Jump to content

prijzen doorgestreept weergeven als prijs verlaagd is in product categorie


Recommended Posts

Hallo,

 

Hoe kan ik de prijzen weergave zo instellen wanneer een product in prijs verlaagd is en dat dan de oude prijs doorgestreept met nieuwe prijs eronder worden weergegeven in de producten categorie?

 

zie deze link naar wat bedoel: http://www.vuurwerk-actieshop.nl/category.php?id_category=2 daar staan artikelen in in prijs verlaagd graag zouden we oude prijs (doorgestreept) erbij willen zien staan hoe is dat in te stellen?

 

Mvg.

Michael

Link to comment
Share on other sites

Ik wist niet dat je het hele jaar door vuurwerk mocht kopen :)

 

Wat je moet doen is in /themes/jouw_theme/product-list.tpl vlak na deze code:

{if isset($product.show_price) && $product.show_price && !isset($restricted_country_mode)}<span class="price" style="display: inline;">{if !$priceDisplay}{convertPrice price=$product.price}{else}{convertPrice price=$product.price_tax_exc}{/if}</span><br />{/if}

 

dit toevoegen:

{if ((isset($product.on_sale) && $product.on_sale) || (isset($product.reduction) && $product.reduction)) && $product.price_without_reduction > $product.price && $product.show_price AND !isset($restricted_country_mode) && !$PS_CATALOG_MODE}
	    <span class="old_price_productlist">
		  {convertPrice price=$product.price_without_reduction}
	    </span>
	  {else}
	    <div style="height:22px;"></div>
	  {/if}

 

Dit laatste deel in die extra code:

	  {else}
	    <div style="height:22px;"></div>

heb ik toegevoegd zodat de hoogte van de blokken met producten in de lijst hetzelfde blijft voor producten met en zonder oude prijs. Pas de waarde van 22px aanpassen voor jouw theme maar je mag dit stukje uiteraard ook helemaal weglaten.

 

Verder moet je dit stukje ergens toevoegen aan /themes/jouw_theme/css/product_list.css:

ul#product_list li span.old_price_productlist {
   display: block;
   font-size: 12px;
   text-align: right;
   text-decoration:line-through;
   padding-bottom: 10px;
   height: 12px
}

 

De 'text-decoration:line-through;' zorgt ervoor dat de oude prijs wordt doorgehaald. Pas de andere parameters aan naar eigen voorkeur.

 

Tot slot Force compile uitvoeren voor veranderingen aan .tpl bestanden.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Heb het toegepast en de oude prijs is nu inderdaad doorgestreept alleen ontbreekt nu de nieuwe "tijdelijke" zie: http://www.vuurwerk-actieshop.nl/category.php?id_category=2 hoe kunnen we nieuwe "tijdelijke" prijs ook eronder laten weergeven zodat klanten en oude prijs en nieuwe prijs beide kunnen zien.

 

Met vriendelijke groet,

Michael

Link to comment
Share on other sites

Er mag ook niet hele jaar door verkocht worden, we zijn nog bezig webshop klaar te maken voor het eind van jaar.

 

Aha, ok. Daar had ik niet aan gedacht.

 

Heb het toegepast en de oude prijs is nu inderdaad doorgestreept alleen ontbreekt nu de nieuwe "tijdelijke" zie: http://www.vuurwerk-...p?id_category=2 hoe kunnen we nieuwe "tijdelijke" prijs ook eronder laten weergeven zodat klanten en oude prijs en nieuwe prijs beide kunnen zien.

 

Heb je toevallig het eerste blok met code (dat is de huidig geldende prijs) in mijn vorige post weggehaald? Zo ja, dan is dat niet de bedoeling, je moet die extra code eronder plaatsen en niet als vervanging gebruiken. Ik zie trouwens dat de originele/oude prijs nog niet is doorgehaald...

 

Groet,

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Heb het toegepast en de oude prijs is nu inderdaad doorgestreept alleen ontbreekt nu de nieuwe "tijdelijke" zie: http://www.vuurwerk-...p?id_category=2 hoe kunnen we nieuwe "tijdelijke" prijs ook eronder laten weergeven zodat klanten en oude prijs en nieuwe prijs beide kunnen zien.

 

Met vriendelijke groet,

Michael

 

Leuke optie! Ben ik blij mee...

Edited by quriass (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

michaeltheone,

Ik zie nu pas dat je de oude prijs boven de nieuwe prijs wilt hebben. Dat kan natuurlijk ook, daarvoor moet je die extra code boven de eerst aangegeven code (voor huidige prijs) plaatsen.

 

 

en zou er nu ook nog de mogelijkheid bestaan om het tijdvak van de aanbieding ergens in die lijst te plaatsen?

dus..."aanbieding geldig tot 07-09-2012" o.i.d.

Dat is zeker een goed idee, maar ik zou zo snel niet weten hoe dat te doen...

Link to comment
Share on other sites

Hallo nogmaals vraag m.b.t. dit onderwerp

 

De actie prijzen met oude prijzen (doorgestreept) hoe kan dat ook laten weergeven op de homepage op de aanbevolen producten blok? aangezien daar alleen de actie prijs opstaat en helaas geen doorgestreept oude prijzen eronder.

 

Kopieer eerst /modules/homefeatured/homefeatured.tpl naar /themes/jouw_theme/modules/homefeatured/ (de laatste 2 folders zelf aanmaken).

 

Dan, zoek dit stukje code in je gekopieerde homefeatured.tpl:

  {if $product.show_price AND !isset($restricted_country_mode) AND !$PS_CATALOG_MODE}<p class="price_container"><span class="price">{if !$priceDisplay}{convertPrice price=$product.price}{else}{convertPrice price=$product.price_tax_exc}{/if}</span></p>{else}<div style="height:21px;"></div>{/if}

 

en voeg daar vlak boven of onder dit toe:

	  {if ((isset($product.on_sale) && $product.on_sale) || (isset($product.reduction) && $product.reduction)) && $product.price_without_reduction > $product.price && $product.show_price AND !isset($restricted_country_mode) && !$PS_CATALOG_MODE}
	    <p class="price_container"><span class="old_price_home">
		  {convertPrice price=$product.price_without_reduction}
	    </span></p>
	  {else}<div style="height:12px;"></div>{/if}

 

Tot slot, voeg in je global.css dit toe:

.old_price_home {
float: left;
text-align: left;
font-size: 1.5em;
margin: 23px 5px 0 15px;
width: 100px;
text-decoration:line-through;
}

 

Pas indien nodig de style parameters aan naar eigen voorkeur.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

hmm en shit...

 

Sinds de aanbieding is verlopen staat WEL de oude prijs maar is het woord AANBIEDING niet verdwenen...

Ik heb dus nu een productlijst met een aanbieding die geen aanbieding is...

What tot do?

 

Heb je wel de optie 'Display on sale icon...' uitgevinkt op de productpagina in je beheersysteem? Dit moet je voor elk product dat niet meer in aanbieding is doen, volgens mij kan dit helaas niet automatisch.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...