LRshop Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 Vad är det som styr ordningen på produkterna? Om jag redigerar en produkt i backoffice ändras ofta produkternas ordingen när jag lagrar. Det är knepigt då jag vill ha produkterna i en logisk ordning därför påfölgande produkt ofta har sammanhäng med föregåande produkt. Nån som fattar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannesw Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 Preferences->Product->Sort by kanske kan hjälpa dig, du kanske har det på "Produkt ändrat datum" eller liknande där. (fantatiskt fin översättning det där för övrigt) /johannes Link to comment Share on other sites More sharing options...
LRshop Posted November 17, 2011 Author Share Posted November 17, 2011 Nää, tror inte det är den som styr det. Produkterna kommer i den ordning du lägger dom in. Senn kan du ändra ordningen med pilerna eller med att dra produkterna upp eller neråt, med det finns ingen möjlighet att 'låsa/spara' denna orningen och när jag redigerar en produkt (ändrar pris eller text mm) ändras ofta produkternas ordingen igen...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannesw Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 Jo den styr ordningen. Menar du ordningen som någon speciell modul visar produkterna på tex förstasidan så kanske det är något annorlunda. Men inuti en kategori så är det den inställningen som styr ordningen. mvh johannes Link to comment Share on other sites More sharing options...
LRshop Posted November 21, 2011 Author Share Posted November 21, 2011 Jag använder "Order by: Position inside category". Då kommer produkterna i den ordning jag lägger dom in. Sen kan jag ändra ordningen med pilarna eller med att dra produkterna upp eller neråt...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts