Jump to content

PS directory aanpassen


Lott1988

Recommended Posts

Ik heb al een tijdje mijn website online staan maar ben begonnen met een geheel nieuwe website en template waarin ik alle producten en foto's opnieuw heb geplaatst. Dit omdat ik een hele nieuwe start wilde maken.

Ik heb de website gemaakt in een submap van de originele website. De nieuwe website heb ik gemaakt in de map waar de originele website staat (vb www.example.nl/www.example.nl-2.)

Nu wil ik echter /example-2 verwijderen via ps directory. Ik heb via filezilla (FTP) en backoffice de naam veranderd. Nu werkt alleen backoffice maar de website zelf niet.

Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen om mijn nieuwe website onder de naam www.example.nl te laten draaien. Ik dacht toch echt dat het mogelijk moest zijn.

Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat ik weet waar je op doelt. Kijk voor de gein eens in config/settings.inc.php wat er staat bij '__PS_BASE_URI__'.

Als jouw shop in de root van je domein staat dan moet op de regel lezen:

define('__PS_BASE_URI__', '/');



Als jouw shop in de submap 'example2' staat dan wordt het

define('__PS_BASE_URI__', '/example2/');



Als dit goed staat, moet je webshop gewoon werken. Ik hoor het wel.

mvg,
mischaatje

Link to comment
Share on other sites

Klopt de 'oude' staat met define('__PS_BASE_URI__', '/') de andere staat met define('__PS_BASE_URI__', 'example-2'). Moet ik de oude originele dan define('__PS_BASE_URI__', 'example oud') gaan noemen en de define('__PS_BASE_URI__', '/'). Zodat de nieuwe automatisch zijn plek overneemt? Ik heb al het eea geprobeerd maar het lukt me nog niet.

Link to comment
Share on other sites

Tip: Gebruik [ code ] en [ / code ] tags om je code in te plaatsen.

Het deel waar ik niet wijs uit wordt uit jouw eerste beschrijving is dit deel:

Ik heb de website gemaakt in een submap van de originele website. De nieuwe website heb ik gemaakt in de map waar de originele website staat (vb http://www.example.nl/www.example.nl-2.)


Dus ik neem aan dat je de nieuwe versie hebt gemaakt in http://www.example.nl/example2 ?? Ik neem ook aan dat je doel was om de nieuwe versie te verplaatsen van de submap example2 naar de root, waar de oude versie uit is verwijderd? Heb je voor de nieuwe versie ook een eigen database gebruikt of deelden beide versies eenzelfde database?

Als ik het goed aanneem dan is het is zoals ik eerder heb gezegd. Bijv als je de submap example2 gebruikt, dat deze tussen TWEE forward slashes (/) staat. Dus /example2/ is goed maar niet example2/ en niet /example en ook niet example. Vervang of verwijder nooit zomaar leestekens uit een PHP code. De originele '/' staat voor de root map. Er staat een / en geen leegte omdat je wijst naar een map. De naam van een submap moet er vervolgens achter, en er moet weer een / achter om aan te geven dat het een map is en niet een bestand. In jouw laatste twee reacties mis ik de dubbele /

Ik hoop dat je het probleem hiermee oplost.
Link to comment
Share on other sites

Sorry voor de onduidelijkheid maar ik heb ook niet heel erg veel ervaring op dit gebeid. Ik leer alles van het forum maar kom zelf niet uit dit probleem. Om even antwoord te geven op je vraag:

-Ik heb een nieuwe database aangemaakt voor de nieuwe website
-De nieuwe website staat tussen twee forward slashes. Dus:


1)www.example.nl
2)www.example.nl/www.example.nl-2/nl/

Ik wil inderdaad de eerste vervangen voor de 2e. Op dit moment zijn beide versies gewoon zichtbaar maar van de eerste heb ik een back up gemaakt en die kan dus eigenlijk gewoon weg. De tweede moet dan online komen voor de klanten. Het probleem is echter dat ik het absoluut niet voor elkaar krijg via FTP en Back office om PS directory te veranderen. De Back office werkt dan nog wel maar de website zelf komt niet online.

Dus www.example.nl/www.example.nl-2/nl/ werd bv www.example.nl/shop/nl/. De map waar het in stond heb ik ook shop genoemd en de setting.inc.php heb ik gecontroleerd of deze ook /shop/ had staan.

Nu wil ik natuurlijk dat het gewoon www.example.nl gaat heten.

Als ik het binnen aanzienlijke tijd niet voor elkaar krijg dan wil ik het denk ik maar laten doen door iemand.

Hoop dat het nu vele malen duidelijker is.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het al opgelost!

Voor als mensen met hetzelfde probleem zitten als ik. Wat ik nu heb gedaan is:
1) een de backup van /example2/ naar mijn computer gedownload.
2) Toen een nieuwe map aangemaakt onder de naam " www.example.nl "
3) De website in deze map geupload (www.example) komt in ftp dan onder sites te staan)
4) Settings.inc.php geopend

define('__PS_BASE_URI__', '/example-2/') 



vervangen voor

php

define('__PS_BASE_URI__', '/')



5) Inloggen bij Back office --> controleer dan dat PS directory op / aangeeft in het tekstvak.
6) Tools --> generators --> Geneer htacces

Dit verklaard waarom back office het wel deed en front niet. De zesde stap was ik vergeten.

Was dat nou zo moeilijk!!:)

Bedankt voor de hulp!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...