Jump to content

Bokning/offert modul


macdanne

Recommended Posts

Hej!

Jag hade för en tid sen tänkt ordna ett offert-order system till vår turismverksamhet (asp- access). Idag jobbar vi med mail och telefon. en kund får förslag på en upplevelse hos oss som utifrån vad kunden vill göra /budget denne har. Beräkning görs idag med exelmallar, offerten som skrivs ihop i ex word ,bifogas bilder mm, skickas via mejl till den tänkta kunden.

 

En prelbokning av datum för arrangemanget läggs in i google kalender / outlook. samt manuellt i fysisk kalender.

 

Innan jag började egen programmering (kannågorlunda asp vb,script -acess)

php är det sämre med, lär mig vart efter jag nu behöver, ser fördelar med php, inte minst att det går köra på ex ubuntu

 

Jag fann då på oscommerce, och försökte mig på att knåpa och dona i detta system, det gick inte så bra, alla tillägg görs ju nästan alltid i core php filer och snabbt funkar inte så bra.

 

fick nys om prestashop. det funkar ju kanon, men jag ska ju inte "skicka" någon vara, jag vill att kunden skall få en offert (baserat på vad denne väljer i shopen, samt val av preldatum för sin upplevelse)

Sen skall adminfunktion kunna flytta bokningsdatum, ändra samtliga egenskaper i backoffice.

 

Vill / Kan någon ge förslag på någon modul som ligger nära vad jag vill åstadkomma. Free or Paid

 

Har tänkt köpa till editera order funktionen, (typ orlique)

Vill då att orlique, kan ändra "boknings" modulens parametrar.

 

I första etapp kommer personal att boka och beräkna arrangemang för kund, men jag vill få in det i ett system som på sikt kan öppna för "prel. kundbokning" och då kan jag inte sitta kvar i excel word .

 

Kanske Prestashop är helt fel.

 

vill inte "hyra" in mig på extern server för detta system, egen hårdvara på kontoret, är vad jag tänker köra på.

 

Fakturor och bokföring sker med annan mjukvara, så detta blir underlag för fakturor, om det på sikt går skapa en exportfunktion är det ju ett plus, det får bli senare då.

 

 

/D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...