Jump to content

Kan ikke oprette sub-kategorier? Se video for forklaring.


kjaer

Recommended Posts

Hej,

Jeg har et problem med min prestashop 1.4.3 installation (hostet hos UnoEuro).

Alt fungerer som det skal, udover at jeg ikke kan oprette subcategories. Eller det vil sige at jeg kan godt oprette dem, men de kommer til at fremgå som "blanke" (uden info) i oversigten, og når jeg opretter varer kan jeg kun "assigne" dem til Home kategorien, fordi mine subcategories ikke bliver oprettet korrekt.

Screendump: http://screencast.com/t/3YwUnRGs
Kort video/screencast: http://screencast.com/t/wvVPiOHlZ

Jeg har samme løsning installeret på min lokale XAMPP server, og der virker det perfekt.

Hosting-info:

Server: Localhost via UNIX socket
Server version: 5.1.54
Protocol version: 10

Apache/2.2.17 (Unix) PHP/5.3.4
MySQL client version: 5.1.54
PHP extension: mysqli
phpMyAdmin Version information: 3.4.0

Hvis du kender løsningen eller tror du kan ordne det, så vil jeg selvfølgelig meget gerne betale for hjælpen.

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Hej

Der er såvidt jeg lige kan gennemskue to problemer:
I din screencast glemmer du at tilknytte sub-kategorien til en Parent categori, og det skal den jo, ellers er det jo ikke en subkategori:-)

Problem nummer to må være en bug i PrestaShop, for når jeg opretter en subkategori rigtigt, kan jeg stadig ikke se navnet på den i BO, men det kan jeg dog på hjemmesiden. Så det virker - næsten - som det skal.

Link to comment
Share on other sites

Hej Prestafan1234

Du skriver at jeg ikke tilknytter den en Parent Category, men det gør jeg i vel i form af "Home" ?
Det er jo den eneste parent category som findes. Eller har jeg misforstået noget?

Det sjove er at jeg det virker 100% fejlfrit lokalt med XAMPP.

Link to comment
Share on other sites

Home er jo ikke en kategori som sådan, det er rodmappen til varer. Så du skal oprette nogle kategorier og så underkategorier. Hvis du kun har Home, så får du også problemer med at vise fremhævede varer - se anden tråd her i forum.

Jeg har ikke nogen erfaring med XAMPP, så det kan jeg desværre ikke svare på.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...