Jump to content

Nieuw met Presta en loop gelijk al tegen problemen aan....


Recommended Posts

Beste,

 

Ik heb een webshop van OC, en daar heb ik spijt van, heb daar al zoveel problemen mee gehad dat ik daarop compleet ben afgekickt, maar meer nog dat de support daar beneden alle peil is. Er zijn gewoon geen mensen die anderen kunnen helpen.

 

Ik ben absoluut niet achterlijk maar websites, ehsops enzo hoe dat allemaal werkt en ingesteld moet worden is voor mij een crime omdat ik het meeste niet logisch vindt werken en niet kan vinden wat ik wil veranderen.

 

Daarom op advies overgeschakeld naar Presta voor een 2e shop. Ik hou OC dropship aan want daar zit zoveel werk in, het frustreert me als ik dat alles over moet gaan zetten naar een Presta. Dus voor mijn retailshop wil ik dan wel Presta gaan gebruiken. Geeft ook een eigen indentiteit.

 

Goed, nu ben ik mijn categorien aan het maken, dat lukt, en de produkten daarin ga ik ook snappen en uitvoeren, maar de look, het front, dat krijg ik niet aangepast. Er staan nu van die ipad fotoos van de demo/orgineel, die moeten weg, heb ik niet nodig (ben zwaar anti ipad, maar das ander verhaal)

 

Ik kan gewoon simpel weg niet vinden waar die fotoos staan, waar moet ik die in welke afdeling of tab moet ik die dan verwijderen?

 

En ik wil de leveringsvoorwaarden en dergelijke aanpassen, ook die kan ik niet vinden.

 

Is er trouwens een simpele houtjes touwtjes handleiding waarin alles in het NEDERLANDS staat vermeldt? Kan iemand die mij via link aangeven?

 

Het spijt me als ik in mijn verhaal gefrustreerd klink, maar dat ben ik ook, ik ben een pietje ongeduld die vindt dat iets logisch moet zijn voor een simpele ziel zoals ik, als het dat niet is, dan ben ik snel geirriteerd. Verder ben ik wel aardig, als het maar mee zit.

 

Ik hoop dat iemand hier een beetje doorheen kan prikken en mij antwoord wil geven.

 

:D

 

ps: zo ziet het er dus nu uit: http://piratesplanetservices.org/retailshop/

 

Die fotoos moeten weg, dat plaatjes van dat huis ook....maar kan dus niet vinden hoe en waar ik daarvoor moet zijn!

Link to comment
Share on other sites

Voor zover ik weet is er geen handleiding in het Nederlands beschikbaar.

 

Om de demo producten weg te halen moet je in de Back Office zijn. Bij de Catalog. Ik neem aan dat je weet hoe je daar komt. Je kan hier de naam van categorieën aanpassen of categorieën verwijderen, en namen van producten aanpassen of verwijderen. Op deze manier kom je van je demo producten en categorieën af.

 

Je kan ook in de database de verschillende tabellen TRUNCATE-en (=leegmaken), maar dat is als een olifant in een porceleinkast; je kan maar beter héél goed weten wat je daar doet vóórdat je het doet.

 

Wat wel een aanrader is, is om bij anderen te spieken wat ze hebben en ze te vragen hoe ze het gedaan hebben. De userbased support in het Nederlandse gedeelte is redelijk te noemen. Maar bedenk wel, de mensen hier worden niet betaald, dus verwacht niet dat ze al je vragen beantwoorden. Welkom trouwens in de PrestaShop community ^__^

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...