Jump to content

Betalings Gateway hvad skal man vælge?


Aupino

Recommended Posts

Skal have en betalings gateway til min shop, og har kikket på Epay, quickpay, og basispay

 

Basis pay er billigst. men har desværre ikke noget modul til prestashop endnu nogen der har lavet et?

 

Epay er næst billigst. hvis man kun vælger Rent dankort. men ville nu gerne have en indløsnings aftale til euroline med visa og mastercard. og så er de faktisk ret dyre, men har indtryk af at mange her bruger dem.

 

Quickpay har alle indløsere i deres system som standart. nogen her som bruger dem ? erfaringer?

 

umidelbart kan jeg ikke se at quickpay understøtter adgang fra flere domæner i samme aftale. som er muligt i epay.

 

Hvad bruger i andre?

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke selv noget erfaring med de forskellige betalings-gateways, men når jeg skal vælge min gateway falder valget på Quickpay af 2 grunde.

 

For det første har de et API til Prestashop backoffice, og den anden ting er at de er billigere end ePay ved internationale kort.

 

Selvfølgelig har de begge deres fordele og ulemper, men det er min mening, og er helt sikker på der findes andre med en anden mening :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger ePay til dankort og Moneybookers til internationale kort.

 

Efter jul vil jeg gøre op, om jeg vil beholde Moneybookers. Jeg har nemlig opdaget, at efter jeg ændrede standardlogoet fra Dankort til Dankort/VISA, som aftalen jo også understøtter - så får jeg stort set ikke længere betalinger med Moneybookers. Andelen var tidligere på året 50/50 på ePay vs. Moneybookers. Men jeg tror faktisk, at mange af de betalinger, jeg fik via Moneybookers, var fordi folk ikke viste, at de også kunne bruge deres VISA dankort. Men nu ser jeg lige, hvad fordelingen bliver efter julehandlen.

 

Skulle jeg have behov for en aftale til både internationale kreditkort samt Dankort, ville jeg vælge Quickpay pga. prisen.

 

@Napz: hvis du med API til BO mener Remote Capture, så har ePay det også, men man skal betale for at bruge det (det mener jeg nu også man skal hos Quickpay?). Jeg har dog ikke så mange ordrer, at det generer mig at logge ind hos ePay og lave mine captures.

Link to comment
Share on other sites

@Prestafan1234

 

API er gratis at benytte hos QuickPay.

 

Er Moneybookers stadig sådan at efter nogen handler skal brugeren oprette en konto hos moneybookers?

 

Ok mht. Quickpay. Mht. Moneybookers mener jeg ikke, at der er ændret noget mht. at brugerne skal oprette en konto anden gang de handler (har ikke testet).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Lige en opdatering vedr betalings løsninger.. for Dankort/Mastercard. Vi valgte Quickpay på grund af prisen var den billigeste ved både Dankort og Mastercard. Dog blev jeg grundig fejlinformeret af quickpay. da de sagde man sagtens kunne og måtte kører flere sider på samme quickpay manager. vi søgte så nets for en aftale med 2 sider og fik derefter 2 Tof id`s og i quickpay kan man kun indtaste 1 Tof id. så ringede til nets og spurgte om jeg ikke kunne få lov til at kører begge sider på samme tof id.. men det var ikke muligt.. kun hvis den anden side er et subdomæne må man bruge samme tof id hvis ellers nets har godkendt det.. så står og skal købe endnu et quickpay abbonoment for at kunne kører begge mine sider. og Quickpay vil ikke give rabat på nr 2. så i mit tilfælde ville epay have været den billigste løsning da de kun skal have 49kr for ekstra domæne

 

Dog vil jeg lige sige at Api adgang fra bo virker rigtig godt med quickpay.

 

OPDATERING: Kan se at hvis jeg skal kører multi indløser ved epay vil de faktisk blive dyrer end Quickpay.. selv ved 2 quickpay aftaler...

 

Epay Buiness 299 pr md. +49kr. for ekstra domæne uden web api adgang. og med oprettelse kr 999

 

Quickpay 2x150kr pr md uden oprettelse og web api adgang.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...