Jump to content

Skift theme.. skift sprog mm?


Jimmy R J

Recommended Posts

Ja undskyld overskriften, var ikke helt sikker på hvordan jeg skulle udtrykke det.

Mit spørgsmål (sikkert dumt, og ikke gennemtænkt)

Hvis nu jeg skifter til et andet theme. hvad sker der med de forskellige ændringer jeg har laget i shoppen?
Eks den dk sprog pakke jeg har lagt ind. En nav bar i toppen. og ja alle de ændringer?

Takker på forhånd.

Link to comment
Share on other sites

Ja undskyld overskriften, var ikke helt sikker på hvordan jeg skulle udtrykke det.

Mit spørgsmål (sikkert dumt, og ikke gennemtænkt)

Hvis nu jeg skifter til et andet theme. hvad sker der med de forskellige ændringer jeg har laget i shoppen?
Eks den dk sprog pakke jeg har lagt ind. En nav bar i toppen. og ja alle de ændringer?

Takker på forhånd.


Årh, ville ønske at jeg kunne hjælpe... Nu stiller jeg lige dig et spørgsmål.. Hvordan skifter man sit theme?
Link to comment
Share on other sites

Ja undskyld overskriften, var ikke helt sikker på hvordan jeg skulle udtrykke det.

Mit spørgsmål (sikkert dumt, og ikke gennemtænkt)

Hvis nu jeg skifter til et andet theme. hvad sker der med de forskellige ændringer jeg har laget i shoppen?
Eks den dk sprog pakke jeg har lagt ind. En nav bar i toppen. og ja alle de ændringer?

Takker på forhånd.


Årh, ville ønske at jeg kunne hjælpe... Nu stiller jeg lige dig et spørgsmål.. Hvordan skifter man sit theme?


Ehh ja..

Forudsat at du uploaded det nyt theme til sin server og at du har fået oversat din prestashop er det:

I admin delen:
tryk indstillinger -> udseene. Der vil den vise billede af det/de themes du har lagt op på serveren.
Link to comment
Share on other sites

Hvis du kikker her.. nede i bunden har jeg postet med en fil. Den kan du hente. Og i admin delen under sprog kan du importere den.

http://www.prestashop.com/forums/viewthread/10346/dansk/dansk_oversttelse_1_dot_1/

Når den er importeret skal du vælge dansk sprog .

Håber det hjælper dig :)


Jeg vil prøve ;-) Skal den ikke op på min server først? Hvis ikke, skal jeg så importere den under translations eller language?
Link to comment
Share on other sites

Hejsa..

Jeg kender ikke til en vejledning, men er her en kort version:

Hvis du har installeret PrestaShop uden demo indhold, så skal du først oprette Dansk som sprog i Tools > Languages. Se evt. hvordan et andet sprog er opsat. Herefter kan du importere sprogpakken. (Tag enten mobimo's eller Compulands)

Har du problemer med at importere/udpakke sprogpakken, så kan det være et rettighedsproblem og så skal du kontakt dit hostingfirma.

Mvh. Trine

Link to comment
Share on other sites

Hejsa..

Jeg kender ikke til en vejledning, men er her en kort version:

Hvis du har installeret PrestaShop uden demo indhold, så skal du først oprette Dansk som sprog i Tools > Languages. Se evt. hvordan et andet sprog er opsat. Herefter kan du importere sprogpakken. (Tag enten mobimo's eller Compulands)

Har du problemer med at importere/udpakke sprogpakken, så kan det være et rettighedsproblem og så skal du kontakt dit hostingfirma.

Mvh. Trine


Hej Trine,

Jeg har prøvet at gøre det på den måde, men den skriver at det ikke virker.
Den skriver, at denne fil mangler:

/home/www/elviraogsixten.dk/themes/Sort/lang/dk.php

Har du noget forslag til, hvordan jeg kan løse det?
Link to comment
Share on other sites

Hej igen!

Hvis du bruger et andet tema end "PrestaShop", så skal sprogpakken kopieres med over på det nye tema. Det gøres nederest på samme side som du importere sprogpakken.

Hvis det heller ikke hjælper, så vil jeg forslå at udpakke sprogfilen lokalt, og uploade den via ftp til den nye tema.

Mvh. Trine

Link to comment
Share on other sites

Hej igen!

Hvis du bruger et andet tema end "PrestaShop", så skal sprogpakken kopieres med over på det nye tema. Det gøres nederest på samme side som du importere sprogpakken.

Hvis det heller ikke hjælper, så vil jeg forslå at udpakke sprogfilen lokalt, og uploade den via ftp til den nye tema.

Mvh. Trine


1000 tak for al hjælpen - har prøvet, og det virker stadig ikke.

Jeg bruger et tema, som jeg har hentet fra prestathemes.com

Umiddelbart er det fordi at sprogfilen jeg har hentet her, er en .gzip-fil - presta vil ha' en php-fil... Hmm!...
Link to comment
Share on other sites

Gzip-filen indeholder alle sprogfilerne, herunder også php-filen du nævner.

Prøv midlertidigt at skifte tilbage til standardtemaet (check at dansk er oprettet som sprog) og prøv så at importere sprogpakken. Hvis det ikke virker, så tyder det på at det er opsætningen på serveren som er problemet, alternativt skriverettigheder på de mapper sprogfilerne skal udpakkes til.

Måske kan din hoster hjælpe dig på vej....

Mvh. Trine

Link to comment
Share on other sites

Gzip-filen indeholder alle sprogfilerne, herunder også php-filen du nævner.

Prøv midlertidigt at skifte tilbage til standardtemaet (check at dansk er oprettet som sprog) og prøv så at importere sprogpakken. Hvis det ikke virker, så tyder det på at det er opsætningen på serveren som er problemet, alternativt skriverettigheder på de mapper sprogfilerne skal udpakkes til.

Måske kan din hoster hjælpe dig på vej....

Mvh. Trine


Ja, jeg må prøve at kontakte Gigahost i morgen...

Jeg kunne heller ikke få dansk installeret på det gamle tema - altså PrestaShop... :-(
Link to comment
Share on other sites

Bare lige en obs.. bruger gigahost, og har ingen problemer med at få det til at virke. Så er lidt bange for at det ikke er der problemet ligger, uden at have de vise sten :)


:-)

Jeg tror heller ikke selv, at det er der fejlen ligger... Men hvor ligger den så? Æv, det er sgu træls, når det ikke bare vil virke :-(
Link to comment
Share on other sites

Okay!!

Nu har jeg fået installeret dansk... Men - hver gang der skal stå æ, ø, eller å, laver den mærkelige tegn. Det kunne jeg nemt blive skør af i længden ;-)
Er der noegn der har nogen anelse om, hvad det kan være?

Derudover kan jeg berette, at jeg aldrig fandt ud af hvor fejlen lå. Det handler vidst bare om at være stædig ;-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...