Jump to content

Default nyhedsbrev valgt ved oprettelse


Aupino

Recommended Posts

Hej

Har en lille detalje som irreterer mig meget, nogen der ved hvordan man sætter Nyhedsbrev til at være default valgt, når kunder opretter sig. er sikker på der vil være mange flere der vælger nyhedsbrev når de aktivt skal fravælge isteden for at tilvælge..

Link to comment
Share on other sites

Husk, at vi her i DK arbejder med "positivt tilvalg". Ved f.eks. et køb, er det ikke lovligt at benytte "positivt fravalg". Mht. tilmelding til nyhedsbreve i den beskrevne situation, er jeg ikke sikker på lovgivningen - men jeg er ret sikker på, hvad forbrugerombudsmanden ville mene om det.

 

- Jeg vil anbefale dig at holde stien ren, og kun benytte "positivt tilvalg", upåagtet hvor fristende det modsatte end er.

 

/Nick

Link to comment
Share on other sites

Du har nok ret i at forbrugerombudsmanden ikke ville kunne lide det.. men har nu set mange shops hvor det er tilvalgt som standart og kunder så kan vælge det fra under registreringen.. også store etablerede netbutikker.

 

Måske en lidt bedre info under oprettelse ville være godt nok.. for tror faktisk ikke det er bevidst at de fleste ikke tilvælger det. de ser det simpelt hen ikke .

Link to comment
Share on other sites

Aupino; jeg er da enig - det drejer sig om at gøre det ekstra synligt og fortælle kunden, hvad han får ud af at tilmelde sig. Men at store og etablerede netbutikker bøffer i den mht. "positivt fravalg" er ikke en undskyldning - og ganske simpelt bare for dårligt. Jeg synes, at det er dårlig moral. Men det selvf. op til hver enkelt, når det ikke er noget der direkte er forbudt.

 

Se det sådan her: ville du ikke også helst bare have det fri valg - og at du SLAP for at modtage et nyhedsbrev, hvis du lige havde overset at fjerne et kryds et eller andet sted i processen?

 

/Nick

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener fakltisk godt, at man må markere det på forhånd. Kunden skal blot have mulighed for at flytte markeringen til nej.

 

Bortset fra det...

Så har jeg et par sider kørende med version 1.3.1.1. og One Page Checkout installeret. Der kan jeg vælge det ene eller det andet.

 

Jeg har een side kørende med 1.4.3. Og der kan jeg altså ikke finde den parameter.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...