Jump to content

Opgradering til 1.4.xxx skal jeg ? og spørgsmål ...


Homeshop.dk

Recommended Posts

Hejsa

 

Jeg har nu fundet en gut som vil opgradere min 1.3.1.1 shop til 1.4.xx og lave nogle rettelser nu ser jeg bare at der er en 1.5.xx på vej - skal man vente på den eller opgradere nu ?

 

Planen var egentlig at jeg villetage skridtet til 1.4.x.x og så lave tweaks der istedet for først at lave dem på den jeg har nu og så bagefter skal lave dem igen når jeg har opgraderet... Men kom pludselig i tvivl om jeg skal vente til 1.5.xx (ved ikke lige hvornår den kommer heller)

 

Overgangen fra 1.4.xx til 1.5. burde vel være nemmere end 1.3.1 til 1.4.x eller hva ?

 

Er der nogle som kører 1.4.x. som kan fortælle om OPC virker ordenligt ? det er ihvertifald MEGET vigtigt for mig inden et skifte.

 

Ved godt at mange siger why fix it if it works, men sagen er den at jeg har nogle mods som jeg er nød til at få en til at tilrette og det er jo lidt dumt at gøre det to gange....

 

Håber på et par svar omkring dette

Link to comment
Share on other sites

Hej

 

Udover, at version 1.4 jo blev hacket i denne uge (det er fixet nu), så kommer der rigtig mange gode ting med. Fra seneste version, som jeg lige nåede at kigge på, inden min testshop blev hacket, er der også kommet en "1-click-update" med, men denne virker kun fra version 1.4.4 og fremefter.

 

Så du kommer ikke ud over nogle tilpasninger af f.eks. theme og måske også moduler under alle omstændigheder. Og når du har fået det til at virke i version 1.4 så burde det også komme til at virke i version 1.5 (der er vist noget med at smarty 2 ikke vil være tilgængelig i version 1.5 men kun smarty 3 - så det er en fordel at få ens theme til ikke at være afhængig af dette inden).

 

Jeg har stået lidt i samme situation som dig og besluttede derfor, at jeg ville se, hvor nem en opgradering egentlig var (og det var forholdsvist nemt) og så derefter at lave mit theme forfra baseret på version 1.4 frem for blot at tilrette min nuværende version - for ellers vil det nemlig heller ikke virke i fremtidige versioner. Så det var egentlig mit udgangspunkt, som lige blev sat lidt tilbage af hacket i forgårs.

 

OPC i den indbyggede version er ikke den samme som den vi kender, men jeg synes, den er fornuftig og vil bruge den i stedet for min købte OPC (som i øvrigt stadig ikke findes i version 1.4). Jeg har nogle andre udfordringer, som gør, at jeg skal have opgraderet (bl.a. manglende mulighed for relay-script hos epay i min nuværende version, fakturaer der ikke overføres til e-conomic når folk betaler med dankort) og disse to ting gør det efterhånden mere og mere presserende for mig at opgradere, da det giver mig besværligheder i dagligdagen. Min shop virker - ja - men den ville være noget federe i version 1.4 :-)

 

Der er vist ingen der ved, hvornår version 1.5 er færdig, mon ikke der går nogle måneder (en del) endnu, de releaser jo konstant opdateringer til version 1.4 pt.

Link to comment
Share on other sites

OPC er ikke den samme, og bliver den så vidt jeg kan fornemme heller ikke udviklet til 1.4.x.x.

 

Relayscript fra ePay... Tjaa det virker i mine 1.3.x.x. shops, men ikke i min 1.4.3. shop. Så jeg lever med ePays standard vindue.

 

Den største ændring i 1.5. er så vidt jeg har læst mig til, Multishop. Altså styre flere shops fra samme Backoffice. De skal op i version 1.5.mange, før jeg hopper på den.

 

P.t. overvejer at opgradere mine 1.3.1.1 shops til 1.4.4., selvom jeg godt ved, at jeg mister noget m.h.t. OPC og ePay relayscript. Men det overrules lange af de features, som er i 1.4.4. Og så synes jeg også at performance er bedre.

 

Hacket i denne uge. Ja, men Prestashop var hurtigt ude med en mail ang. dette. Thumbs up for that!

Link to comment
Share on other sites

Tak for tilbagemeldingerne

Nu har jeg været lidt hængt op det seneste , så har ikke set den blev hacket det må jeg vist læse lidt om.

Surt med OPC men hvis du synes den er ok som standard i 1.4.x Prestafan1234 så kan jeg nok også leve med den...

 

Ville dog være ked af ikke at kunne køre relayscriptet fra Epay - meen mon ikke det kan fixes til at virke i 1.4.x

 

Jeg håber helt klart på at få en bedre performance på shoppen ved opgradering synes godt nok den er laaaaangsom i mit BO og så selvfølgelig også de nye features.

 

Jeg er helt med på at der vil være en del tilretning på moduler osv. men har lavet en aftale på fastpris for at få den opgraderet og tilpasset med alle moduler så jeg håber på det bedste :)

 

Hvad er de fedeste key features i 1.4.x Prestafan1234 ?

Link to comment
Share on other sites

OPC er ikke den samme, og bliver den så vidt jeg kan fornemme heller ikke udviklet til 1.4.x.x.

 

Relayscript fra ePay... Tjaa det virker i mine 1.3.x.x. shops, men ikke i min 1.4.3. shop. Så jeg lever med ePays standard vindue.

 

Den største ændring i 1.5. er så vidt jeg har læst mig til, Multishop. Altså styre flere shops fra samme Backoffice. De skal op i version 1.5.mange, før jeg hopper på den.

 

P.t. overvejer at opgradere mine 1.3.1.1 shops til 1.4.4., selvom jeg godt ved, at jeg mister noget m.h.t. OPC og ePay relayscript. Men det overrules lange af de features, som er i 1.4.4. Og så synes jeg også at performance er bedre.

 

Hacket i denne uge. Ja, men Prestashop var hurtigt ude med en mail ang. dette. Thumbs up for that!

 

Nu skal jeg ikke tærske langhalm på ePay og relayscript og min shop:-) Men jeg testede det i version 1.4.0.17 (gad vide om det holdt op med at virke efter denne version?) og der virkede det for mig - men det var jo også en ren installation, ingen har kunne få det til at virke i min version 1.3

 

Og helt enig med PrestaShops håndtering af hacker-angreb; det var bare superhurtig respons og løsning!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Hvad er de fedeste key features i 1.4.x Prestafan1234 ?

 

Bedre opdeling af moduler, flere features mht. diverse indstillinger og opsætninger, mange flere moduler som standard osv. osv. Jeg kan se, at du stadig har en konto til at logge ind i min gamle testshop der kører version 1.4.0.17 - du er velkommen til at kigge igen. Jeg sender dig lige oplysningerne i en PB:-)

Link to comment
Share on other sites

OPC er ikke den samme, og bliver den så vidt jeg kan fornemme heller ikke udviklet til 1.4.x.x.

 

Relayscript fra ePay... Tjaa det virker i mine 1.3.x.x. shops, men ikke i min 1.4.3. shop. Så jeg lever med ePays standard vindue.

 

Den største ændring i 1.5. er så vidt jeg har læst mig til, Multishop. Altså styre flere shops fra samme Backoffice. De skal op i version 1.5.mange, før jeg hopper på den.

 

P.t. overvejer at opgradere mine 1.3.1.1 shops til 1.4.4., selvom jeg godt ved, at jeg mister noget m.h.t. OPC og ePay relayscript. Men det overrules lange af de features, som er i 1.4.4. Og så synes jeg også at performance er bedre.

 

Hacket i denne uge. Ja, men Prestashop var hurtigt ude med en mail ang. dette. Thumbs up for that!

 

Nu skal jeg ikke tærske langhalm på ePay og relayscript og min shop:-) Men jeg testede det i version 1.4.0.17 (gad vide om det holdt op med at virke efter denne version?) og der virkede det for mig - men det var jo også en ren installation, ingen har kunne få det til at virke i min version 1.3

 

Og helt enig med PrestaShops håndtering af hacker-angreb; det var bare superhurtig respons og løsning!

Tjaaa.. Epay relayscript virker i hvert fald ikke i en ren installation af 1.4.3. og nyeste version af ePay :-(

Link to comment
Share on other sites

Jeg sidder her med version 1.4.4.0, er det det værd og opgradere til 1.4.4.1 ?

 

ja det ville jeg gøre da der her er tale om et sikkerhedshul men du behøver ikke at tage den helt store tur for at opgradere til seneste da der kun tale om en fil der er rettet.

 

du downloader den nye prestashop til din pc

Pakker filen ud

når filen er udpakket går du i den udpakkede fil in i admin mappen og dernæst i tabs mappen her finder du AdminHome.php som du oploader til selvsamme mappe i dit webbibliotek.

når filen er oploadet skal du i din settings.inc.php have ændret denne linie fra define('_PS_VERSION_', '1.4.4.0'); til define('_PS_VERSION_', '1.4.4.1');

gem ændringen

færdig

og det tager kun under 2 min.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sidder her med version 1.4.4.0, er det det værd og opgradere til 1.4.4.1 ?

 

ja det ville jeg gøre da der her er tale om et sikkerhedshul men du behøver ikke at tage den helt store tur for at opgradere til seneste da der kun tale om en fil der er rettet.

 

du downloader den nye prestashop til din pc

Pakker filen ud

når filen er udpakket går du i den udpakkede fil in i admin mappen og dernæst i tabs mappen her finder du AdminHome.php som du oploader til selvsamme mappe i dit webbibliotek.

når filen er oploadet skal du i din settings.inc.php have ændret denne linie fra define('_PS_VERSION_', '1.4.4.0'); til define('_PS_VERSION_', '1.4.4.1');

gem ændringen

færdig

og det tager kun under 2 min.

 

 

Takker :D det gør jeg :D

Link to comment
Share on other sites

ja det ville jeg gøre da der her er tale om et sikkerhedshul men du behøver ikke at tage den helt store tur for at opgradere til seneste da der kun tale om en fil der er rettet.

 

du downloader den nye prestashop til din pc

Pakker filen ud

når filen er udpakket går du i den udpakkede fil in i admin mappen og dernæst i tabs mappen her finder du AdminHome.php som du oploader til selvsamme mappe i dit webbibliotek.

Hvordan kommer du lige frem til, at det er AdminHome.php, der skal opdateres?

AdminHome.php er fuldstændig ens i version 1.4.4.0 og version 1.4.4.1

 

Derimod er der ændringer til ajax.php i admin-mappen...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...