Jump to content

SOLVED TOS Checkbox fejl i PS 1.4.3


diondp

Recommended Posts

Hej, i Prestashop 1.4.3 med indbygget OPC er der lidt af et problem.

 

for det første så gemmer den indstillingen for om man har accepteret handelsbetingelser i en cookie, hvilket gør at den også er checked næste gang man handler, det er ikke tilladt ifølge dansk lovgivning, ligeledes giver det heller ikke mening, da man kan have ændret betingelserne 100 gange inden kunden handler igen..

 

jeg har dog identificeret linjen hvor den indlæser denne cookie:

 

i ParentOrderController.php

 

cirka linje 389

 

'checkedTOS' => (int)(self::$cookie->checkedTOS),¨

 

denne ændres til:

 

'checkedTOS' => (int)(false),

 

så er checkboxen altid "ikke-checked", problemet er dog at betalingsmetoderne vises alligevel så man faktisk kan gennemføre ordren uden at acceptere betingelserne...

 

jeg gætter på at det skyldes at betalingsmetoderne bliver loadet via Ajax og stadig tjekker den cookie indstilling og ikke den fysiske checkbox...

Link to comment
Share on other sites

så er problemet løst.

 

se bort fra ovenstående.

 

jeg har istedet lavet en unset(cookie)

 

nærmere bestemt i classes/FrontController.php

 

lige efter linje 94 har jeg tilføjet denne kodestump.:

 

unset($cookie->checkedTOS);

Link to comment
Share on other sites

"for det første så gemmer den indstillingen for om man har accepteret handelsbetingelser i en cookie, hvilket gør at den også er checked næste gang man handler, det er ikke tilladt ifølge dansk lovgivning, ligeledes giver det heller ikke mening, da man kan have ændret betingelserne 100 gange inden kunden handler igen.."

 

Det er jeg ret sikker på, at du kan skrive dig ud af - fuldt lovligt, f.eks. at det er folks eget ansvar at tjekke om der er ændringer. Jeg har netop skulle skrive mit arbejdes cookie politik, og jeg tjekkede rigtig mange store virksomheder. Alle skal have en cookie politik. Hvis du mangler inspiration, så tjek Amino.dk - den er hylende morsom.

Link to comment
Share on other sites

Hej Prestafan, ja ok... det kan jeg godt se... men jeg tror dog ikke e-handelsfonden går med til den hvis man ønsker e-mærket, de plejer at være meget striks med netop dette... (tilligemed så skifter de mening hvert år om hvad man må og ikke må...)

 

anyways, nu har folk løsningen hvis de får brug for det :-)

 

"for det første så gemmer den indstillingen for om man har accepteret handelsbetingelser i en cookie, hvilket gør at den også er checked næste gang man handler, det er ikke tilladt ifølge dansk lovgivning, ligeledes giver det heller ikke mening, da man kan have ændret betingelserne 100 gange inden kunden handler igen.."

 

Det er jeg ret sikker på, at du kan skrive dig ud af - fuldt lovligt, f.eks. at det er folks eget ansvar at tjekke om der er ændringer. Jeg har netop skulle skrive mit arbejdes cookie politik, og jeg tjekkede rigtig mange store virksomheder. Alle skal have en cookie politik. Hvis du mangler inspiration, så tjek Amino.dk - den er hylende morsom.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...