Jump to content

Priser inkl moms


henlon

Recommended Posts

Vad gör jag för fel?

Då jag inte är inloggad till min butik visas exkl.moms priserna som inkl.moms, men när jag är inloggad så blir det rätt.

Kan det vara fel inställt för default-gruppen i Backoffice? Du kan välja om priset ska visas med eller utan moms under Customers -> Groups -> Inställningar för "default". Fungerar inte det så bör du kolla momsinställningarna genom att gå in under Payment -> Taxes i Backoffice.

Link to comment
Share on other sites

Kan det vara fel inställt för default-gruppen i Backoffice? Du kan välja om priset ska visas med eller utan moms under Customers -> Groups -> Inställningar för "default". Fungerar inte det så bör du kolla momsinställningarna genom att gå in under Payment -> Taxes i Backoffice.

 

Tydligen var default gruppen på något sätt kopplat till USA.

Lägger man svensk momsregel till USA så fungerar det med momspåslaget utan att vara inloggad.

 

Hur ändrar man default gruppen så att den blir svensk?

Link to comment
Share on other sites

 

Tydligen var default gruppen på något sätt kopplat till USA.

Lägger man svensk momsregel till USA så fungerar det med momspåslaget utan att vara inloggad.

 

Hur ändrar man default gruppen så att den blir svensk?

Inte helt 100 på att jag är med, men provar ändå :) Det första jag hade kollat är om butiken är inställd till "svensk" och "i Sverige". Gå in under Preferences -> Contact information och kolla så att Sverige är valt. Gå sedan in under Preferences -> Localization -> Avancerad (längst ner) och se till att språket är satt till sv och "land locale" till SE (kan vara viktigt med stora bokstäver). Kan också vara att fel land är valt under Shipping -> Countries (längst ner väljer man land).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...