Jump to content

Har du opdateret prestashop til 1.4


Sund-og-smuk.dk

Recommended Posts

Jeg kører med 1.3.1.1, og har ikke opgraderet.

Jeg har den holdning, at "If it works don't fix it".

Og mine sider fungerer. Det "koster" altid noget (tid, ærgelser, frustrationer, noget der ikke virker) ved en opgradering, og hvis jeg ikke får noget, som virkeligt rykker, så opgraderer jeg ikke.

Har hørt at der er "nogle fede features" i BO. Ved ikke hvad det er, men så længe jeg er tilfreds med det jeg har, så bliver jeg der.

Du køber jo heller ikke et nyt grafikkort, hver gang der kommer et, der er bedre end det du hat - vel?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anbefale dig at installere den nye version som test, så du kan se, om du mener, at du får "valuta for pengene" ved at opgradere. Jeg kører selv to gamle versioner, og jeg vil opgradere - men det haster ikke mere end det jager, da jeg har rigeligt om ørerne lige nu, og som Pertho siger, så kan der nemt gå tid - både med ærgelser og ting der ikke virker, men også blot selve opgraderingen.

Jeg har hjulpet flere nystartede PrestaShop brugere i gang med den nye version, og den fungerer efterhånden rigtig godt, og der er mange gode features. F.eks. er moduler i BO grupperede efter kategorier, hvilket er nemt og overskueligt - og desuden kan man se, advarsler på moduler, hvor man endnu mangler at opsætte noget. Man kan oprette nye bokse og tilhørende CMS-indhold til disse. BO er oversat til dansk (for dem der finder dette vigtigt). Der er noget ny statistik funktionalitet, men de fleste bruger vel Google Analytics. Og der er sikkert mere endnu, som jeg ikke lige kan remse op på stående fod.

Når det er sagt, så skal jeg opgradere så snart jeg får tid, idet jeg har flere problemer med ePay betalingsmodulet og integration til economics - så disse bliver de vigtigste årsager for mig - ePay kan muligvis takket være Timpet komme til at virke inden, men de andre problemer jeg har, er først løst med de moduler der findes til 1.4 og ePay (så vidt jeg ved).

Link to comment
Share on other sites

Det behøver ikke være smertefuldt at opdatere sin version af prestashop til en nyere version, og man behøver ikke nødvendigvis gøre det med live side. Jeg skriver en af de kommende dage en artikel på prestatips.dk om hvordan jeg har opdateret vores prestashop fyldt med core ændringer så det hele virkede fra dag 1 af :)

Det var godt nok en opdatering fra 1.2.5 til 1.3.7 men det jo lige gyldigt, princippet er det sammen.

Iøvrigt har jeg samme hold som pertho mht. opdatering eller ej.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...