Jump to content

alleen logo en chmodden nl mappen


Recommended Posts

Hallo.


Prestashop 1.4.3.0 vandaag geïnstalleerd.

Ik kom volgende tegen ,bij het chmodden van mappen (777) de map nl in mail hier krijg ik de melding;

er kunnen geen toegans-eigenschappen worden ingesteld , dit geld ook voor de map translations/nl


bedankt voor jullie antwoord , Frens

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

bedankt voor antwoord

Ik weet niet wat je bedoelt met wie is de eigenaar.................
bij >> > Back Office Employees , hier sta ik zelf als administrator



In de email template staat none;" src="% 7 B shop_logo % 7 D"

ik krijg de bestande in de map mails/nl niet naar de server gestuurd (755) , de andere talen wel,, zoals al gezegd krijg ik de Nl map niet op 777 gezet

Link to comment
Share on other sites

zo te zien dezelfde eigenaar , ik heb de rechten via de direct admin toch kunnen aanpassen naar 777
(Prestashop was geïnstalleerd via een installatron en map NL is daar naderhand aan toegevoegd via FTP als ik me nog goed herinner, hier kan dus een en ander door ontstaan zijn )

In elk geval heeft de NL map in mails nou de rechten 777 , en heb ik bestand kunnen aanpassen /en naar server gestuurd


[code]


orginele nl




bij enkele andere talen stond bovenstaande code wel goed..... src="{shop_logo}"


probleem blijft echter hetzelfde

Verder ..... wil ik in Modules/Themes het mail logo aanpassen krijg ik de melding:

an error occurred during logo copy

Link to comment
Share on other sites

De URL is niks mis mee, die is voor alle talen hetzelfde en hoort {shop_url} te zijn. Dit is een globale variable binnen de shop zelf, dus php vult 'm zelf goed in.

Waar je problemen mee zou kunnen krijgen is wat ik in de code zie:



Ik weet niet of 'medium none' als waarde toegestaan is. Je zegt hiermee eigenlijk: ik wil een middeldikke lijn met een dikte nul. Een beetje tegenstrijdig.

Welk probleem heb je nu nog over?

Link to comment
Share on other sites

bedankt voor antwoord


De url ziet er anders uit dat in de andere talen (met % tekens ) alleen krijg ik dit niet weergeven op dit forum, daar de code veranderd ..ondanks dat ik hem tussen

[code/] zet

de style had ik al goed staan ,,gewoon border:none (dit wordt meestal gedaan om in IE de blauwe omrandingen weg te laten.

De problemen staan beschreven in mijn 2 topics...
het valt op dat ze met de mail ...en mail voor klanten te maken hebben
Link to comment
Share on other sites

Ik wil even refereren naar een oude post van mij. Hierin leg ik uit wat het probleem achter ownership is, en hoe bestanden importeren via de back office tot problemen kan leiden.

http://www.prestashop.com/forums/viewthread/99046/#415771

Wat je mijns inziens dus het beste kan doen is om met de FTP het oude logo verwijderen en met FTP een nieuw logo uploaden. Dat werkt zolang het bestand dezelfde extensie heb. Als dat niet zo is, zoek dan even in de database naar de vermelding van het logo (waarschijnlijk in de tabel ps_configuration) en als ie er in staat dan verander je dit handmatig.

Ik hoop dat het helpt.

Link to comment
Share on other sites

ik heb in de map img de rechten van logo_mail.jpg op 777 gezet (stond op 666) dit heeft de foutmelding opgelost

alleen in de Order bevestiging mail naar klant klopt een en ander nog niet ;

het logo (shop) wordt niet weergegeven,
het mail logo wordt maar gedeeltelijk getoond , rechts ernaast staat een PDF
wordt er op mijn account of order geschiedenis geklikt verschijnt in de browser:

Unknown column 'active' in 'where clause'

SELECT *
FROM `ps_currency`
WHERE `deleted` = 0
AND `active` = 1
ORDER BY `name` ASC

In de Preparation in progress mail wordt alles wel goed weergegeven

verder wordt het ordernummer vooraf gegaan door een dubbel kruis # is dit normaal ? b,v #36 in de Preparation in progress mail,,en #000036 in de order mail naar klant

Link to comment
Share on other sites

Het blijkt dat bovengenoemde problemen zich alleen voordoen met de NL taal

In het Duits en Engels gaat het goed ,,behalve;

In het Duits gaat het niet helemaal goed met de tabel opbouw in de mail naar klant , hier wordt wel een PDF in weergegeven

In het Engels gaat het goed,,,,,hier staat alleen weer geen PDF in (factuur)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...