Jump to content

Problemer ved installation af Prestashop 1.4.4.1


WWW.ONLINE-LED.DK

Recommended Posts

Hej allesammen,

 

Nu har jeg arbejdet med den gamle shop i lang tid, intet/ingen kunne lave den.

 

Så nu ville jg instalere en ny, derfor hentede jeg den nyeste ver. 1.4.4.1.

Hentet kl. ca. 19.00 dagsdato.

 

Jeg har slettet hele min gamle shop via Filezilla og der var kun en mappe tilbage "Error"

Den kunne ikke slettes.

 

Derefter slettede jeg den gamle database og oprettet en ny.

 

Så gik jeg igang med at instalere den nye shop.

 

Jeg fik valgt sprog samt hvad den skulle instalere, derefter fik jeg oprettet forbindelse til min database.

Jeg fik også sendt en mail til min mail.

 

Da jeg så kom til den side hvor jeg skulle give siden navn, og skrive mit navn samt kode gik det galt.

Jeg har udfyldt alt og får ingen fejl, men den kommer bare med et kort glimt af en grå side med et logo i midten, det forsvinder hurtig igen og så er den tilbage hvor jeg skal trykke next, for at godkende mit navn samt kode igen.

 

Ligegyndig hvad jeg gør kommer den tilbage til det sted.

 

Jeg har snakket med i123 som er mit webhotel de kan ikke se nogle fejl.

PHP er der 755 til mapper & 644 til filer, i123 tillader ikke 777.

 

Jeg håber i kan se hvad jeg gør forkert.

Eller hvad jeg ikke har gjort.

 

Når jeg læser de forskellige steder står der noget med en fil som hedder php.ini eller sådan noget.

Det er en fil som man skal rette i. Denne fil ka jeg ikke finde og min søg funktion kan heller ikke.

SKAL denne rettes eller kun hvis den er der.

 

På forhånd tak.

 

Men Venlig Hilsen

www.online-led.dk

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ingen fejl har fået før i installationen forstår jeg ikke at du har problemer.. du har jo åbenbart kunne komme forbi fil tilladelser. prøv at slette det hele og installer igen. og se om det ikke hjælper. måske nogle vigtige filer ikke er blevet overført.

Link to comment
Share on other sites

Php.ini ikke røre ved medmindre det er din egen serverinstallation

men det kan være du kan via htaccess filen bruge php_flag for at

ændre i php konfigurationen men husk det er ikke alt du kan ændre

den vej og i123.dk kan også have lukket af for denne option

men det er da et forsøg værd.

 

htaccess filen skal ligge i webbiblioteks rod

Link to comment
Share on other sites

Jeg oplevede caching problemer, da jeg ville opgradere min ver. 1.3 til 1.4 - den blev ved med ikke at give mig valgmuligheden for upgrade, men kun ny installation. (og jeg vidste jo ligesom, at det var en upgrade). Jeg slettede al cache i min browser (IE) lukkede browseren og prøvede igen, og så kunne jeg vælge upgrade. (Gjorde også andre ting mht. ikke at lægge moduler op før jeg var færdig med at opgradere, men det er jo ikke samme scenarie, du er igennem med en ren installation).

 

Wild shot, men ved ikke, om det du oplever, er noget tilsvarende. Kender desværre ikke dit webhotel og de problemer, det evt. kan forårsage.

 

Tilføjelse: Når du ser denne - kan du så ikke lige tage et skærmdump af siden, så vi er helt sikre på, hvad du ser:

 

Da jeg så kom til den side hvor jeg skulle give siden navn, og skrive mit navn samt kode gik det galt.

Jeg har udfyldt alt og får ingen fejl, men den kommer bare med et kort glimt af en grå side med et logo i midten, det forsvinder hurtig igen og så er den tilbage hvor jeg skal trykke next, for at godkende mit navn samt kode igen.

 

Ligegyndig hvad jeg gør kommer den tilbage til det sted

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...