Jump to content

Wensenlijst te ontwikkelen modules


Tommy H

Recommended Posts

Naar aanleiding van een opmerking van Tropisch Bruin en mijn eerder vraag leek het mij een idee een topic te starten over wat men misschien nog mist bij Prestashop in vergelijking tot OSC.

Zelf heb ik namelijk het gevoel dat Presta mij erg goed kan bedienen straks.

Wie schiet er af? Ik denk TB zelf...

groet!

Link to comment
Share on other sites

Goed, "picking up the tab here".

Het is trouwens osCommerce.

Het gaat er niet alleen om wat er mist in functionaliteit maar ook hoe PS met bepaalde zaken omgaat.
Er zitten in PS hele leuke features maar de manier waarop je er mee moet werken is zo on-logisch dat ik me af vraag wie het bedacht heeft.
Ik merk hier bij op dat elk pakket anders werkt en als je al ruim 5 jaar gewend bent met osCommerce (het bouwen maar ook beheren van shops) dan is elk nieuw pakket vreemd.

Verder zijn er vele features die nog (steeds) niet goed werken. Hierdoor zijn ze (nog) onbruikbaar en daardoor is PS niet geschikt om, als je een goed werkende shop hebt, over te stappen.

Ook zitten er nog veel bugs in PS, denk hierbij aan de problemen als je bij een bestelling een product weghaald of als dit retour komt.
Ik snap niet waarom het dev-Team hier geen prioriteit van maakt, zelfs de SVN blijkt nog geen oplossing te bieden al zeggen de devvers van wel.

Wat er zeker mist is een Orderedittor.

Je ziet het, niet het feit dat er functionaliteit mist maar de algehele staat van PS maakt het in mijn ogen (nog) ongeschikt om er professioneel wat mee te doen.
Dan liever zelf (als je tenminste de kennis hebt) een osCommerce shop bouwen die doet wat jij wilt.

De mijne is nu 3 jaar oud, heeft 150+ aanpassingen (contributies + functionele aanpassingen) en is PHP5 en MyQL5 compatible. Heeft in de afgelopen 3 jaar geen enkele error geven.
Voldoet aan al mijn wensen behalve dat je geen Template naar je zin kan maken, maar om alleen daarvoor over te stappen....

Link to comment
Share on other sites

Ok, duidelijk verhaal, laten we een opsomming maken wat volgens ons dan noodzakelijke modules/functionaliteiten zijn, ik ga me er dan hard voor maken om ze te (laten) ontwikkelen. Op dit moment ben ik ook bezig om Prestashop als instap e-commerce pakket bij mijn werkgever te voeren, dus wie weet kan ik vanuit die kant veel support en development regelen?

ik noteer:

- Order editor


- Guest account


- Buckaroo payment module


- Mollie Ideal


- Ideal lite (ontwikkeld door Martijn_N, PM hem voor meer info)

Vanaf nu zal ik gewenste aanvullingen in deze post bijwerken en als modules ontwikkeld zijn de link er achter plaatsen.

groeten!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...