Jump to content

Opdatering til 1.4.4


Steffen

Recommended Posts

Jeg skal opgradere min shop til v.1.4 (jeg har 1.3 nu). Jeg har lavet en "shop" på et andet domæne - design, installeret moduler rettet oversættelser og det hele. Den kan faktisk køre nu, hvis det skulle være.

 

Mit spørgsmål er så, om jeg bare kan tage alle filerne og erstatte dem med de nuværende i min 1.3 shop?

Link to comment
Share on other sites

Mit spørgsmål er så, om jeg bare kan tage alle filerne og erstatte dem med de nuværende i min 1.3 shop?

 

Nej, du er nødt til installere 1.4.4. som en opgradering, således at du også får opgraderet din nuværende 1.3 database.

Link to comment
Share on other sites

Der er en ganske udemærket vejledning her: http://www.prestashop.com/download/guide_MAJ_PS14_en.pdf

 

Kort fortalt har du en lokal kopi af den nye version 1.4 som du klargør ved at tilføje tilrettet theme, moduler, mails osv. (som nævnt i guiden ovenfor). Herefter uploader du din version 1.4 i den tilrettede udgave og kører Install på din prod-shop, så database og shop opgraderes. Den beder om at du deaktiverer ikke-native moduler under installation - det gjorde jeg, og så gik jeg ind og aktiverede dem bagefter - de virker alle fint.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror egentlig ikke feedback hører til i denne tråd, men siden du spørger:

 

Jeg synes, dit design er temmelig neutralt og intetsigende...der er ikke noget, der får mig til at tænke "wow, her skal jeg bruge noget tid og surfe omking".

 

Forvent ikke af mig som bruger, at jeg vil bruge tid på at fortælle dig, om dit nye design er godt eller skidt - det har du selvfølgelig selv undersøgt, inden du implementerede det - så fjern teksten om dette på forsiden.

 

Jeg skal lige finde ud af, at navigationen er i toppen, men så fungerer den egentlig ok. Du mangler i den grad beskrivelser på dine produkter (både af hensyn til mig som forbruger, men ikke mindst af hensyn til Google og SEO).

 

Kurven er for usynlig, fjern Hr. Fru, fødselsdato, udskift teksten "Log venligst ind for at se betalingsmåder" jeg ved det er standard, men det er meget lidt brugervenligt, fortæl brugeren at han/hun skal gemme de indtastede oplysninger, før de kan fortsætte. Gør det nemt (!!) for dine kunder at registrere og købe.

 

Der er stavefejl og grammatiske fejl i dine handelsbetingelser.

 

På kontaktsiden fremgår det, at CVR-nr. ikke er registreret. Jeg troede, jeg handlede med et firma. Hvor gør du opmærksom på, at du driver en hobbyvirksomhed? Jeg kan godt se, at du har fjernet moms på betalingssiden. Så jeg handler med en privatperson, der ikke har pligt til at yde reklamationsret - nu er jeg forvirret?? Hvad er mine rettigheder reelt, får jeg samme service, som hvis jeg handlede med et firma??

 

Jeg er væk som kunde på det her tidspunkt, med mindre du overbeviser mig om, at jeg skal blive, fordi der er god grund hertil...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...