Jump to content

[LØST] Callback fra ePay


Guest

Recommended Posts

Jeg har lige set, at i de seneste ca. 10 dage, er alle mine callbacks fra ePay fejlet.

ePay prøver et antal gange og holder så op.

 

Når jeg kikker på dem, så er årsagen: Error in callback: The remote server returned an error: (403) Forbidden.

 

Det kan jeg godt tolke som nogle skrive rettigheder. Men til hvad?

Jeg bruger Meebox, og har ikke ændret på rettigheder siden jeg skiftede til Meebox for 3 måneder siden.

 

Jeg har ingen problemer med betalingerne i butikken. De er alle gået igennem.

 

Har I andre med ePay og Meebox samme problem?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også haft fejlen, selvom den sender emailen så er callback alligevel sket. Jeg ved ikke hvorfor det ligepludselig kommer, men tilgengæld kan jeg fortælle dig at det kommer fordi din callback URL på relay siden peger på relayserveren. Nu ved jeg ikke hvilken version af modulet du bruger, men der er flere måder at rette det på, problemet opstår fordi du bruger forcerelay=1 i den url der indlæser relay siden, det kan du selvfølgelig prøve og lege lidt med at fjerne og så få ødelagt alle dine URLs på siden, alternativt kan du gøre som jeg har gjort.

 

I epay modulet folder find /js/epayment_checkform.js - åben den og find:

accepturl = objForm.accepturl.value
objForm.accepturl.value = accepturl.replace("https://relay.ditonlinebetalingssystem.dk/relay/v2/relay.cgi/", "");

 

Erstat det med:

accepturl = objForm.accepturl.value
callbackurl = objForm.callbackurl.value
objForm.accepturl.value = accepturl.replace("https://relay.ditonlinebetalingssystem.dk/relay/v2/relay.cgi/", "");
objForm.callbackurl.value = callbackurl.replace("https://relay.ditonlinebetalingssystem.dk/relay/v2/relay.cgi/", "");

 

Det er lidt et workaround der fjerner det overflødige i URL'en når der trykkes på submitknappen, bestemt ikke den bedste løsning, men sådan er der faktisk en del ting der ikke er helt optimalt omkring modulet (ihvertfald den version jeg bruger)

 

Jeg ved ikke hvor langt frem i versionerne det her er understøttet, men du kan jo lige se om det kan hjælpe dig :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Tim,

det var nyttig information.

På de 2 sider, jeg har problemet bruger jeg epay version 3.7 og relayscriptet.

Jeg har også en side baseret på PS 1.4.3 og ePay 4.0. Her kan jeg ikke få relayscriptet til at virke, så jeg kører med standard vinduet i samme ramme her.

Jeg har slettet mail adressen i admin hos ePay, så jeg ikke længere bliver spammet.

Vil prøve de anvisninger, du har givet.

Tak for svar.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Hej

jeg har lige en lignende udfordring, som jeg tror I kan hjælpe med. Når man har gennemført betaling, så får man bare en serverfejl, i stedet for at den går til order-confirmations siden.

 

har I et bud på en løsning?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...