Jump to content

[Solved] Er wordt niet gesorteerd


Frens

Recommended Posts

Hallo,

 

Als in probeer te sorteren op>> prijs >>oplopend ed , gebeurt er niks ,,iemand een idee wat er mis kan zijn ?

 

Dit is een bekend probleem, in elk geval bij iets oudere versies van 1.4.x. Ik dacht dat dit probleem opgelost was in de recente versie maar dat weet ik niet zeker.

 

In elk geval had het meestal te maken met de module 'Gelaagde Navigatie/Layered Navigation'. Als je die module gebruikt dan zou ik als eerste proberen om opnieuw de database te initialiseren (optie in de module instellingen).

 

Als dat niet helpt (of je gebruikt de module toch niet) dan raad ik je aan die module te verwijderen. Zie ook deze topic voor duidelijke instructies:

http://www.prestasho...tie-werkt-niet/

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de versie 1.4.6.2>> het uitschakelen van Layered Navigation was al voldoende :)

 

Waar vind ik volgende;

Als je die module gebruikt dan zou ik als eerste proberen om opnieuw de database te initialiseren (optie in de module instellingen). Kan ik het nog eens testen

 

en om het compleet te maken wat is die layered Navigatie(een soort Linken met diepte?) , ik zag niks op mijn pagina

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de versie 1.4.6.2>> het uitschakelen van Layered Navigation was al voldoende :)

 

Waar vind ik volgende;

Als je die module gebruikt dan zou ik als eerste proberen om opnieuw de database te initialiseren (optie in de module instellingen). Kan ik het nog eens testen

 

en om het compleet te maken wat is die layered Navigatie(een soort Linken met diepte?) , ik zag niks op mijn pagina

Aha, blijkbaar zijn er dus nog steeds problemen hiermee in de meeste recente versie van Prestashop.

 

Er is als het goed is, is er een optie 'Configure' bij de module 'Gelaagde Navigatie/Layered Navigation' in de lijst met modules. Daarna komt je op de module pagina waar een optie zou moeten zijn met 'Initialiseer database/cache'. Ik werk zelf nog niet met 1.4.6.2 dus ik weet niet of ze dat veranderd hebben.

 

Om de module op je website te zien moet je het wel weer inschakelen. Waarschijnlijk zie je het pas zodra de database is geinitialiseerd. Deze module is een filter optie: bezoekers kunnen hiermee producten filteren op prijs (met een mooie slider), op fabrikant, op voorraad e.d. Er zaten in het verleden best veel bugs in deze module, daarom gebruik ik het niet. Het schijnt wel veel beter te werken in de nieuwe versie.

Link to comment
Share on other sites

Misschien dat iemand anders nog eens kan kijken in de nieuwste versie maar de optie

 

modules/ Front Ofice... /Layered Navigation/configure/ >> database/cache zie ik niet

 

wel oa

 

Indexes and caches;

 

>>Index all missing prices

>>Re-build entire price index

>>Build attribute index

>>Build url index

 

 

Ik heb bovestaande toegepast , maar geen positief resultaat wat sorteren betreft, dus die kan eventueel weg

Link to comment
Share on other sites

Misschien dat iemand anders nog eens kan kijken in de nieuwste versie maar de optie

 

modules/ Front Ofice... /Layered Navigation/configure/ >> database/cache zie ik niet

 

wel oa

 

Indexes and caches;

 

>>Index all missing prices

>>Re-build entire price index

>>Build attribute index

>>Build url index

 

 

Ik heb bovestaande toegepast , maar geen positief resultaat wat sorteren betreft, dus die kan eventueel weg

Ik zie dat de instellingen in die module flink zijn uitgebreid. Je moet nu ook eerst een filter template bouwen voordat je deze functie kan gebruiken.

 

Jammer dat het niet werkt bij jou.

Link to comment
Share on other sites

Ok die template heb ik nu eens gebouwd ...en schijnt sorteer-optie wel te werken

 

Template verwijderd en werkt nog steeds ,,,filters wel nog steeds zichtbaar op pagina, totdat ik op fabrikanten klik (niet in het filter) en filter is weg

 

Het indexeren en herbouwen schijnt dan toch wat succes te hebben

 

raar ding !! maar wel mooie toepassing die lagen filter en aan een cronjob te hangen

 

 

Zoals ik nu merk verdwijnt de filter gewoon van mijn site! :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Hoi Frens ,

het is inderdaad een hele mooie toepassing en ben er zelf ook nog mee bezig ,

en heb er heel wat grijze haartjes van gekregen tot net zoals AkJV als zei

toen ik ontdekte dat er bekende problemen mee waren

t gekke is toen ik overging naar de laatste versie en hierin mijn theme installeerde deze spontaan werkte ,

dus ik kan gewoon ineens sorteren op prijs enz enz , snap er ook niks van en ben er ook helemaal niet uit omdat het theme welke ik gebruik een gewone aanpassing is van de originele theme ( deze ga ik echter niet gebruiken als de PS officieel online gaat) maar wel vreemd allemaal

ik had ook nog een theme uitgeprobeerd , deze had wat foutjes in de header.tpl maar nadat ik deze eruit gehaald had , werkte dit theme ook en stond helemaal versteld dat ook de sorteer functie het gewoon deed ,,,

 

ok ik heb fabrikanten dan niet in mijn sortering wel prijs , product , en op voorraad ( echter deze laatste haal ik er ook uit omdat ik dus op bestelling werk

 

dus t blijft allemaal erg vreemd ,,,

Link to comment
Share on other sites

Hoi ,

 

Op het ogenblik schijnt het allemaal goed met elkaar te werken, dus ook het sorteren

 

Wel is filter alleen zichtbaar als een categorie wordt gekozen , dit is misschien?? logisch, vandaar dat ik dacht dat die af en toe verdween................ :wub: voor de rest nuttige functie !

Link to comment
Share on other sites

Hoi ,

 

Op het ogenblik schijnt het allemaal goed met elkaar te werken, dus ook het sorteren

 

Wel is filter alleen zichtbaar als een categorie wordt gekozen , dit is misschien?? logisch, vandaar dat ik dacht dat die af en toe verdween................ :wub: voor de rest nuttige functie !

 

Volgens mij klopt het inderdaad dat de filter alleen zichtbaar is op pagina's met productlijsten (dus de categorieen).

Het is zeker een mooie functie maar voor mij helaas te beperkt want je kan niet op 'features' filteren (dus de product eigenschappen die in de data sheet tab op de product pagina's staan). Kan je dit voor mij bevestigen?

 

Er zijn een aantal zeer uitgebreide externe modules voor filter opties maar die zijn helaas vrij prijzig...

Link to comment
Share on other sites

Zo ver ik het kan zien (ik heb nog niet zoveel aangemaakt, en er stond al een en ander) is dat (nu) wel het geval,

 

dus de waarden ingegeven bij catalog >features opties, en die moeten dan weer bij product de tab >opties worden ingevoerd.

 

zal dus in nieuwste versie voorhanden zijn !

 

 

---------------

Beschikbare filters

 

----------------------------

zie ook product .....en atribuut...........

 

 

Beschikbare filters (14)

  • Sub-categorie filter

  • Productvoorraad filter

  • Productconditie filter

  • Productfabrikant filter

  • Productgewicht filter (slider)

  • Productprijs filter (slider)

  • Attribuut groep: Disk space (9 attributen)
  • Attribuut groep: Color (9 attributen) color_swatch.png
  • Attribuut groep: ICU (2 attributen)

  • Öptie: Height (1 waarde)
  • Öptie: Width (0 waarde)
  • Öptie: Depth (3 waardes)
  • Öptie: Gewicht (0 waarde)
  • Öptie: Kleuren (2 waardes)

 

Optie Verberg filter waarden zonder product overeenkomsten enabled.gif Ja disabled.gif Nee

Show the number of matching products enabled.gif Ja disabled.gif Nee

Link to comment
Share on other sites

AKJV geen dank, graag gedaan,,,,,,,,,,,zo blijf je lekker ? bezig

 

verder schijn je een bepaalde template(filter) aan een bepaalde categorie te kunnen hangen , weet niet of dit ook nieuw is

 

 

en waar het hier over begon ..het sorteren..werkt prima samen met het filter.

Link to comment
Share on other sites

Te vroeg gejubeld................fout melding >>>.Price indexation failed zie oa

 

http://forge.prestas...owse/PSCFI-3642

 

Verder worden de te selecteren filters niet getoond..(blijft maar laden en komt niks meer op pagina hiervan)

 

Jammer...

Maar ik zie in de bugtracker dat deze bug op 6 oktober is verholpen. Je gebruikt toch PS 1.4.6.2? Die is op 25 november uitgebracht en zou die fix al moeten bevatten...

 

Maar er is een nieuwe versie van deze module beschikbaar via deze topic:

http://www.prestashop.com/forums/topic/138054-update-to-layered-navigation-module-for-1451-and/

 

NIET de Tools.php in die topic gebruiken, die is alleen voor versie 1.4.5.1

Link to comment
Share on other sites

Klop versie 1.4.6.2

Ik kan je alleen maar mededelen hoe het er mee gegaan is..in de tussentijd had ik ook nergens iets veranderd ed

ook het sorteren werkte niet meer

 

Heb hem helemaal verwijderd, sorteren werkt weer

 

zal de nieuwste eens proberen..als die al nieuwer is.

 

-----------------------------

Uploaden lukt niet;

Fout opgetreden tijden het kopieren van het archiefbestand naar de module directory.

 

downloaden via url lukt ook niet 404 module niet gevonden...vreemd staat toch goed aan de serverkant

 

 

iemand een idee wat hier mis kan zijn...rechten/owner staat goed

 

gewoon uploaden met FTP gaat wel ,,mag toch he ?

 

------------------------------------------------------------

 

Layered navigation block v1.7

nieuwste module geinstaleerd>>nergens op site te bekennen...sorteren werkt niet

 

---------------------------------------------

bij module op herstellen geklikt..module is nu te zien ,echter de sorteer functie bij producten werkt niet...logisch of niet ?

Link to comment
Share on other sites

Layered navigation block v1.7

nieuwste module geinstaleerd>>nergens op site te bekennen...sorteren werkt niet

 

---------------------------------------------

bij module op herstellen geklikt..module is nu te zien ,echter de sorteer functie bij producten werkt niet...logisch of niet ?

 

Heb je wel alle caches en indices opnieuw gegenereerd?

Link to comment
Share on other sites

 

Heb je wel alle caches en indices opnieuw gegenereerd?

 

Jawel....en alles loopt weer,,behalve dat ik niet sorteren kan. :( ....dus weer terug bij af...........even wat tijd voor een verfrissende douche maken.

 

 

als je bv eerst een productlijst via fabrikanten maakt, werkt de sorteerfunctie wel..die is dan ook niet in beeld

 

 

Verder merk ik dat de winkelwagen niet "dicht" gaat als ik op pijltje ervan klik, had ik overigens al eerder, had niks met bovenstaande te maken

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de module nog een keer geïnstalleerd,, momenteel werkt het weer goed samen met de sorteerfunctie

 

wel vreemd dat terwijl er nog geen nieuwe template was geconfigureerd, dat de waarden van de laatste template worden overgenomen in filter , verder is dit template in de configuratie van de module nergens te bekennen ,,

 

Bovenstaande over de template klopt niet , de opties ed ingegeven bij product worden hier gewoon gefilterd, een template zal dan wel een optie zijn

 

Dus momenteel schijnt het goed te werken

Link to comment
Share on other sites

Het filter/Gelaagd navigatie blok heb ik weer geïnstalleerd en werkt momenteel goed ! kan zijn dat als een template (zelf aan te maken )

verwijderd wordt , het dan niet meer goed functioneerd of sorteren niet meer werkt , moet ik nog eens proberen

 

 

 

 

proberen; bij deze........

 

template aangemaakt ..werkt alles goed

 

verwijderd ..ook nu werkt alles nog goed

 

weer aangemaakt ..alles werkt goed

 

en nu maar hopen dat het zo blijft ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...