Jump to content

[SOLVED]op voorraad terwijl niet op voorraad?


fideel

Recommended Posts

Beste,

Na lang twijfelen heb ik met toch aan een update gewaagd.

Ik zit dus nu op 1.4.4.0

 

Ik heb sommige artikels waartvan de stock momenteel 0 bedraagt.

Toch zien de klanten dat het artikel wel op voorraad is.

Als ze dan doorklikken naar de betreffende productpagina zien ze wel de correcte levertermijn.

Dus in het eerste scherm staat, op voorraad, ( net zoals bij de artikels die WEL op voorraad zijn) en pas bij het aanklikken van een artikel zien ze de werkelijke levertermijn van artikelen die NIET op voorraad zijn.

Vroeger betekende een stock van 0 stuks dat er stond : "dit artikel is niet voorradig", nu dus niet meer.

 

Hoe pas ik dit best aan?

ik heb al gekeken in mijn vertalingen, daar staat het correct.

Waar begin ik best?

 

Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Toch zien de klanten dat het artikel wel op voorraad is.

Als ze dan doorklikken naar de betreffende productpagina zien ze wel de correcte levertermijn.

Dus in het eerste scherm staat, op voorraad, ( net zoals bij de artikels die WEL op voorraad zijn) en pas bij het aanklikken van een artikel zien ze de werkelijke levertermijn van artikelen die NIET op voorraad zijn.

 

Wat bedoel je precies met 'het eerste scherm'? De pagina's met een lijst van producten? Als je dat bedoelt, dan staat in die lijst bij elke product waarschijnlijk 'Beschikbaar' (vertaling van 'Available'). Misschien dat jij dat ooit eens hebt vertaald in 'Op voorraad'?

 

'Available/Beschikbaar' betekent alleen dat die producten te bestellen zijn (winkelwagen knop is dan ook aanwezig) en is geen indicatie van de productvoorraad. Dit is best verwarrend, daarom heb ik deze tekst weggehaald uit de productlijsten (bij mij zijn alle producten te bestellen, op voorraad of niet op voorraad). Ik kan je instructies geven hoe je dit eruit kan slopen maar ik wil eerst van je weten of dit inderdaad is wat je bedoelt.

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

Sorry voor het late antwoord.

Ik heb de stock al eens verhoogd, dit is de oplossing niet :(

Met het eerste scherm bedoel ik een lijst van artikelen die de klanten zien binnen een bepaalde categorie.

Ze kiezen dus bijvoorbeeld hanglampen en zien dan een lijst van alle hanglampen.

Op die pagina zien ze dus dat alles op voorraad zou zijn, terwijl dit dus niet het geval is.

 

Het is echter pas als ze op een bepaalde hanglamp klikken en daar wensen te bestellen dat ze de effectieve levertermijn te zien krijgen.

 

Vroeger werkte dit perfect! Nu dus precies niet meer na de update.

Voor de rest lijkt alles goed te werken.

 

De vertaling op het 'eerste scherm' heb ik nu aangepast van 'available / beschikbaar' naar 'klik door om de levertermijn te kennen' om zo voorlopig geen problemen te hebben, maar ik ben dus nog op zoek naar de oplossing..

 

Mijn vertaling van 'out of stock' is bij mij 'niet op voorraad' .. maar dat krijgt de klant dus niet te zien..

 

Bedankt voor mee te denken :)

Link to comment
Share on other sites

Welke versie gebruikte je vroeger en welke versie gebruik je nu?

 

Hoe het, volgens mij, in elk geval in PS 1.4.x werkt is als volgt:

Als je in je backoffice ingesteld hebt dat niet-voorradige producten WEL te bestellen zijn, dan krijg je altijd 'Beschikbaar' te zien bij de producten in de productlijsten.

 

Dus je zou kunnen instellen dat niet-voorradige producten ook NIET te bestellen zijn, dan pas krijg je 'Niet op voorraad' als indicatie te zien.

 

Als dit niet is wat je wilt, dan kan je deze aanpassing proberen:

Verander in product-list.tpl in je theme folder deze regel:

{if isset($product.available_for_order) && $product.available_for_order && !isset($restricted_country_mode)}<span class="availability">{if ($product.allow_oosp || $product.quantity > 0)}{l s='Available'}{elseif (isset($product.quantity_all_versions) && $product.quantity_all_versions > 0)}{l s='Product available with different options'}{else}{l s='Out of stock'}{/if}</span>{/if}

 

in:

{if isset($product.available_for_order) && $product.available_for_order && !isset($restricted_country_mode)}<span class="availability">{if $product.quantity > 0}{l s='Available'}{elseif (isset($product.quantity_all_versions) && $product.quantity_all_versions > 0)}{l s='Product available with different options'}{else}{l s='Out of stock'}{/if}</span>{/if}

 

Dit is de code in PS 1.4.4, de exacte code in oudere PS 1.4.x versies kan net iets anders uitzien.

Ik heb dit zelf niet getest, dus ik kan je geen garantie geven dat het werkt zoals je bedoelt.

Link to comment
Share on other sites

Beste,

 

Alvast super hard bedankt voor de hulp.

Ik heb versie 1.4.4.0

Ik heb de 'product-list.tpl' aangepast zoals aangegeven maar dit hielp me niet verder.

Het blijft hetzelfde.

 

 

bij Beheersysteem Preferences Products heb ik staan:

Bestelling van producten die niet voorradig zijn toestaan "JA"

Ook mijn voorraadbeheer is ingeschakeld.

Ik geef alleen niet het aantal stuks weer die op voorraad zijn in mijn shop.

 

Bij het artikel zelf geef ik mooi aan:

Standaard: Orders toestaan (zoals ingesteld in Voorkeuren).

 

Zie ik niet iets over het hoofd?

Er zijn zoveel knoppen en instellingen dat de fout misschien ergens anders ligt?

 

Bedankt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...