Jump to content

Beginners Vraag kleur website


willfoxstyling

Recommended Posts

Beste Forum bezoekers,
Als beginner van een website willen wij graag de kleur grijs van de tabbladen
aanpassen? en eventueel de achtergrond die nu wit is!
Heb ik daar een apart programma voor nodig zoals dreamweaver?
Of kan dat ook in het admin van prestashop.

We hebben ons echt rot gezocht en het forum door gespit alleen begrijpen
wij er niks van.

Wie kan ons een makkelijke beschrijving geven

Ik hoor het graag.

grt will

Link to comment
Share on other sites

Als je het hebt over 'tabbladen' over welke tabs heb je het dan? Screenshotje mag altijd

Voor de achtergrond moet je in de CSS bestanden zijn in de themes/prestashop/css map. Global.css regel 15-22 leest:

body {
   background-color: white;
   font-size: 11px;
   font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Sans-Serif;
   color: #5d717e;
   text-align: center
}



Zoals je kan lezen, background-color staat op white. Kijk op http://www.handleidinghtml.nl/css/eigenschappen/eigenschappen.html voor wat help voor CSS.

mvg,
mischaatje

Link to comment
Share on other sites

Hoi ,

Dank je wel, het wordt al duidelijker. Ik moet dus nu een ander kleur code aangeven, waar
kan ik de verschillende codes van de kleuren vinden? is daar een aparte website voor?

betreft de tabbladen bedoel ik, de grijze balken bovenin de home / index pagina waar bijvoorbeeld
de tekst Catagories in staat.

super bedankt alvast

grt will

Link to comment
Share on other sites

Je kan een andere kleur aangeven. Je kan kiezen voor een kleurnaam (effe checken dat die wel ondersteunt wordt) of een kleurcode.

De kleurcode is een getal zoals #012345. Dit getal is een hexadecimaal getal d.w.z. 0-9 plus A-F. (waarbij a=10, b=11, c=12,..,f=15). Windows calculator kan een decimaal getal omzetten naar een hex.
De code is een RGB code. De eerste twee cijfers staan voor ROOD, de twee in het midden zijn GROEN en de twee rechts BLAUW. Bijna elk programma, zoals paint, photoshop, photopaint enz, werkt hier mee. In decimalen kan elke kleurwaarde gaan van 0 (00) tot en met 255 (FF)

Die tabbladen heten Block Headers. Het is echter een plaatje en geen kleur. Ook de code voor deze kan je vinden in dezelfde global.css, regels 773-785. Het is de background: regel (784) en die wijst naar een plaatje in themes/prestashop/img/ . Zie code hieronder:

div.block h4 {
   text-transform: uppercase;
   font-family: Arial, Helvetica, Sans-Serif;
   font-weight: bold;
   font-size: 1.2em;
   padding-left: 0.5em;
   border-bottom: 1px solid #595A5E;
   padding-top: 2px;
   line-height: 1.3em;
   color: #374853;
   height: 19px;
   background: transparent url('../img/block_header.png') no-repeat top left
}



mvg,
mischaatje

PS: Ik kan aanraden om FireBug te downloaden en installeren (als je FireFox hebt) of in het geval van browser Opera de DragonFly te gebruiken (rechtsklik op iets en doe 'element inspecteren'.) Hiermee kan je precies zien waar je moet zijn. Is voor PrestaShop skinnen onvoorstelbaar handig.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...