Jump to content

Problem med PDF export modul


Aupino

Recommended Posts

Hej har installeret dette gratis modul fra det franske forum.

Pdf export modul

 

Det virker fantastisk ud over et problem, den overfører ikke billederne. kommer med en fejlmeddelse i modulet at images not found. Har med Google translate gennemrodet tråden for en løsning, men har altså ikke kunne finde nogen.

Nogen af jer der har prøvet modulet? og har i samme fejl?

Link to comment
Share on other sites

Husk, at vi her i DK arbejder med "positivt tilvalg" og ikke omvendt. I tilfælde af ekstraydelser ved et køb, er det ikke lovligt, at bruge "positivt fravalg". Mht. nyhedsbreve er jeg ikke sikker på lovgivningen, men jeg er ret sikker på, hvad forbrugerombudsmanden ville mene om det.

 

- Så jeg vil anbefale dig at holde stien ren, og nøjes med "positivt tilvalg", upåagtet hvor fristende det modsatte end er.

 

 

/Nick

Link to comment
Share on other sites

LOL ja virker som om Prestashop ikke rigtig kan bestemme sig for hvilket forum software de vil benytte.

 

Nu du har svaret på den her tråd.. gider du så lige prøve at installere det pdf modul ved dig og se om du også har samme fejl vedr billeder... Har sådan ved hjælp af google translate fundet ud af at det måske kan være noget med server miliø at gøre.. om billeder virker eller ikke. men altså mit franske er ikke det bedste.. og det er googles heller ikke... lol

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg installeret og afprøvet modulet. Selv om det mest er mundtlig fransk, jeg dur til ;-)

 

Nå, men det fungerer fint. Alle billederne kommer med. Men det er mega dårligt til sideskift. Franskmændende er vel heller ikke generelt kendt for at ville undgå horeunger. Og dem er der mange af i den PDF jeg fik genereret.

Så det er lidt ærgerligt, at man ikke kan hakke af ved et BESKYT-MOD-HOREUNGER... ligesom i gode, gamle Wordperfect.

 

Kender du til nogen måde at rette tekster/indstillinger på i modulet? (Jeg har IKKE oversat tråden - måske du har fundet noget dér?)

 

Jeg har min shop hostet hos one.com.

 

/Nick

Link to comment
Share on other sites

Oki så fandt jeg da ud af fejlen.. er altså min server der er problemet.. jeg har egen server, havde også på fornemmelsen at det var det.. er sikkert noget med fil tilladelser et eller andet sted..

Tror ikke du kan rette i modulet vedr sideskift.. det sker vist pr automatik når der ikke er mere plads på siden..

Link to comment
Share on other sites

Aupino, jeg havde også engang min egen server stående. Lige indtil jeg fandt ud af, at jeg egentlig ikke rigtig opnåede noget ved det. Jeg mener, for en alm. webshop er det da en ganske overkommelig udgift, blot at få hostet den ude i byen. Så hvorfor vælger du fortsat den løsning? Er der en fnktionalitet/frihed, som jeg bare ikke har fået øje på?

 

/Nick

Link to comment
Share on other sites

Ja for en webshop er det ikke nødvendig med egen server. Ihverfald ikke med den trafik vi har, men har den på grund af andre sider, hvor jeg bruger RED5 server til Video Chat. Dog er det nu rart at man ikke skal følge de indstillinger som webhost har, Dog har jeg ikke min server stående hjemme det kan ikke betale sig p.g.a strøm. Min er lejet ved en serverpark i tyskland. Men rigtig er meget billigere med en webhost til 10kr pr md. Ulempen ved egen server er dog at når det går galt så går det galt.. havde for 2uger siden et fatal fejl på min server hvor begge harddiske brændte af og ja mine nyeste backup lagde selvfølgelig på reserve harddisken. havde aldrig troet af 2 harddiske kunne brænde af samtidig.. men nu har jeg lært af det.. :) tog mig nok 48 timer at genoprette alt...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...