Jump to content

Prestashop bogmærker


fenner

Recommended Posts

Hej

 

Hvad gør man hvis en kunde bogmærker et produkt som man senere hen sletter.

Når kunden bruger sit bogmærke for han en side hvor der står at produktet ikke eksisterer.

 

Kan det lade sig gøre at bogmærke f.eks. prestashop.com istedet for prestashop.com/product.php?id_product=22, når han du er inde på product22? Eller kan man lave redirect til shoppens forside hvis en kunde rammer et produkt der ikke længere eksistere?

 

 

Håber i kan hjælpe

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke forhindre dine kunder i at bruge den indbyggede funktion i browseren til at lave bogmærker - så jeg vil mene at svaret på dit spørgsmål er nej. Men hvis produktet er slettet, så er det vel også fint nok, at kunden lander på din 404-side, vedkommende kan jo blot surfe videre rundt i shoppen. Det samme sker jo også mht. søgemaskinerne og gamle indekseringer - her lander brugeren jo også på en 404-side, men kan så blot navigere videre rundt på sitet.

 

Er ikke helt sikker på, at jeg forstår, hvad der skulle gøre dette til et problem?

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret, det var rigtig nok som du forklarer det, jeg havde bare tænkt i brugervenlighed, men kan godt se at en kunde vil blive forvirret over ikke at kunne se den vare kunden havde bogmærket.

 

Tak for svaret og ha' en rigtig god aften

Link to comment
Share on other sites

Eller man kunne lave siden 404 side bedre således at man guider kunden videre i processen. Måske man skulle lade være med at slette produktet, men blot deaktivere det, og så hente informationer ud om hvilke kategori produktet kom fra, og så pænt forklare kunden at produktet er udgået, men at kunden kan se andre produkter fra samme kategori ved at "klikke her" eller noget i den duer. Det vil jeg mene er klart mest brugervenligt :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...