Jump to content

[Solved] Order nummer en Nederlands


jecho1

Recommended Posts

Hi,

Sinds kort heb ik Prestashop (1.4.0.17) geinstalleerd.

Alles lijkt goed gegaan.

Echter heb ik twee dingen ontdekt die volgens mij goed zijn.

Ik heb het forum al doorgezocht en ook op andere sites, maar niet echt een antwoord kunnen vinden.

1. Ik heb mijn ordernummer aangepast. Dat wil zeggen, ik heb aangegeven dat het order nummer moet beginnen vanaf 10800.

Echter, bij iedere bestelling die ik plaats en afreken, blijft het oude order nummer door lopen.

Dus 3, 4, 5, 6 etc

Weet iemand hier een oplossing voor of is het een bekende bug en is nog niet opgelost.

 

2. Ik heb ook nederlands geinstalleerd.

Op de Front lijkt het in orde

Echter als ik artikelen wil toevoegen in de backend, krijg ik geen invoerveld voor het nederlands.

Ik heb al verschillende NL.gzip bestanden gevonden en geinstalleerd, maar geen resultaat.

Ongeveer een jaar geleden had ik Prestashop 1.3 geinstalleerd, en ook daar nederlands geinstalleerd en daar had ik in de backend wel nederlandse invoervelden.

Is dit een bekend probleem ?

Is er eventueel ook een oplossing voor ?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties en tips.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

1) Het Ordernummer wordt aangemaakt op basis van de waarde auto_increment van de tabel ps_order. Deze begint standaard bij 1. Zie http://download.oracle.com/docs/cd/E17952_01/refman-5.1-en/innodb-auto-increment-handling.html (in het engels) voor meer informatie.

 

2) De taalmodule Nederlands is voor de webshop zelf en niet voor de artikelen. Als je in de backend artikelen toe voegt, verschijnt er naast elk invoerveld een vlaggetje. Als je daar op klikt dan kan je kiezen uit een aantal vlaggetjes, waaronder ook Nederlands. Als dit vlaggetje er niet bij staat dan moet je in bij de talen kijken of Nederlands wel een vlaggetje heeft.

 

mvg,

mischaatje

Link to comment
Share on other sites

1) Het Ordernummer wordt aangemaakt op basis van de waarde auto_increment van de tabel ps_order. Deze begint standaard bij 1. Zie http://download.oracle.com/docs/cd/E17952_01/refman-5.1-en/innodb-auto-increment-handling.html (in het engels) voor meer informatie.

 

2) De taalmodule Nederlands is voor de webshop zelf en niet voor de artikelen. Als je in de backend artikelen toe voegt, verschijnt er naast elk invoerveld een vlaggetje. Als je daar op klikt dan kan je kiezen uit een aantal vlaggetjes, waaronder ook Nederlands. Als dit vlaggetje er niet bij staat dan moet je in bij de talen kijken of Nederlands wel een vlaggetje heeft.

 

mvg,

mischaatje

 

Hi,

 

Bedankt voor de info.

Ik heb zojuist 2 gekeken. Voor Nederlands heb ik een vlaggetje.

Ik kwam zojuist tot de ontdekking, dat je dus op het vlaggetje moet klikken bij het invoerveld.

Vervolgens krijg je dan een overzichtje van de beschikbare talen. als je daar dan Nederlands kiest, kan je inderdaad de nederlandse teksten invoeren.

In de vorige/oude versie, stonden de beschikbare talen er gewoon al.

Het is dus eventjes een weetje :-)

 

Voor het order nummer, zal ik nog eventjes op mijn gemak na moeten lezen.

Het begint inderdaad bij 1.

Maar je kan dit dus ergens aanpassen en aangeven wat het eerst volgende order nummer moet zijn.

Dit had ik al aangepast, maar mijn ordernummers bleven gewoon doorlopen vanaf 1

Vandaar de vraag.

 

Ik hou je/jullie op de hoogte.

 

mvg

Jecho

 

---------------------------------

 

Hi,

Zo juist het geheel eens goed doorgelezen en een test gedaan.

Het werkt. (ik heb het dan over punt 1)

Het gene wat je in de backoffice aanpast, is het invoice nummer en niet het order nummer.

Nog een testje gedaan en alles loopt zoals ik het wilde hebben.

 

Heel erg bedankt voor de hulp.

 

mvg

Jecho

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...