Jump to content

Fjerne "tax's" i kurven


Valkyrja

Recommended Posts

Du skal ind i theme filerne og kigge. Shopping-cart.tpl er der vidst nok en der hedder, men det kan være du skal kigge i flere. Du har du fået et hint, et andet hint må være at bruge søge funktionen i din editor :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hehe,

 

nej den er bestemt ikke hemmelig. jeg har bare ikke noget behov for at "reklamere" jeg har bare erfaret mig at folk anklager en for at have bagtanker og reklamere på den måde. ved godt at forumet er til at for at hjælpe hinanden.

 

www.khorsie.dk

 

jamen jeg har kigget i flere af de filer og kan ikke lige finde noget.

Link to comment
Share on other sites

Her er løsningen:-) Husk lige backup af filen, inden du går i gang

 

Åbn shopping-cart.tpl. Omkring linie 170 (søg efter følgende: <tr class="cart_total_price">

Udkommenter (eller slet)

 

Så det ser ud som dette (kan ikke finde ud af at paste som code i det nye forum):

 

 

<!-- Fjernet for at skjule moms af forsendelse i indkøbskurv

<tr class="cart_total_price">

<td colspan="6">

{if $display_tax_label}

{l s='Total (tax excl.):'}

{else}

{l s='Subtotal:'}

{/if}

</td>

<td class="price" id="total_price_without_tax">{displayPrice price=$total_price_without_tax}</td>

</tr>

<tr class="cart_total_tax">

<td colspan="6">

{if $display_tax_label}

{l s='Total tax:'}

{else}

{l s='Estimated Sales Tax:'}

{/if}

</td>

<td class="price" id="total_tax">{displayPrice price=$total_tax}</td>

</tr>

-->

 

Gem og upload. Hvis du kører version 1.4 på visse webhoteller, skal du også ned i mappen /tools/smarty/compile og slette alle filer for at se ændringer slå igennem.

Link to comment
Share on other sites

aha jamen det giver mening hvis jeg skal slætte compile, kan det også være grunden til at andre filer jeg redigere i ikke virker.. eller at jeg tidligere ikke har kunne få det til at virke?

 

Hvis du ikke har slettet alt det jeg skriver ovenfor, så kan det være årsagen. Men ellers ja, hvis du ikke sletter filer i compile mappen, så kan du nemt risikere, at ændringer ikke slår igennem, hvis du retter i .tpl filer. Og så kan man jo lede længe efter en nål i en høstak:-)

 

Mht. versioner, hvis du kører 1.4 er der nok heller ingen grund til at opgradere lige nu, hvis det kun er for opgraderingens skyld.... Dog, hvis det er 1.4.0.17 så er den bedste nye feature i nyeste version 1.4.4 og frem (tror jeg nok), at der er et link med "Upgrade" i BO, som giver mulighed nem opgradering og roll-back funktion også - det er smart, hvis man ikke har mod på manuelle opgraderinger og backup af BO og databaser osv. Hvis du har version 1.4.0.17 (og måske et par versioner herefter), skal man dog selv lige tilføje modulet, og det skal blot installeres som et normalt modul via BO.

 

Jeg vedhæfter det lige

autoupgrade.zip

Link to comment
Share on other sites

okey, det med at slette compile virkede for et andet problem jeg havde med billderne.. men desværre bliver den ved med at vise total momsen. har prøvet at clear cookies etc på computeren. og prøvet en anden computer og i flere browser

 

catche på shoppen er ikke slået til

Link to comment
Share on other sites

Har du slettet (eller udkommenteret) alle linierne som jeg skriver i mit indlæg ovenfor? Jeg har lige testet på to forskellige shops, og det virker fint hos mig. Kan dog godt se, at det ikke virker i din shop pt....

 

(synes stadig din shop er _rigtig_ dyster, men hvis du nogensinde spørger om brugervenlighed i den, vil jeg prøve at undlade at kommentere, for det vil blive et langt indlæg:-) )

Link to comment
Share on other sites

jeg kører 1.4.4.1 og har ingen prob. så venter til der kommer noget "seriøst" på bordet feks 1.5 når den er stabil.

 

og når 1.5 er stabile, så vent yderligere 5-6 måneder, så får du en god oplevelse ud af det:-) Jeg begyndte at teste version 1.4 da den blev frigivet som "stabile" i foråret - og jeg opgraderede for ca. 2 uger siden og har stadig fundet fejl - men ingen dybt kritiske. Det er slet ikke nødvendigvis en fordel at være "først med det nye" - specielt ikke, når man har en shop, der fungerer:-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvet ja dog ser det ikke 100% ud som dit har feks ikke noget der hedder subtotal.

 

her er den uden den er redigeret. :

 

<tr class="cart_total_price">

<td colspan="6">{l s='Total products (tax excl.):'}</td>

<td class="price" id="total_product">{displayPrice price=$total_products}</td>

</tr>

{else}

<tr class="cart_total_price">

<td colspan="6">{l s='Total products (tax incl.):'}</td>

<td class="price" id="total_product">{displayPrice price=$total_products_wt}</td>

</tr>

{/if}

{else}

<tr class="cart_total_price">

<td colspan="6">{l s='Total products:'}</td>

<td class="price" id="total_product">{displayPrice price=$total_products}</td>

</tr>

{/if}

<tr class="cart_total_voucher" {if $total_discounts == 0}style="display: none;"{/if}>

<td colspan="6">

{if $use_taxes}

{if $priceDisplay}

{l s='Total vouchers (tax excl.):'}

{else}

{l s='Total vouchers (tax incl.):'}

{/if}

{else}

{l s='Total vouchers:'}

{/if}

</td>

<td class="price-discount" id="total_discount">

{if $use_taxes}

{if $priceDisplay}

{displayPrice price=$total_discounts_tax_exc}

{else}

{displayPrice price=$total_discounts}

{/if}

{else}

{displayPrice price=$total_discounts_tax_exc}

{/if}

</td>

</tr>

<tr class="cart_total_voucher" {if $total_wrapping == 0}style="display: none;"{/if}>

<td colspan="6">

{if $use_taxes}

{if $priceDisplay}

{l s='Total gift-wrapping (tax excl.):'}

{else}

{l s='Total gift-wrapping (tax incl.):'}

{/if}

{else}

{l s='Total gift-wrapping:'}

{/if}

</td>

<td class="price-discount" id="total_wrapping">

{if $use_taxes}

{if $priceDisplay}

{displayPrice price=$total_wrapping_tax_exc}

{else}

{displayPrice price=$total_wrapping}

{/if}

{else}

{displayPrice price=$total_wrapping_tax_exc}

{/if}

</td>

</tr>

{if $use_taxes}

{if $priceDisplay}

<tr class="cart_total_delivery" {if $shippingCost <= 0} style="display:none;"{/if}>

<td colspan="6">{l s='Total shipping (tax excl.):'}</td>

<td class="price" id="total_shipping">{displayPrice price=$shippingCostTaxExc}</td>

</tr>

{else}

<tr class="cart_total_delivery"{if $shippingCost <= 0} style="display:none;"{/if}>

<td colspan="6">{l s='Total shipping (tax incl.):'}</td>

<td class="price" id="total_shipping" >{displayPrice price=$shippingCost}</td>

</tr>

{/if}

{else}

<tr class="cart_total_delivery"{if $shippingCost <= 0} style="display:none;"{/if}>

<td colspan="6">{l s='Total shipping:'}</td>

<td class="price" id="total_shipping" >{displayPrice price=$shippingCostTaxExc}</td>

</tr>

{/if}

{if $use_taxes}

<tr class="cart_total_price">

<td colspan="6">{l s='Total (tax excl.):'}</td>

<td class="price" id="total_price_without_tax">{displayPrice price=$total_price_without_tax}</td>

</tr>

<tr class="cart_total_tax">

<td colspan="6">{l s='Total tax:'}</td>

<td class="price" id="total_tax">{displayPrice price=$total_tax}</td>

</tr>

<tr class="cart_total_price">

<td colspan="6">{l s='Total (tax incl.):'}</td>

<td class="price" id="total_price">{displayPrice price=$total_price}</td>

</tr>

{else}

<tr class="cart_total_price">

<td colspan="6">{l s='Total:'}</td>

<td class="price" id="total_price">{displayPrice price=$total_price_without_tax}</td>

</tr>

{/if}

<tr class="cart_free_shipping" {if $free_ship <= 0 || $isVirtualCart} style="display: none;" {/if}>

<td colspan="6" style="white-space: normal;">{l s='Remaining amount to be added to your cart in order to obtain free shipping:'}</td>

<td id="free_shipping" class="price">{displayPrice price=$free_ship}</td>

</tr>

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...