Jump to content

Probleem met Internet Explorer


Recommended Posts

Het probleem zal eerder IE zijn dan het fout zijn van de code. IE is berucht om dat het webstandaarden aan zijn laars lapt, en de problemen die dat telkens weer geeft. Hoe IE9 ooooit de ACID3 test heeft gehaald en dat met een foutloze score, dat begrijpt werkelijk helemaal niemand. Menig ontwikkelaar heeft er nachtmerries van gehad; standaarden worden aangelegd opdat je verwachting mag stellen dat als de site het bij de een het doet, dat ie het bij allemaal doet. Dat is dus niet zo, en elke pagina moet je in elke browser opnieuw testen, bij elke verandering die je doet.

Wat je moet doen is niet eenvoudig uit te zoeken. Het meest gebruikelijke is dat je op een bepaald punt teveel pixels gebruikt naar de mening van IE. Als je 6 objecten van elk 16% width naast elkaar hebt, ziet IE dat al snel als een totaal van 101% in plaats van 96%. Dat moet niet heel moeilijk uit te vinden zijn; je probleem zal waarschijnlijk zitten in de header. Helaas heeft IE geen tool zoals FireFox FireBug heeft, of zoals Opera DragonFly heeft. Dus wordt het trial and error. Success daarmee. Owja, als je even zegt wat de URL is, dan kan ik misschien ook even kijken.

Link to comment
Share on other sites

Vergelijkende screenshots zijn altijd welkom. Een screenie waar het wel goed staat en eentje waar het niet goed staat. Ik heb (en wil) zelf geen IE9 dus ik kan het niet met eigen ogen bekijken. Misschien als er een TOOL voor IE uit zou komen zoals FireBug of DragonFly..................

Link to comment
Share on other sites

Ik heb wel wat screenshots.
Krijg het met geen mogelijkheid goed. Het vervelende is inderdaad dat IE geen bewerkingsprogramma heeft zoals bijvoorbeeld firebug.
De percentages aanpassen van de header heeft bij mij ook weinig effect gehad. Ik wil zo graag mijn webshop omzetten naar prestashop maar ben helemaal vastgelopen op de weergave in IE.
De code van de nieuwe prestashop versie is trouwens iets anders dan de vorige met de header.

Misschien heeft Prof.Peertje ook wat screenshots ?

47673_n3TusO6LmdiDC8JzNZW1_t

47676_UHgOix0z2fdCUApxJUV5_t

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...