Jump to content

Produktvisning, översättning, login


Jojje

Recommended Posts

Hej,

 

Har några problem jag skulle behöva hjälp med!

 

*Det första är produktvisningen, kan man på något sätt få produkterna under en kategori att visas i ett rutsystem precis som homefeuturedprodukterna visas på huvudsidan?

 

*Min sida är översatt endast till hälften, har letat överallt tycker jag men hittar inte var man ändrar översättningen t ex när man har gått in på en produkt (Se: http://www.25kronor.se )

 

*Det går inte att logga in med explorer om man inte sänker sekretess nivån till acceptera alla cookies.

Fungerar utmärkt i google chrome och firefox men inte i explorer.

Kan detta ha något med servern att göra eller är det något annat?

 

/Jojje

Link to comment
Share on other sites

Det finns ingen inställning för att ändra visningen, utan du måste koda om product_list.tpl i temat.

 

Produktsidans översättningar ändrar du i butikens framsidas översättningar. Det finns en grupp där som heter product där texterna för den sidan ligger.

 

Att du inte kan logga in om du inte accepterar cookies beror på att ditt användar id m.m. lagras i cookien, att det fungerar i de andra webbläsarna beror nog på att du accepterar cookies i dem.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det finns ingen inställning för att ändra visningen, utan du måste koda om product_list.tpl i temat.

 

Produktsidans översättningar ändrar du i butikens framsidas översättningar. Det finns en grupp där som heter product där texterna för den sidan ligger.

 

Att du inte kan logga in om du inte accepterar cookies beror på att ditt användar id m.m. lagras i cookien, att det fungerar i de andra webbläsarna beror nog på att du accepterar cookies i dem.

 

 

Hur ändrar jag så att användar id m.m. inte lagras i cookien?

Förlorar massa kunder p.g.a att dom inte kan logga in.

Eller kan jag lösa detta på något annat sätt?

 

/Jojje

Link to comment
Share on other sites

Man måste acceptera cookies för att det ska fungera.

 

Du menar att kunden måste acceptera cookies i webläsaren va?

 

När jag körde den förra versionen 1.3.3 eller va den hette så fungerade det utmärkt, versionen innan det hade jag samma problem med!

Kan det va någonting med servern?

 

/Jojje

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...