Jump to content

Er det risikofrit at installere et nyt Theme?


NickKK

Recommended Posts

Jeg overvejer at teste et par alternative themes, alle fra den bunke der sælges "officielt" med PrestaShops godkendelse.

 

Men jeg tænker på, om jeg blot kan installere det nye tema, skifte til det og så skifte tilbage igen, blot for at finde min shop som den var originalt?

 

Altså, risikerer jeg at noget bliver smadret, mistet eller andet - eller er det blot at skifte til det gamle Theme og så er den hellige grav velforvaret?

 

På forhånd tak for hjælpen.

Link to comment
Share on other sites

Dog skal du være opmærksom på, at visse themes godt kan kræve at du overskriver nogle af dine moduler, så disse skal du lave backup af. Men hvis themet er et rigtigt version 1.4 theme, bør du ikke støde på dette, da alle modulfiler vedr. themet så ligger nede i theme-mappen.

Link to comment
Share on other sites

Så for at være på den sikre side, hiver jeg bare en komplet kopi af hele svineriet ned via FTP og gemmer lokalt? Så kan jeg jo aldrig "rulle tilbage", ikke?

 

Med "altid" i ovenstående sætning - så jo - det er dét jeg mener:-) Og det er under alle omstændigheder en rigtig god ide at have en ny backup liggende. Faktisk har jeg skrevet lidt om backup på Prestatips.dk

Link to comment
Share on other sites

Tak for hjælpen!

 

Jeg tog en backup af databasen og kopierede hele PUBLIC_HTML-mappen fra hosingudbyderen til min lokale PC.

Så installerede jeg et nyt theme (julethemet fra Prestashop) som test.

Den rapporterede, da jeg importerede themet, at en del moduler var slået til eller fra.

Da jeg så ville rulle det hele tilbage igen, kopierede jeg PUBLIC_HTML-mappen op igen, med overskrifvning sat TIL.

 

Men det ændrede ikke en brik på hvilke modler der var slået til eller fra!

 

Det forstår jeg ikke; jeg troede, at alt lå i PUBLIC_HTML-mappen?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...