Jump to content

SOLVED: categories i ps 1.4.3


diondp

Recommended Posts

Hejsa,

 

jeg ønsker også at lave menuerne således at de kun folder ud når man klikker på teksten (så det fungere som når man klikker på "+")

 

en der har løsningen ? :-)

 

jeg har selv kodet dette nu, hvis nogen ønsker det kan de få koden af mig.

 

Mvh

Dion

Link to comment
Share on other sites

Hej Timpet, jeg kan ikke lige se nogen options der, som relatere sig til det jeg efterspørger...

 

funktionen jeg ønsker er blot at når man trykker på en kategori så skal den kun folde ud i træet istedet for at vise det inde i midten af siden (det skal fungere præcist som når man klikker på +) (der folder den bare dynamisk ud, men tekstlink folder ud + viser hele understrukturen på midten af siden...

 

 

 

Prøv at kigge i modules->frontoffice->blockcategory->konfig :)

Link to comment
Share on other sites

Æhhhh, undskyld mig.

 

Men hvad med at kikke i BO, Moduler, Forkontor fuktionalitet, Caterogries block, Konfigurer. Sæt den til Dynamisk.

 

Sådan har det været i elle de PS versioner, jeg har haft.

 

Det her han dler vist om at udforske mulighederne for hvert modul?

Link to comment
Share on other sites

Hej Pertho, jeg har den stående til dynamisk.

 

hvis jeg slår dynamisk fra så er alle kategorier bare åbne som default, hvilket ikke har noget at gøre med det jeg ønsker.

 

prøv gerne selv:

 

http://www.mychoice.dk/prestashop14/prestashop/

 

klik på plusset udfor hardware, så folder træet sig ud, og intet mere sker før man klikker på en slutkategori, det er præcist det jeg også vil have den til, når man også klikker på teksten "Hardware"

 

hvis man klikker på Hardware "Teksten", så åbner den i centervinduet en liste med alle undermenuer + den viser alle varerne der ligger i Hardware->

 

det er for tungt, og giver en uønsket effekt...

 

jeg beklager hvis jeg ikke kan finde ud af at formulere mig korrekt så det er forståeligt.

 

jeg ved ikke hvad man skal kalde det... ? disable href link i categories?

 

 

 

 

 

 

 

 

Æhhhh, undskyld mig.

 

Men hvad med at kikke i BO, Moduler, Forkontor fuktionalitet, Caterogries block, Konfigurer. Sæt den til Dynamisk.

 

Sådan har det været i elle de PS versioner, jeg har haft.

 

Det her han dler vist om at udforske mulighederne for hvert modul?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke svar på dit spørgsmål om funktionaliteten. Men jeg har kigget lidt på din side, og efter min mening, er dit største problem ikke, om menuen folder ud ved klik på overliggende menu eller ej - faktisk tror jeg, at du med gode kategoribilleder, godt kan bruge funktionaliteten til noget. Jeg taber fuldstændig pusten, når jeg kigger på din struktur. Du har sindssygt mange varer, og en meget dyb og forvirrende struktur.

 

Du har en kategori der hedder Diverse, som er uendelig lang. Hvis jeg som kunde ikke kan finde noget, så kigger jeg ikke under diverse, og jeg forventer slet ikke at finde 100+ underkategorier til hovedkategorien Diverse.

 

Jeg kan godt se, at du har rigtig mange varer, indenfor mange kategorier, men det er heller ikke en hjælpende faktor, at din søgning ikke virker og ej heller, at du skriver teksterne med stort begyndelsesbogstav. F.eks. Enheder Til Netværksstyring - det er ikke grammatisk korrekt (og jeg tvivler på, at det giver noget værdi SEO-mæssigt), men som bruger læser jeg det som to forskellige linier

 

Enheder Til

Netværksstyring

 

Dette betyder så også, at din butik har dobbelt så mange kategorier under diverse, når jeg skimmer teksten (og gør mig mere forvirret).

 

Mit forslag er, at inddele Diverse kategorien i andre, navngivne kategorier, og så i øvrigt få din menu stylet, så der er en klar adskillelse mellem punkter (evt. mere luft og måske en farve til hovedkategorier og en anden til underkategorierne). En ting mere, der er forvirrende, er at du lader menuen med kategorier flytte plads ned under Katalog, når man klikker på noget (nu lærte jeg så, hvor disse ting vises i version 1.4, så tak for det), men som bruger, skal jeg nu til at lede efter navigationen, som i forvejen er totalt uoverskuelig. Det er meget ubrugervenligt, når man pludselig flytter på noget så vigtigt som navigationen på siden.

 

Og igen med henvisning til de rigtig mange kategorier og varer - så ville jeg gøre et stort nummer ud af at opfordre dine besøgende til at søge f.eks. ved at få din søgeboks placeret i midterområdet, så den bliver endnu tydeligere (og selvfølgelig få fixet din søgning, og husk at lave søge aliaser til dem der staver/skriver forkert)

 

Håber ikke, at du tager min feedback ilde op - det er venligt ment :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Prestafan1234, bare rolig det nu kun i test indtil videre...:)

 

jeg er klar over at det er meget uoverskuelligt, men det er ikke struktur osv. jeg arbejder på lige pt.

(det er autoindlæst fra icecat)

 

det er bare funktionaliteten lige nu jeg arbejder med

 

jeg ved at Sliding Accordion Categories, gør præcis som jeg ønsker, men det har så nogle andre issues som er værre...

 

er efterhånden lidt frustreret over at jeg ikke kan løse en så simpel ting :-)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

OT:

 

Hej, jeg tillader mig lige at springe ind her. Jeg kiggede lidt på din testshop, og (igen håber også jeg, at du ikke tager kritikken ilde op) der er utroligt mange grammatiske fejl og stavefejl.

 

Når jeg klikker lidt rundt i shoppen, er jeg også ganske forvirret.

 

Desuden får jeg det indtryk, at shoppen falder i præcis samme fælde som dusinvis af lignende IT-shops; automatisk import fra grossister og INGEN tekstbearbejdning eller ordentlig dansk produktmarkedsføring. Jeg ved, at det er ganske dyrt med den slags (jeg laver selv den slags til daglig), men det er netop her, at du kan adskille dig fra de dusinvis af lignende shops derude. Det nytter alligevel ikke at konkurrere på pris eller varemængder; alle lignende shops skruer alligevel prisen i bund og importerer varelister fra grossisterne. Så med mindre du tilretter tekster, opstiller i overskuelige skemaer (a la se-i-skemaet-hvilket-bundkort-der-er-bedst-til-netop-dit-behov), drukner du i mængden.

 

Nu er det jo kun et testshop, men jeg MÅTTE lige kommentere. Igen; jeg håber ikke, at du tager det ilde op - selv ville jeg altid blive glad for konstruktiv kritik :-)

 

Vil du have idéer eller uddybning af ovenstående, er du velkommen til at sende mig en PM. Dette er IKKE ment som en reklame, blot giver jeg da gerne velmente råd u/b.

Link to comment
Share on other sites

Hej Nick, tak for feedback, dog er jeg klar over disse problemstillinger da jeg arbejder hos en større online it shop idag (og har gjort det i 5 år)

 

vi er dog blevet træt af vores webshop udbyder, derefter kigger vi på prestashop løsningen...

 

indeholdet på mychoice er udelukkende testindhold og skal ikke opfattes som et brugbart slutresultat, jeg har en anden side kørende, som jeg dog ikke vil afslører før den spiller 100%..

 

med hensyn til filtrering på diverse kategorier så har jeg lavet dette :-)

du har iøvrigt 100% ret i dine udtalelser ! :-)

 

men mychoice domainet er blot en udviklingsside hvor jeg kan teste ting af før det smides live på den rigtige...

 

 

OT:

 

Hej, jeg tillader mig lige at springe ind her. Jeg kiggede lidt på din testshop, og (igen håber også jeg, at du ikke tager kritikken ilde op) der er utroligt mange grammatiske fejl og stavefejl.

 

Når jeg klikker lidt rundt i shoppen, er jeg også ganske forvirret.

 

Desuden får jeg det indtryk, at shoppen falder i præcis samme fælde som dusinvis af lignende IT-shops; automatisk import fra grossister og INGEN tekstbearbejdning eller ordentlig dansk produktmarkedsføring. Jeg ved, at det er ganske dyrt med den slags (jeg laver selv den slags til daglig), men det er netop her, at du kan adskille dig fra de dusinvis af lignende shops derude. Det nytter alligevel ikke at konkurrere på pris eller varemængder; alle lignende shops skruer alligevel prisen i bund og importerer varelister fra grossisterne. Så med mindre du tilretter tekster, opstiller i overskuelige skemaer (a la se-i-skemaet-hvilket-bundkort-der-er-bedst-til-netop-dit-behov), drukner du i mængden.

 

Nu er det jo kun et testshop, men jeg MÅTTE lige kommentere. Igen; jeg håber ikke, at du tager det ilde op - selv ville jeg altid blive glad for konstruktiv kritik :-)

 

Vil du have idéer eller uddybning af ovenstående, er du velkommen til at sende mig en PM. Dette er IKKE ment som en reklame, blot giver jeg da gerne velmente råd u/b.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...