Jump to content

[Løst] Rabatkupon


Steffen

Recommended Posts

Der forskellige senarier hvis rabatkortet ikke er brugt fuldt ud

 

1: at rabatten bliver reduceret til til det aktuelle købsbeløb eks fragt og rabatkortet kan bruges ind til beløbet er opbrugt

2: der bliver oprettet en kreditnota på det resterende beløb på rabatkortet

3: der bliver oprettet en negativ faktura

 

Fragten bliver ikke berørt af rabatkuponen

medmindre du laver en fragtregel at hvis købsbeløbet er 0 skal der ikke regnes fragt

 

men som udgangspunkt vil jeg mene fragten skal beregnes da rabatten kun omhandler købet af varen

Link to comment
Share on other sites

Der forskellige senarier hvis rabatkortet ikke er brugt fuldt ud

 

1: at rabatten bliver reduceret til til det aktuelle købsbeløb eks fragt og rabatkortet kan bruges ind til beløbet er opbrugt

2: der bliver oprettet en kreditnota på det resterende beløb på rabatkortet

3: der bliver oprettet en negativ faktura

 

Fragten bliver ikke berørt af rabatkuponen

medmindre du laver en fragtregel at hvis købsbeløbet er 0 skal der ikke regnes fragt

 

men som udgangspunkt vil jeg mene fragten skal beregnes da rabatten kun omhandler købet af varen

 

Men hvordan sker dette i Prestashop - ud fra det du beskriver, er der forskellige scenarier, som sker automatisk... Jeg bruger ikke Prestashop fakturaer, men er nysgerrig. Eller foregår det rent faktisk som du beskriver ovenfor? Eller er det blot, at man som shopejer kan vælge de scenarier, du beskriver?

Link to comment
Share on other sites

Du går ind under fanebladet betaling der på underfanen finder du rabatkuponer

tilføj en ny rabatkupon

her vælger du at rabatkuponen efter beløb (står til standard til antal procent) herefter fremkommer en vælger boks hvor du har de forskellige senarier som du som shopejer vælger den du vil bruge. har vedhæftet eks.

post-249234-0-86313500-1314436059_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...