Jump to content

Editera Produktsidan?


mbp

Recommended Posts

Hejsan!

 

Jag har några frågor ang hur man kan göra om produktsidan lite :)

 

Jag punktar upp det så får jag med så mycket som möjligt.

  • Hur får man bort "brödsmlulor" Vill alltså inte att det skall stå Hem > Sony Ericsson överst, vill att kategorinamnet hoppar upp?

  • Jag skulle vilja att när man klickar på Sony Ericsson i menyn så listas produkter ifrån alla underkategorier ex arc ray neo produkter, vill inte ha med kategorilänkarna på produktsidan. Det bästa i mitt fall vore om man ex kunde slänga in top 10 som säljer mest. Har varit inne i products list.tpl men förstår inte riktigt. Hur kommenterar man bort funktioner?

  • Har sökt men förstår inte riktigt, hur man skall trolla bort "sort by" kategorin. Har läst i engelska delen men antigen så är min skol-engelska inte vad den en gång varit eller så är jag bara dum i huvudet :)

Hoppas någon vänlig själ sitter på lite information :P

 

// Mbp

post-297078-0-27397900-1320109983_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

De e bara go bananas med tpl-filerna välla.

 

product-list.tpl

bara ta bort breadcrumben där om du inte vill ha den?

ta bort sort by input-boxen... bara ändra i den filen -> kolla resultat -> om det blev som du tänkte dig kanon, annars ångra å testa igen =)

 

Bilderna och underkategorierna finns ju där också, antingen gör du om de så det blir lite finare eller ta bort helt.

 

Det är nog bara testa sig fram om man inte är så vass på html/php/smarty

 

/johannes

Link to comment
Share on other sites

I nästan alla tpl filer finns {include file="$tpl_dir./breadcrumb.tpl"} denna inkluderar breadcrumben (eller brödsmulorna) på sidan. Om du vill ta bort dem på alla sidor, så föreslår jag att du raderar innehållet i den filen (breadcrumb.tpl) vill du ta bort den på enstaka sidor, ex produktsidan, så tar du bort den raden i product.tpl.

 

sort by är även den inkluderad och du hittar koden för den i product-sort.tpl

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...