Jump to content

Ny Prestashop användare -behöver lite hjälp med utseende front office och översättningar m.m.


Elin-BioLivs

Recommended Posts

hej,

Jag är ny Prestshop-användare och behöver lite hjälp när jag bygger upp min shop. Jag är ingen erfaren programmerare, men jag kan (oftast) fixa till saker om jag får lite enkla instruktioner. :) Hoppas någon har tålamod...

 

Några frågor...

 

1. Hur får jag bort den lilla dataskärmen i vänstermarginal, som ingick i demoshoppen från början? Övriga bilder har jag kunnat ta bort, men var 17 finns denna? Jag skulle gärna vilja ha en annan bild där, som länkar till en annan sida. Här kan ni se vad jag menar: http://www.prestashop.se/sv/

 

2. Hur kan kan jag ändra till svenska i CMS-blocket? Jag har svenska i övrigt (nästan överallt i alla fall :unsure: ) men dessa heter fortfarande "Home, Legal Notice, Terms and conditions of use, About us".

 

3. Hur får jag bort den demoorder som redan fanns inläggd i shopen från början? Jag har fått bort kunder etc, men det är en beställning som ligger kvar...

 

4. Jag tar även GÄRNA emot tips på hur man gör denna standardshop med standardtemat lite mer personlig. Jag är lite för okunnig i programmering för att byta till ett annat tema. Det känner mer safe att behålla standard till en början i alla fall. Finns det möjlighet att ändra färger på dom grå blocken tex? ALLA TIPS är mer än välkomna!!!

 

Tacksam för all hjälp jag kan få! :) / Elin

Link to comment
Share on other sites

1. Om du går till Modules->Positions, så kan du se vilka moduler som visas på olika ställen. I det här fallet heter modulen "Betalningslogoblock". Om du vill ändra vad som visas där, så får du fixa det i modules/blockpaymentlogo/blockpaymentlogo.tpl

 

2. CMS-sidorna översätter du i Tools->CMS.

 

3. Leta upp filen admin/tabs/AdminOrders.php och lägg till $this->delete = true; efter raden $this->colorOnBackground = true; Då får du en ikon för att radera ordern i admin.