Jump to content

lagerstyring trådløst


Spuur

Recommended Posts

hej

jeg vil gerne have et lagerstyringssystem hvor jeg har en pda lig ting med stregkodescanner, hvor når jeg går rundt og plukker varer, står min pakkeliste.

en liste hvor jeg kan scanne de ting ind jeg plukker (så de bliver "krydset af på pakkelisten"),

og hvis der er en lager diff vil jeg gerne kunne rette den bare ved at scanne varen og rette det på pda'en...

 

jeg bruger e-conomic, men ved ikke om det er "lettest" at finde et sådanne program til det, eller presta

jeg tror der er lavet til tilsvarende program til C5 der hedder Microsoft Dynamics NAV

 

 

 

grunden til dette er at jeg arbejder i en helt tredje webshop , hvor der er mange fejl i lager beholdningen, når så pc'en tror alle varer er på lager til en given ordre, klarmelder den ordren, og jeg skriver pakkeliste og faktura ud, jeg vil så pakke det og finder ud af at der mangler en vare, skriver jeg det på papiret, så retter jeg lager beholdning, og ligger en vare ind i indkøbs ordre, men her står jeg så med en ordre der er lukket i systemet, og lige pludselig skal man selv opbevare disse ordre, og holde styr på hvornår der kommer varer hjem, det virker bare ikke!

 

så er da åben for andre forslag

 

 

på forhånd tak og håber i forstår hvad jeg skriver

 

jeg forestiller mig ikke at skulle bruge mere end 10-15000 på et fungerende system med én "pda"

 

MVH

Kenneth

Link to comment
Share on other sites

Hej

 

Jeg ved intet om dette, men har spurgt min mand til råds, da han arbejder med lige præcis dette.

 

For det første er C5, NAV og AX = Microsoft ERP produkter. Der findes ikke nogen standardløsninger, så vidt min mand (som arbejder med netop stregkodeløsninger til AX) ved af. Måske findes det til andre produkter. Men om de passer skærmmæssigt osv. osv. til den stregkodescanner, du køber, er ikke sikkert. Med andre ord skal du finde et produkt og en leverandør, som måske har et modul, de kan tilpasse - og hvis integrering med e-conomic er det nok nyudvikling og sikkert også en offline løsning (og altså ikke automatisk opdatering i e-conomic, her vil man skulle køre et f.eks. et batch- eller cron-job for at opdatere).

 

Dit budget lyder ikke realistisk, idet en håndterminal koster ca. 8000 kr. (en PDA kan ikke bruges umiddelbart med mindre der sker modifikationer og evt. ekstra udstyr).

Link to comment
Share on other sites

okay, jeg regnede heller ikke med der var et program der allerede var integreret med e-conomics, men regnede lidt med der fandtes et færdigt program der kunne integreres med e-conomics relativt billigt, skal bare være noget jeg lige opdatere inden jeg går igang med at pakke varer.

jeg ved ikke om det skal være specielle håndterminaler, men har set dem ned til 4000kr hos emobilescan.dk derfor forventede jeg det skulle kunne lade sig gøre indenfor mit budget, men jeg kender intet til til det så du har med stor sansynlighed ret ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har erfaring med at anvende håndterminaler til lagerstyring m.v.

En online løsning kræver at håndterminalen har indbygget wireless forbindelse. Det er en god idé at

købe håndterminalen et sted hvor du kan få support med opsætning m.v. Symbol / Motorola / Intermec er de førende leverandører af håndterminaler. En fornuftig håndterminal koster 6-8000 kr.

Der findes en lang række "færdige" online stregkodeløsninger til Microsoft C5 og Microsoft NAV.

Men både C5 og især Microsoft Nav er relativt dyre software løsninger. Med lidt held så rækker 15-20.000 kr. til både standardsystem og stregkode modul.

Link to comment
Share on other sites

okay, nu havde jeg lidt håbet der fandtes andet end C5, jeg syntes for det første det er ret dyrt, og desuden kunne jeg ikke tænke mig det som økonomi system, da jeg allerede bruger e-conimics (og er glad for det) :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...