Jump to content

.htaccess


humani

Recommended Posts

Ingen aning Dansken (Humani), men har också problem med min provider tror jag..
Men kanske du undrar över detta! Du behöver lägga upp en ( .htaccess.txt) Gör så här. du skapar den själv i Notepad eller vad du nu har för enkelt txt-program Har själv windows XP där kallas den för Anteckningar. bara öppna upp och sedan spara den i formatet .htaccess (innehåll zero: ingenting)sedan för du över den via FTP programmet du har (måste vara asci... nåt, Ej binärt iaf.) och läggen den i roten på din server tex: www.xxxxx/prestashop eller så. Ändra attribut till 666 eller om det räcker med 644. fungerar det inte att föra öveer den, är det hos din webbhost som inte ger tillstånd i apache serven..skall själv ringa min host imorgon för jag själv får det inte att fungerar..Hoppas mitt tips är till nån hjälp. svara gärna tillbaka hur du löser det. Tack på förhand..ok?

Link to comment
Share on other sites

Hello Sir

What language is what Swedish ?

I have fine out that I`m dont have any folder under the BO page --> " Back Office >> Tools >> Generators "

It only say at the box, - create a .htaccess blank file in dir: /
- give it write permissions (CHMOD 666 on Unix system) but funny part is. If I change it to Danish it go from 666 to 777


Okay offcouse I will do that ! :)

Link to comment
Share on other sites

Den helt klart nemmeste måde at løse dette problem er:

Åbn Notepad, gem en tom fil og kald den .htaccess (gem som alle filer)
Upload filen til roden af webshoppen - skriverettigheder og andet godt burde slet ikke være nødvendigt!
Generér indholdet til filen via BO i Prestashop

Ovenstående metode virker fint - også hos Gigahost, one.com og Meebox hvor jeg indtil videre har testet det.

Link to comment
Share on other sites

Hej Ann

Jeg bruger guiden her:




Jeg har prøvet at sætte filen ind:
.htaccess.txt ind i roden, "under domænie navnet" og stadigvæk lade den være på 644.


Der hvor han genfrisker siden. Der sker der noget på videoen men ikke på min, når jeg så prøver at downloade .htaccess filen ned, så er den tom.
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om den virker og man skal et eller andet.

Når jeg tilslutter den, så laver den bare fejl.

Se mere på bilag. 1 og 2


Og på adresselinjen skriver den til den ene af kasketterne:

Gamle adresse:
http://neelex.dk/product.php?id_product=354

Ny adresse:
http://neelex.dk/kasketter/354-red-lpd.html

Tænker på noget her. er Ipd ikke indefra BO--> Bagkontor >> Tools >> Aliases ??

49791_LgQ9JocdJIytladm2oIx_t

49792_Qhr5jnEPAZ4jmBVOm2at_t

Link to comment
Share on other sites

Prøv at tjekke indholdet af din .htaccess fil. Min fil fra min nu lukkede shop hos Gigahost ser sådan ud:

# .htaccess automaticaly generated by PrestaShop e-commerce open-source solution
# http://www.prestashop.com - http://www.prestashop.com/forums

# URL rewriting module activation
RewriteEngine on

# URL rewriting rules
RewriteRule ^([a-z0-9]+)\-([a-z0-9]+)(\-[_a-zA-Z0-9-]*)/([_a-zA-Z0-9-]*)\.jpg$ /img/p/$1-$2$3.jpg [L,E]
RewriteRule ^([0-9]+)(\-[_a-zA-Z0-9-]*)/([_a-zA-Z0-9-]*)\.jpg$ /img/c/$1$2.jpg [L,E]
RewriteRule ^lang-([a-z]{2})/([a-zA-Z0-9-]*)/([0-9]+)\-([a-zA-Z0-9-]*)\.html(.*)$ /product.php?id_product=$3&isolang;=$1$5 [L,E]
RewriteRule ^lang-([a-z]{2})/([0-9]+)\-([a-zA-Z0-9-]*)\.html(.*)$ /product.php?id_product=$2&isolang;=$1$4 [L,E]
RewriteRule ^lang-([a-z]{2})/([0-9]+)\-([a-zA-Z0-9-]*)(.*)$ /category.php?id_category=$2&isolang;=$1 [QSA,L,E]
RewriteRule ^([a-zA-Z0-9-]*)/([0-9]+)\-([a-zA-Z0-9-]*)\.html(.*)$ /product.php?id_product=$2$4 [L,E]
RewriteRule ^([0-9]+)\-([a-zA-Z0-9-]*)\.html(.*)$ /product.php?id_product=$1$3 [L,E]
RewriteRule ^([0-9]+)\-([a-zA-Z0-9-]*)(.*)$ /category.php?id_category=$1 [QSA,L,E]
RewriteRule ^content/([0-9]+)\-([a-zA-Z0-9-]*)(.*)$ /cms.php?id_cms=$1 [QSA,L,E]
RewriteRule ^([0-9]+)__([a-zA-Z0-9-]*)(.*)$ /supplier.php?id_supplier=$1$3 [QSA,L,E]
RewriteRule ^([0-9]+)_([a-zA-Z0-9-]*)(.*)$ /manufacturer.php?id_manufacturer=$1$3 [QSA,L,E]
RewriteRule ^lang-([a-z]{2})/(.*)$ /$2?isolang=$1 [QSA,L,E]

# Catch 404 errors
ErrorDocument 404 /404.php

Link to comment
Share on other sites

Tack Prestafan!
Jag gjorde som du skrev tidigare, och tog bort .txt och ladda upp skiten. och då funkade det för mig också.. Såg nu att du la ut .htaccess . Kanonbra.
Har lagt timma på att försöka lösa mitt problem, även haft en massa kontakt med serveproviden men de kunde inte hitta felet...och så var det så enkelt :-).

Humani har du fått ditt att fungerar också?

Link to comment
Share on other sites

Da jeg smid den ind, så gik min side ned men da jeg så skrev filen om til .txt, så virkede siden igen men ikke .htaccess filen :/

Men ved nogen hvorfor min "- oprette en .htaccess tom fil i kataloget: / " den står tom og gør de også hos jer ?



Tænker på noget. Skal man sætte noget op i phpmyadmin, hvis man ingen ting har eller havde til .htaccess ?




Til Mr Pellets:
No man. Myn did`t not work :/

What versio do u usering ?

Link to comment
Share on other sites

Jag har inte gjort något i PHPMy Admin. Jag bara FTP-över den i rotkatalogen / .htaccess och den fick filformatet = .htacces Filformat=HTACCESS-fil .
Men för att skapa och skriva över den filen jag gjort manuellt. Var jag tvungen att aktiverar URL och sedan när jag kom vidare, så fanns valet att skapa en .htaccess fil och den skriver över den gamla(old) .

Version 1.4.3

Link to comment
Share on other sites

I think I got the idea what is wrong. But I cant make it to work

I want to ask your guys....

What had u typed in at the place. where I had maked the red color on.

I had tryed to put this party in. /themes/prestashop "what im usering for my page to run" but the page crashed.....

49821_X1F8elyucWzyJuOhgvhU_t

Link to comment
Share on other sites

Hey Humani!
Sorry I was away, I have to cut my grass.
I have only this in that ( / ). I did´what you are trying to do now.. But my site did't work then..So i change it back to / . I had tried to change that to but it's not there were it is wrong.

I have just started with my site a new one. You can se it here..www.presta.mrpellets.se and now my Friendly URL is working. Used only .htaccess nothing more. and give chmod 666. that working for me. Before I used .htaccess.txt and that is wrong. Maybe you have lots of them in your maps, because they are invissibel. Hidded files..I did't know that from the start and had 4 of them :.-) And when you put it up then you must use Asciii Not Binari...
Can I se you site?
PS: Under / that one I put in www. before my name to the shop. SLL and so on.
Before I did't have that. But if it's depens of that I don't know..

Link to comment
Share on other sites

Hey man

aa okay ty....

yeah it is neelex.dk

I did`t not understand what u mean with the Ascii and the Binari.... what is that ... never heard about it....


" PS: Under / that one I put in www. before my name to the shop. SLL and so on.
Before I did’t have that. But if it’s depens of that I don’t know.. " ---> i did not understand this part m8

Link to comment
Share on other sites

ASCII or Binär is when you transport the file to your webbhost...Recommende for the htaccess file is ASCII
You pictures you sent up.. with the red around. with this sign ( / ) Citat= I had tryed to put this party in. /themes/prestashop “ Below of that: You have Shop domain name and Shop domain namn for SLL
Early I had for exampel this: presta.mrpellets.se Now I have this : www.presta.mrpellets.se
This cart Presta sucks..Maybee I will give up this and continu with my oscommerce instead. I have read about importing from Oscommerce to Presta and most it will get Errors, and you must buy lots of addons who not working easily...I shall givit some more hours before I deside to put it to trash. -:).
I was hopefull that it was more easy to install and to work with...But not yet for me...I hope you will find the way to get yours to work.

Link to comment
Share on other sites

If you have your shop in the Root then you shall have only this / . If you have it (deeper in another katalog/maps) places then you have somthing like this /shop/ What they mean are if you have put you shop under other name than the Root..directory.. some maybe havit like this /prestashop/shop/ caps /bla/bla

Link to comment
Share on other sites

aaa okay then...
So i does`t matter what it say then....

But I make the file like this.

.htaccess ?

myn still say .htaccess.txt and I still dont get it... but I have one other .htaccess at /www/neelex.dk/adminxxx/import
That is that for then...?

Link to comment
Share on other sites

Du tager den der skide. Htaccess fil og sender den over til hvor du har din hjemmeside i roden, skal det ikke være nogen udvidelse på det, men bare. Htaccess, når denkommit over til dine mapper / filer vil ændre filtypenavnet automatisk. Når du har gjort dette skal du gå til Indstillinger kryds i skide boks freindly url og har således mulighed for at skabe en htaccess filen igen for at overskrive den gamle du har sendt over. hvis du får den blå boks for at lave en ny. htaccess så gør din tid så godt.
Translated by google :-)

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvet at slette cache? Min fil virkede jo både hos mig selv og hos Mr Pellets. Så enten må du placere den forkert, eller også gør du noget andet forkert - men det er umuligt at sige hvad. Dét med manglende billeder, har jeg læst om før, når man lige har slået brugervenlige URL's til - her kan det måske hjælpe at generere billederne igen. Men server error bør du under ingen omstændigheder få, hvis du har gjort, som jeg har beskrevet.

Filen der ligger under /www/neelex.dk/adminxxx/import er der vist standard i PS, så lad være med at pille i den.

Hvis det bliver ved med at drille, så indlæs backup af din shop og prøv med den rigtige .htaccess fil med den rigtige placering - det kunne tyde på, at du har pillet i et eller andet undervejs, så det nu fejler.

Link to comment
Share on other sites

For at tjekke om det er Chrome som f"¤&("er op, så teste jeg siden p IE og det var det sammen, så der må være noget som mangler

Ja under navnet neelex, der smider jeg filen i. Men den duer ikke hvis der ike står .txt, hvis jeg sletter .txt, så går siden ned.



Du ved min test side, humanistar.net. Den er næsten som org. Der kan jeg se, at der ingen .htaccess i.


Men hvis jeg sætter friendly til og .htaccess.txt, så virker det. jeg kan se html eller hvad den nu hedder, den er der. Men så er produkt billederne væk og når jeg klikker på en vare, så forsvinder varen og jeg ryger ind i en side hvor der står, at der er en fejl. Som jeg besked længer oppe.



"Er der en liste over fil oversigter" så vil jeg tjekker dem alle sammen igennem og se, om jeg har alle filer og mapper i det rigtigt steder.....

Link to comment
Share on other sites

For at tjekke om det er Chrome som f"¤&("er op, så teste jeg siden p IE og det var det sammen, så der må være noget som mangler

Ja under navnet neelex, der smider jeg filen i. Men den duer ikke hvis der ike står .txt, hvis jeg sletter .txt, så går siden ned.



Du ved min test side, humanistar.net. Den er næsten som org. Der kan jeg se, at der ingen .htaccess i.


Men hvis jeg sætter friendly til og .htaccess.txt, så virker det. jeg kan se html eller hvad den nu hedder, den er der. Men så er produkt billederne væk og når jeg klikker på en vare, så forsvinder varen og jeg ryger ind i en side hvor der står, at der er en fejl. Som jeg besked længer oppe.



"Er der en liste over fil oversigter" så vil jeg tjekker dem alle sammen igennem og se, om jeg har alle filer og mapper i det rigtigt steder.....


Filen må ikke hedde noget med .txt - så drop alt om det, for som du kan se, så virker det jo heller ikke rigtigt, når du ikke kan se produkterne. Jeg ved ikke, hvorfor din side går ned, derfor foreslog jeg indlæsning af backup.

Den eneste filoversigt du kan få, er ved at kigge dine oprindelige installationsfiler igennem - men her vil du ikke kunne finde nogen .htaccess fil i rodmappen, for denne har du jo selv genereret.
Link to comment
Share on other sites

Nårh ja, det var det jeg ville spørger dig om.

Hentyder du til at jeg overskriver mine filer med PS nye filer ? Hvis ja, så tænker jeg så på. Jeg har jo designet den om til mit behøv og sat mit behøv, men så tænker jeg skal jeg så overskrive det nye med den gamle?


Self. ja! Tak!

Link to comment
Share on other sites

Nårh ja, det var det jeg ville spørger dig om.

Hentyder du til at jeg overskriver mine filer med PS nye filer ? Hvis ja, så tænker jeg så på. Jeg har jo designet den om til mit behøv og sat mit behøv, men så tænker jeg skal jeg så overskrive det nye med den gamle?


Self. ja! Tak!


Betyder Self. ja Tak!, at det er løst??
Du skal jo ikke overskrive de filer, du har rettet, der vedrører dit theme - det siger vel sig selv - kun de filer der vedrører din shop, som du må have rettet i, siden din .htaccess fil ikke virker. Hvis du overskriver noget nyt med noget gammelt, ja, så ender du vel hvor du var før??

Undskyld - jeg forstår intet af dit indlæg - det giver ingen mening.
Link to comment
Share on other sites

Jeg sidder og leger med 1.3.7 Ann. men bare roligt... jeg forstår sku heller ikke mig selv nu.. Jeg kan slet ikke forstår hvordan sån en lille dum ting, kan være så besværligt!

Jeg har prøvet alt muligt med den skide .thaccess .... den fatter ikke en skid jo!


kan du være flink og fortælle mig, hvor meget nyt og er der mellem 1.3.1 og 1.3.7 ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...