Jump to content

1.3.5.0 til nyeste 1.4. Skal / skal ikke?


Joachim Tranberg

Recommended Posts

Tja det er vist det der kaldes et godt spørgsmål ;-) personligt havde jeg opgraderet til v. 1.4.5 men jeg fjernede den igen og lagde så 1.4.0.17 ind. Den er jeg ganske godt tilfreds med og mener at hvis du alligevel står i det - bør du opgraderer. jeg fravalgte 1.4.5 da den hos mig kørte utrolig langsomt. Selv efter jeg havde fjernet den igen, og forsøgte men endnu en ny installation. Men v. 1.4.0.17 kører rigtig fornuftigt.

Undskyld, men jeg kan ikke lade være med (igen) at selv nu her i disse versioner, at man ikke har gjort noget alvorligt ved hele historien omkring nyhedsbrev, mail o.s.v. Det får du ikke forbedret ved en opgradering - desværre

 

Bjarne

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke står og skal bruge nogen af funktionerne fra ver. 1.4.x hvorfor opgradere? Det er jo ikke ligesom med en mobiltelefon hvor man kan se på den at man har den nyeste og fedeste version. Jeg kender til flere prominente butikker som kører på en prestashop "kerne", som stadigvæk bruger 1.2.5 fordi den ikke giver bøvl, og har det de skal bruge. Personligt sælger vi også stadigvæk kjoler fra vores version 1.3.7 og den opgradere jeg bestemt ikke før det er hamrende nødvendigt :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører med version 1.4.3 på en af mine sider. Har også læst at version 1.4.5.x har visse problemer.

 

Så hvis du kan finde en version 1.4.4.x tror jeg at du kan få en shop op at køre.

 

Sydboens negative kommentarer omkring nyhedsbreve og mail synes jeg du skal ignorere. Prestashop er Opensource. Der sidder nogle gutter rundt omkring i verden, som laver dette her gratis. At der engang imellem er noget der ikke virker, må vi leve med. Hvis Sydboen vil have noget der virker, så må Sydboen finde ed sted, hvor han kan betale for det. UNDSKYLD SYDBOEN, hvis du ikke har forstået Opensource conceptet.

Link to comment
Share on other sites

Pertho, uden jeg ved det så tror jeg faktisk ikke de laver det gratis, jeg tror bare at det bliver udbudt gratis og så betaler sig hjem på anden vis, det kunne fx. være reklame eller addons salg :)

Det er muligt, men det ændrer ikke på min kommentar om, at JEG som kunde kan hente det gratis og bruge det. Og så kan jeg godt leve med, at der er noget som ikke fungerer 100% - uden at brokke mig over at der er enkelte dele som ikke fungrer.

Link to comment
Share on other sites

Og så kan jeg tilføje, at jeg har 2 shops på version 1.3.3.x. De fungerer perfekt. Som nævnt tidligere, så har jeg en shop på version 1.4.3.1.på en af mine shops- Det var en ny shop, og blev derfor installeret fra bunden. De 2 "gamle" shops får lov til at leve lidt endnu på den version.

Jeg hylder princippet "If it works, dont fix it"

Link to comment
Share on other sites

Det er bare rart at tilpasse sin theme til 1.4 nu når man alligevel er igang.

Men hvis det kører langsommere, så er det ikke megen fidus i det.

 

Der dog nogle funktioner i det nye OPC (ikke det std) modul til 1.4, som gør det meget fristende at opgradere

 

Nogen der har en komplet 1.4 kørende, som man eventuelt kunne få lov at se hastigheden på?

Link to comment
Share on other sites

Hastigheden afhænger jo af uendeligt meget andet end prestashop versionen, så det kan være du sammenligner en kort kjole og en lang kjole på den måde ;)

Det kan du have til dels ret i. Men Prestashop 1.4.3. ctr 1.3.1.1., som jeg har shops i, så virker 1.4.3. hurtigere. Jeg tror, at der er nogle indexer i databasen, som er kommet på plads.

 

Jeg mærker ikke nogen nævneværdig forskel i fronten, men visse funktioner i BO er altså hurtigere.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...