Jump to content

Featured products BUG i Safari.


kjaer

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg har problem med visningen af fremhævede produkter på forsiden af min shop.

 

Fremfor at stå horisontalt på linje som de skal (og gør i alle andre browsere), så ser det sådan her ud:

 

post-249671-0-09839900-1313702950_thumb.png

 

Det skal se sådan her ud:

 

post-249671-0-02149100-1313702956_thumb.png

 

Fejlen er fundet i Safari 5.05 og på iPhone 3GS og iPad 2, begge med seneste opdateringer.

 

CSS for området ser sådan her ud:

 

iv#featured-products_block_center {height:349px;margin:10px 0 0 0;background:url(../img/tmpopular.png) 0 0 no-repeat;}
div#featured-products_block_center h4 {height:35px;padding:16px 0 0 20px;font:14px "Arial";color:#000;text-transform:none;}
div#featured-products_block_center ul {width:540px;overflow:hidden; display: inline;}
div#featured-products_block_center ul li {width:156px;float:left;padding:20px 0 0 20px; position:relative;}
div#featured-products_block_center ul li a.product_image {width:154px;height:147px;display:block;border:1px solid #f0eff2;}
div#featured-products_block_center ul li a.product_image:hover {border:1px solid #ccc;}
div#featured-products_block_center ul li div.product_info {}
div#featured-products_block_center ul li div.product_info h5 {height:30px;padding:18px 0 0 0;}
div#featured-products_block_center ul li div.product_info a {color:#454444;text-decoration:none; font-weight:normal; font-size:12px; line-height:16px;}
div#featured-products_block_center ul li div.product_info a:hover {color:#000;}

div#featured-products_block_center ul li div.product_info span.price {display:block;padding:3px 0 0 0;font:bold 12px "Arial";color:#0A7389;}
div#featured-products_block_center ul li div.product_info .exclusive {margin:18px 0 0 0;}
div#featured-products_block_center ul li div.product_info .exclusive span{ background:url('../img/marker.png') right 6px no-repeat; font-weight:bold; padding-right:10px;}

div#featured-products_block_center ul li div.product_info p.product_desc {padding:3px 0 0 0;}

#manufacturers_block_left .block_content{ padding-bottom:10px; font-family: Century Gothic;}

 

Er der en herinde som kan gennemskue hvor fejlen ligger? Alt hjælp vil være meget værdsat!

 

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger ikke Safari og har aldrig gjort det. Men den nemmeste løsning må være at oprette et stylesheet til Safari browsere? Eftersom PrestaShop vises rigtig fint i diverse browsere og validerer, må det være noget i Safari, som ikke overholder standarden og som du dermed må style dig ud af??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg bruger ikke Safari og har aldrig gjort det. Men den nemmeste løsning må være at oprette et stylesheet til Safari browsere? Eftersom PrestaShop vises rigtig fint i diverse browsere og validerer, må det være noget i Safari, som ikke overholder standarden og som du dermed må style dig ud af??

 

Hej,

 

Du har sikkert ret i at et stylesheet tilpasset Safari vil være en løsning, men for at det kan virke, kræve det jo at jeg ved hvor i stylingen at fejlen ligger. Og det er det jeg søger hjælp til :-)

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skulle løse det, ville jeg kopiere koden ovenfor over i et nyt stylesheet, som er dedikeret safari - og så er det ellers bare at begynde at rette indtil det står pænt i Safari ved hjælp af de tools Safari ellers tilbyder (som sagt ved intet om Safari, men de må have et debug tool svarende til IE Dev tools og Firebug?)

 

Når det virker, kan du gå tilbage i dit oprindelige stylesheet og se, om noget af det kan implementeres og stadig understøttes af IE og specielt FF og så blot rette til der. (Jeg arbejder til daglig med en gammel MS platform, hvor man skal lave krumspring for at optimere til andre browsere end IE, men det skyldes udelukkende at det er kodet til IE og dermed ikke overholder standarden - det samme gør sig jo ikke gældende for PrestaShop)

 

Måske andre har et bedre bud...?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...