Jump to content

Nytt projekt - Frågor om Webhotell och betallösning


Fiskfan

Recommended Posts

Hej

 

Har några frågor då jag planerar att lansera min webshop före 2012 (Måste ju ha ett mål).

 

1. Vilket webhotell rekomenderar ni? Jag har idag Binero till allt annat men när jag läser forumet så förstår jag att det är nog bäst att köra på Prestaworks lösning. Skriv gärna vad ni tycker och varför.

 

1.1 Om jag då skulle välja Prestaworks, kan jag då uppdatera med vilka Themes jag vill eller är jag bunden till de som passar till en viss version, eller får jag inte ändra Theme alls?

 

2. Betallösningen. Jag kommer sälja en digital produkt. För mig är den digital i alla fall - så jag behöver inte ha något lager. Kunden för en produkt hemskickad via post dock.

Jag vill i detta läget att betalningen skall vara smidig - helst erbjuda typ kortbetalning (visa) och direktbank. Men läser jag olika trådar blir jag inte klok på detta.

Lönar det sig att driva shoppen själv på eget webhotell och installera egna moduler eller är Prestaworks lösning helt enkelt det jag söker?

När jag läser deras sida så blir jag inte helt klok heller på om det jag betalar i månaden för de olika paket dom har inkluderar samtliga betallösningar eller om jag får betala extra per transaktion? Någon som vet?

 

Och jag kommer säkert med fler frågor när svar på dessa anländer....

 

 

(Jag vet att några från just Prestaworks sitter här och ger utmärkta svar - det gillas!)

 

Tack för ett aktivt och bra forum så här långt!

 

Mvh

Erik

Link to comment
Share on other sites

1. Jag har inte öppnat min shop ännu, men jag har Binero och det har funkat klockrent hittills. Supporten är gratis och dom är otroligt snabba, duktiga och hjälpsamma. Hittills har jag fått hjälp med allt jag frågat om gratis! :-) OM det i framtiden inte skulle funka byter jag till Prestaworks.

 

2. Jag kör förskottsbetalning och faktura. Det finns alla slags betalmoduler (gratis och köpe) att välja på... Maila Prestaworks och fråga vad dom erbjuder!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...