Jump to content

Återförsäljning


Hemsideverket

Recommended Posts

Hej

Sitter och skall sätta upp en shop har fixat tema m.m.

Det jag har lite problem med att lista ut är hur man skulle kunna göra två olika kundgrupper.

En grupp skall vara för vanliga användare med ett pris.

Det andra skall vara för de som vill köpa in och återförsälja mina produkter dessa kommer då ha ett annat pris.

Tänkte mig något i stil med att man väljer om man är vanlig kund eller en återförsäljare.

Är det någon som vet hur man gör?

 

//

Jani

Link to comment
Share on other sites

Antar att du sitter med 1.4.

 

Kunder -> Grupper.

Skapa en ny grupp som heter "Återförsäljare". Ange antingen att de har rabatt på hela sortimentet eller hoppa över detta steget. Vill du bara ge dem rabatt på vissa kategorier går du till översikten (Kunder->Grupper) och trycker på redigera. Ange sedan dina kategorier som skall vara rabatterade här.

 

För att lägga till kunder i gruppen "Återförsäljare" skapar du antingen nya konton på dina blivande kunder eller tar helt enkelt de befintliga kundbilderna och redigerar dessa ("Kunder"). Välj vilken grupp de skall ingå i ("Återförsäljare") och tryck på spara.

 

När de loggar in får de tillgång till rabatten och ser priserna inklusive rabatt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Min fråga var kanske inte så bra formulerad men tack alltfordjur för ditt svar. Jag menade mer att kunden ska komma till en inloggningssida likt den man har för att komma in i backoffice innan kunden kan kliva in i butiken och börja handla. Jag skulle även vilja veta om man kan tillåta olika kunder att se olika kategorier. Exempel: En kund ska bara kunna handla ur en kategori, en annan ska kunna handla i alla kategorier?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jag vill inte göra en generell rabattsats för alla produkter, utan ändrar priset för varje produkt istället. Om jag då ändrar ett pris för en produkt under "Priser" i Back Office, så står det "reducerat pris" i shopen. Jag har en webbshop för slutkunder, men vill också göra en grupp för återförsäljare med grossistpriser ex. moms, men vill inte att det står reducerat pris och vill heller inte att återförsäljarna skall se slutkundspriset. Kan man få bort texten "reducerat pris" samt ursprungspriset på något vis eller finns det något bättre sätt att göra detta på? Någon som vet?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...