 

Fast för att vara riktigt säker så kan det vara läge att göra backup (exportera) din nuvarande översättning. Detta görs under Tools -> Translations

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...