Jump to content

Mangler hjælp til geninstallation af Prestashop 1.4


crawack

Recommended Posts

Hej

Efter konvertering fra 1.3 til 1.4 er der gået noget helt galt

Kunder kan ikke logge ind i shoppen igen medmindre de går over på engelsk sprog og laver en "forgot pasword ting".

Samtidig kan kunderne ikke længere se deres tidligere købte ordrer, klikker man på ordre linket sker intet.

Enkelte moduler virker heller ikke mere, end ikke efter geninstallation af modulerne.

Er der nogen der (mod betaling) kan genetablere dette ?

Link to comment
Share on other sites

Hej Bjarne.

Dit problem med login tror jeg måske kan skyldes en ændre af din cookie key, hvordan det lige kan være sket i forbindelse med opdateringen ved jeg ikke.

I den backup du selvfølgelig lavet inden du opdateret ligger der i mappen /config/ en fil der hedder settings.inc.php i den fil er der en linje der hedder define('_COOKIE_KEY_', 'dweduwhediwhediuwehdiweiwgefygwfwoufwoefhwof'), den linje skal du tag fra din backup og erstatte den med samme linje i den fil på din server.

Mht. de andre problemer så lyder det måske lidt som om at din database ikke er blevet ordentlig opdateret.

Link to comment
Share on other sites

Hej Bjarne.

Dit problem med login tror jeg måske kan skyldes en ændre af din cookie key, hvordan det lige kan være sket i forbindelse med opdateringen ved jeg ikke.

I den backup du selvfølgelig lavet inden du opdateret ligger der i mappen /config/ en fil der hedder settings.inc.php i den fil er der en linje der hedder define('_COOKIE_KEY_', 'dweduwhediwhediuwehdiweiwgefygwfwoufwoefhwof'), den linje skal du tag fra din backup og erstatte den med samme linje i den fil på din server.

Mht. de andre problemer så lyder det måske lidt som om at din database ikke er blevet ordentlig opdateret.


Hejsa, jeg har ændret min cookie key (oge den linie nedenunder) til den gamle version (fra backup filerne). Men det hjalp desværre ikke og egentlig mystisk at det kan lade sig gøre fra den engelsk sprogede del af siden.

Jeg har ikke lige nogen ide til hvordan man kan opdatere databasen når opdateringen er kørt, for ikke at miste yderligere kunder og oms. har jeg ikke ro i sjælen til at pille mere ved de ting jeg ikke er så stærk i.
Link to comment
Share on other sites

Det kan være hvis den ikke kan finde den danske email fil mht. koden og at få en nye på engelsk. Hvis du har taget den gamle key så vil det ikke virke på kontoer hvor du har fået generet en ny kode, med den nye key fordi den nye kode så er lavet på baggrund af den nye key. Derfor matcher det ikke længere. Du skal derfor forsøge med en konto som har en kode der er lavet før du opdateret.

Jeg har heller ikke lige det fornødne overblik til at se om databasen er up to date.

Link to comment
Share on other sites

Det kan være hvis den ikke kan finde den danske email fil mht. koden og at få en nye på engelsk. Hvis du har taget den gamle key så vil det ikke virke på kontoer hvor du har fået generet en ny kode, med den nye key fordi den nye kode så er lavet på baggrund af den nye key. Derfor matcher det ikke længere. Du skal derfor forsøge med en konto som har en kode der er lavet før du opdateret.

Jeg har heller ikke lige det fornødne overblik til at se om databasen er up to date.


De fleste kontoer er faktisk oprettet med den "gamle kode" det er meget begrænset hvor mange kunder der har oprettet sig under selve opdateringen da siden stort set var ubrugelig.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...